Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul ForumToyota.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Forumtoyota au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Forumtoyota nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul ForumToyota(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul ForumToyota(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Cum ne intretinem masina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • OvidiuH
    replied
    Saptamana trecuta mi-a trecut prin mana una dintre cele mai mari masini pe care am avut ocazia sa lucrez pana acum si anume un Land Rover Discovery 3. O masina impunatoare ca statura din orice parte ar fi privita si o ocazie rara de a-mi testa aptitudinile de echilibristica, fiind prima data cand am fost nevoit sa lucrez pe plafonul unei masini cocotat pe scara (la cam 2 m inaltime ar fi fost imposibil altfel).

    Masina are aproximativ 4 ani vechime, vopseaua este originala, iar in acest interval a vazut doar curatari periodice prin spalatorii, primul detailing avand ocazia sa-l fac eu. Masina apartine unui coleg de pe Club Mazda.



    Masina a ajuns la mine gata spalata (in media spalatoriilor noastre), asa ca am putut trece la constatarea defectelor. Pe langa obisnuita panza de paianjen, am gasit o sumedenie de zgarieturi adanci pe laterale, capota si plafon, probabil de la crengi, urme de oxidare pe cam toate suprafetele vopsite, urme de gazare cu vopsea rosie, plus depuneri severe de fier si bitum in zona inferioara.

    Iata cum se prezenta situatia la inceput.























    Pentru exterior am folosit urmatoarele produse:

    Prespalare - Autobrite Magifoam + Mafra Supermafrasol + Valet Pro APC
    Spalare - Maxi Suds + Flux Lavasciuga
    Decontaminare - Einszett Acrysol, Sonax Full Effect, CarPro IronX Paste, Bilt Hamber Regular
    Corectie – Meguiar’s Ultimate Compound + paduri Surbuf si pad portocaliu Lake Country , Menzerna 3.02 + pad albastru Scholl, Menzerna 106 FA + pad galben Menzerna si pad alb Lake Country
    Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Einszett Glas Polish, Duragloss #751 Rain Repel
    Protectie – Optimum Opti-Seal, Autoglym Radiant Wax
    Dressinguri – Optimum Opti-Bond, Einszett Tiefenpfleger

    Am inceput cu spalarea jantelor, deosebit de contaminate cu pilitura de fier. Au fost necesare 3 aplicari de Sonax Full Effect la interval de 15 minute, o aplicare de CarPro IronX Paste si numeroase perii si periute pentru a le readuce luciul.

    Dupa prima aplicare de SFE...





    A doua...



    A treia...



    IronX Paste in actiune...





    In acest timp am aplicat Valet Pro APC pe capota si bara fata pentru a inmuia genocidul de insecte.







    A urmat prespalarea cu Magifoam si Supermafrasol, clatit, iar apoi 2BM cu o mixtura de Maxi Suds si Flux Lavasciuga. Am ales acest mix pentru capacitatea foarte buna de degresant a samponului de la Mafra.

    Pentru indepartarea bitumului am folosit 1Z Acrysol, prezent din belsug pe mai toata zona inferioara.















    Avand in vedere ca masina prezenta contaminare destul de serioasa si nu a mai fost decontaminata vreodata, am optat pentru argila Bilt Hamber Regular, iar pe post de lubrufiant am folosit apa simpla.



    Desi am folosit inainte mai multe solutii pentru a usura decontaminarea, tot a mai fost ceva de furca, indeosebi in zona inferioara a portierelor.







    Dupa decontaminare am pus masina sub reflector si am trecut la partea de corectie.







    Avand in vedere zgarieturile severe si ca lacul este unul mediu-dur, am optat pentru combinatia Meguiar’s Ultimate Compound si padurile Surbuf. Am preferat Megs UC lui Megs #105 datorita lubrifierii mai bune pe care o are primul si faptului ca am fost nevoit sa lucrez la temperaturi ridicate, deci implicit un timp mai rapid de uscare al polishului. Am lucrat cu DAS6, pe viteza 4-5 si cu presiune medie. Padurile Surbuf mi-au lasat si de data asta o impresie foarte buna, usurand enorm munca cu orbitala si trecerile necesare pentru a obtine rezultatul dorit.







    Pe zonele inguste am folosit spot padul albastru de la Scholl si cel portocaliu de la Lake Country. Pentru finisaj am folosit 106 FA impreuna cu padul galben de la Menzerna si cel alb de la Lake Country.

    Iata cateva imagini inainte si dupa si corectia obtinuta.

























    Au iesit mare parte din defecte, in urma ramanand doar ciupiturile de la pietre, zonele cu vopsea sarita si zgarieturile foarte adanci pe care am reusit doar sa le cosmetizez.

    Pentru ca am remarcat ceva zgarieturi si urme de matuire pe faruri si stopuri am zis ca merita o reimprospatare si aici.





    Cateva treceri cu 3.02 si o picatura de 106FA si gata.








    Am trecut la aplicarea protectiei la exterior.

    Pentru anvelope am folosit Optimum Opti-Bond, aplicat in doua straturi la interval de 30 de minute.

    Inainte...



    50/50...





    Dupa...



    Pentru bandouri si plasticele exterioare am folosit Einszett Tiefenpfleger, tot in doua straturi.

    50/50





    Tot solutia de la 1Z am folosit-o si pentru a revitaliza zona extrem de decolorata si deteriorata din plastic din jurul parbrizului.

    Inainte...



    50/50...



    Dupa 3 aplicari la interval de 15 min...



    Geamurile au fost curatate cu Meguiar’s Glass Cleaner si Einszett Glas Polish, iar la final a fost aplicat Duragloss #751 Rain Repel.





    Protectia aleasa pentru partile vopsite a fost Optimum Opti-Seal, aplicat in doua straturi, iar la 12 ore distanta am aplicat si un strat de Autoglym Radiant Wax cu orbitala, care mi s-a parut ca ofera o nuanta mai calda vopselei.



    Leave a comment:


  • Methane
    replied
    Nouveau Noir chiar e de mare efect. Merci de pont. L-am incercat si eu in weekend pe covorase.

    Leave a comment:


  • costinescu
    replied
    Da, mi-a placut prezentarea, am sa incerc si eu produsele recomandate.
    Last edited by costinescu; 07-21-2011, 14:56 PM.

    Leave a comment:


  • OvidiuH
    replied
    Avand ceva timp liber azi si fiind frumos afara am zis ca e momentul curateniei generale de primavara la masini. Zis si facut, m-am hotarat sa fac pe indelete interiorul, iar saptamana viitoare sa ma ocup si de exterior.

    Corolla nu a mai fost curatata in interior de mai mult de un an, iar Aurisul nu mai fusese bibilit de prin august. La inceput cam asa se prezenta situatia:








    Am folosit urmatoarele jucarii:
    - Sampon auto Clean-Clean pentru covorasele de cauciuc - aveam o sticla pe terminate, veche de vreo 3 ani si am gasit ocazia potrivita pentru a mai folosi din el, am pus un dop intr-o galeata cu 5 litri de apa.
    - Mafra Pulimax pentru interior si scaune.
    - Mafra Diamantplast pentru curatarea plasticului din zonele inferioare.
    - Mafra Nouveau Noir pe post de finish pentru covorase. Ofera un aspect placut, umed, plus ca face impregnarea mizeriei ceva mai dificila.
    - Turtle Wax Premium Cockpit Cleaner - pentru bord; printre produsele mai rasarite din gama Turtle Wax, ofera un aspect mat, curata bine si are un efect antistatic decent.
    - Mafra Split - pentru geamuri; a fost o surpriza extrem de placuta pentru mine, fiind prima data cand il folosesc. A curatat rapid orice urme de mizerie si amprente, nu a lasat dâre si cel mai important se aplica si se sterge foarte usor. Aveam pregatit si Cristalvetro insa nu a mai fost nevoie.
    - prosoape de microfibre Kent, o piele sintetica si o perie Carplan.



    Am inceput cu covorasele auto. Le-am udat, am aplicat sampon auto cu peria si le-am lasat la inmuiat 10 minute.





    Dupa clatire, le-am lasat la uscat 30 de minute, iar apoi am aplicat Nouveau Noir cu un burete. Dupa uscare aratau cam asa:





    Au urmat in ordine: aspirarea temeinca a masinilor, inclusiv a portbagajului, curatarea plasticelor inferioare, curatarea catorva pete de noroi si grasime de pe scaune, curatarea usilor si a bordului, iar la final m-am ocupat de bibilirea geamurilor pe interior, care nu fusesera curatate de vreo 2 ani.

    Fiind cam obosit dupa aproape 4 ore de munca si pentru ca incepuse sa se insereze, am mai apucat sa fac doar 5 poze la final.











    Sper sa revin cu o prezentare si dupa tratamentul exterior.

    Leave a comment:


  • ipman
    replied
    Stiu ca e cam tirziu, dar poate citesti si iti foloseste.
    Cauta o bucata de "clay" pentru detailing si lubrifiantul potrivit. Pot sa folosesti si ONR ca lubrifiant.
    Spala masina bine (sa nu ramina nimic abraziv in zona), apoi uda zona cu lubrifiant si freaca pe deasupra cu clay. Nu apasa tare pe clay.
    Se vor lua cu putina rabdare.
    Mi se intimpla si mie, masina sta relativ aproape de un plop tanar si ma trezesc cu pete albe frecvent.
    Un sealant te scapa de ceva munca.

    Leave a comment:


  • Bodhi
    replied
    Update:

    Dupa un spalat mult mai atent (in provincie, ca in Bucuresti e destul de greu de gasit... (spalat, degresat, spalat, spuma, si iar spalat...)) si cateva ploi mai serioase, s-au mai dus din punctele respective. Acum se vad doar daca te uiti atent. Probabil ca se vor duce de tot pana la urma... daca nu... acum oricum nu mai pare o problema serioasa. Totusi e bine de pus in alta parte masina daca aveti de ales... nu sub copaci cand acestia au aceasta problema.

    Bafta!

    Leave a comment:


  • Bodhi
    replied
    Vin si eu cu o intrebare.
    Daca lasi masina in perioada asta pe sub tei sau diversi alti copaci te trezesti cu o substanta lipicioasa pe masina de toata frumusetea. Cica ar fi o substanta secretata de niste insecte (paduchi de planta). Aveti idee daca cumva aceasta substanta are vreun impact asupra lacului vopselei? Nu de alta dar am avut masina murdara cu asa ceva (vreo 1-2 saptamani) si am mers la o spalatorie destul de ok, care spala cu simt de raspundere (zic eu...). Am spalat masina insa au ramas niste punctulete mici pe lac care nu vor sa se ia... mai ales pe capota si plafon si apare ca si cum ar fi matuita... asa se vede mai de la distanta... puncte mici unul langa altul. Daca te apropii se vad punctele foarte bine, parca ar fi cazut chiar atunci pe masina. Desi am spalat-o de 2 ori, prima data un simplu exterior si apoi inca o spalare cu degresant in prealabil... n-a iesit... Cei de-acolo mi-au zis ca iese la o ceruire?!?! i-am intrebat daca e sau nu abraziva... si mi-au zis ca nu... atunci intrebarea mea e cum iese la ceruire? Pe un forum de detailing mi s-a sugerat sa rezolv problema prin claying. Ma gandesc ca poate or fi fost cei de la spalatorie "mai nepriceputi" (a se citi spuma botezata etc etc). Ati mai avut problema asta? v-ati mai intalnit cu ea?

    Merci,
    Bafta!

    Leave a comment:


  • Legionaru'
    replied
    Observ ca esti din Craiova.
    Produse de la TurtleWax gasesti in Real, Metro, Dedeman.
    Daca vii la http://www.forumtoyota.ro/intalniri-...a-t1544p6.html facem proba pe chedere.

    Leave a comment:


  • dj_luchian
    replied
    Originally posted by Legionaru' View Post
    14 lei a costat.
    si daca chederu pare crapat(vechi) are vreun efect?
    Originally posted by StefanVVTi View Post
    In poza sunt produsele de la Mafra pe care le-am folosit anul trecut pe Corolla. Raport calitate-pret foarte bun!
    De cand am luat Yarisul si Corolla a ramas acasa, m-am ocupat mai mult de asta mica si am trecut la produse Turtle Wax(Platinum Series). Sunt o idee mai scumpe, dar merita. Dupa ce in la sfarsitul lui martie am dat cu Protective Extra Gloss, zilele trecute am cumparat Precision Car Wax si azi am aplicat-o. E de munca, in sensul ca trebuie stearsa si ras-stearsa, dar rezultatul este foarte bun!
    Azi la spalatorie a zis unul din baieti ca-mi bat joc de el cand l-am rugat sa stearga putin cauciucurile. A luat solutia lor si cand sa dea pe cauciucuri..: "Pai ce rost are, ca-s noi?!". Cred ca le facusem acum ~3 saptamani cu Revitalising Tyre Dressing.
    Foarte multumit de aceasta gama de la Turtle Wax.
    in ce magazin ai gasit produsele astea?
    Last edited by dj_luchian; 05-07-2010, 20:13 PM.

    Leave a comment:


  • moritz
    replied
    Originally posted by zeus View Post
    sunt , turtle wax gasesti cam la orice supermarket, cora, carfur, real, metro, selgros...Meguiar's mai pe la magazine specializate , erau si astea prin mag astea mari , au cam disparut .
    Am vizitat in Braila: Selgros, Carefour, Billa si Practiker.Mai am Dedeman.
    In Galati: Metro, Real.
    Altele nu mai sunt. Mai insist.
    Mersi pt informatii.

    Leave a comment:


  • zeus
    replied
    sunt , turtle wax gasesti cam la orice supermarket, cora, carfur, real, metro, selgros...Meguiar's mai pe la magazine specializate , erau si astea prin mag astea mari , au cam disparut .

    Leave a comment:


  • moritz
    replied
    Originally posted by zeus View Post
    io folosesc numai turtle wax, nu astea ce ai pus tu . si din cate mai tin minte Meguiar's sunt cele mai bune produse
    Da, si pe astea le-am cautat, dar nu am gasit pe la noi.

    Leave a comment:


  • zeus
    replied
    io folosesc numai turtle wax, nu astea ce ai pus tu . si din cate mai tin minte Meguiar's sunt cele mai bune produse

    Leave a comment:


  • moritz
    replied
    Dupa cautari in zona Braila - Galati, am gasit urmatoarele tipuri de ceara:
    1. http://www.sonax.store.ro/sonax.php?id=17#
    2. http://rollfast.ro/produse?page=shop...&keyword=ceara
    3. http://www.formula1wax.com/html/carnaubaWaxes.htm - cutiuta galbena
    4. http://www.dedeman.ro/ro/abro-ceara-...49/produs.html
    As inclina catre Sonax, dar e o ceara lichida si am inteles ca e de preferat ceara solida. Nigrin are particulele fine abrazive, care nu stiu cum interactionaeaza cu vopseaua relativ noua. Mentionez ca am masina de vreo 5 luni.
    Ce considerati a fi mai buna calitativ?

    Leave a comment:


  • Legionaru'
    replied
    Originally posted by Legionaru' View Post
    La recomandarea unui bun prieten, posesor de Avensis, am luat o solutie de intretinere pentru chedere si profitand de vremea frumoasa(-4 grade ) am aplicat-o in 2 randuri pe chederele de la usi, motor, portbagaj,acestea au capatand o culoare de nou, sper sa stopeze si actiunea de imbatranire. Tubul sub forma celui de crema de pantofi a costat 14 lei si l-am luat din Selgros. RECOMAND!

    14 lei a costat.

    Leave a comment:

Working...
X
Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
Politica de Securitate Google