Panasonic Toyota Racing īncepe sezonul 2009 īn spaţiul virtual cu prezentarea, īn premieră, a noii creaţii a inginerilor echipei, modelul TF109.
Īn conformitate cu prevederile noului regulament tehnic impus de Federaţia Internaţională, noul bolid al echipei Toyota prezintă elemente aerodinamice care īl diferenţiază īn mod cosiderabil de modelul utilizat īn sezonul trecut: un eleron frontal mai lat şi un eleron spate cu mult mai īngust.
Modelul TF109 prezentat astăzi, 15 ianuarie 2009, este rezultatul unui amplu program de proiectare, dezvoltare şi construcţie īnceput īn luna octombrie 2007, dată la care a fost confirmat regulamentul tehnic valabil īncepānd cu sezonul 2009.
Primele teste cu noul monopost Toyota sunt programate īncepānd cu 19 ianuarie pe circuitul portughez Algarve.
TF109 Technical Specifications
MonocoqueMoulded carbon fibre and honeycomb construction.Fuel tankATL safety cellSuspensionCarbon fibre double wishbone arrangement, with carbon fibre trackrod and pushrod.DampersPenskeWheelsBBS forged magnesiumTyresBridgestone PotenzaBrakesToyota/Brembo callipers, Brembo master cylinders, Hitco material (carbon/carbon)SteeringToyota power-assisted steering. Toyota carbon fibre steering wheel with Toyota / Magneti Marelli instrumentsDriver's seatCarbon fibreRestraintsTakataHANS deviceHubbard-DowningElectronicsToyota, Magneti Marelli plus McLaren Electronic Systems ECU (as required by FIA rules)Transmission7-speed unit plus reverse
Overall length4636 mmOverall height950mmOverall width1800mmOverall weight605kg inc driver and camera
RVX-09 Technical Specifications
Cylinders8Capacity2,398ccHorsepowerOver 700bhp *RevolutionsMaximum 18,000rpm (as required by FIA rules)Valve actuationPneumaticThrottle actuationHydraulicSpark PlugsDENSOFuelEssoLubricantsEsso
Īn conformitate cu prevederile noului regulament tehnic impus de Federaţia Internaţională, noul bolid al echipei Toyota prezintă elemente aerodinamice care īl diferenţiază īn mod cosiderabil de modelul utilizat īn sezonul trecut: un eleron frontal mai lat şi un eleron spate cu mult mai īngust.
Modelul TF109 prezentat astăzi, 15 ianuarie 2009, este rezultatul unui amplu program de proiectare, dezvoltare şi construcţie īnceput īn luna octombrie 2007, dată la care a fost confirmat regulamentul tehnic valabil īncepānd cu sezonul 2009.
Primele teste cu noul monopost Toyota sunt programate īncepānd cu 19 ianuarie pe circuitul portughez Algarve.
TF109 Technical Specifications
MonocoqueMoulded carbon fibre and honeycomb construction.Fuel tankATL safety cellSuspensionCarbon fibre double wishbone arrangement, with carbon fibre trackrod and pushrod.DampersPenskeWheelsBBS forged magnesiumTyresBridgestone PotenzaBrakesToyota/Brembo callipers, Brembo master cylinders, Hitco material (carbon/carbon)SteeringToyota power-assisted steering. Toyota carbon fibre steering wheel with Toyota / Magneti Marelli instrumentsDriver's seatCarbon fibreRestraintsTakataHANS deviceHubbard-DowningElectronicsToyota, Magneti Marelli plus McLaren Electronic Systems ECU (as required by FIA rules)Transmission7-speed unit plus reverse

Overall length4636 mmOverall height950mmOverall width1800mmOverall weight605kg inc driver and camera
RVX-09 Technical Specifications
Cylinders8Capacity2,398ccHorsepowerOver 700bhp *RevolutionsMaximum 18,000rpm (as required by FIA rules)Valve actuationPneumaticThrottle actuationHydraulicSpark PlugsDENSOFuelEssoLubricantsEsso

Comment