Dragilor,
Cateva aspecte in decursul detinerii acestei masini m-au dezgustat - din nou - de traiul in Romania, tara in care strainii pot veni sa faca afaceri si sa-si bata joc de clienti, ca noi tot de la ei vom cumpara.
Concret:
Am cumparat masina de la Toyota Bucuresti Nord (TBN), am negociat sa aibe si alarma inclusa. In acea perioada locuiam in Constanta(temporar) si am venit la Bucuresti special ca sa iau masina de la ei. Evident, ca un entuziast am ajuns la 9 dimineata, dar masina nu era gata. Ma rog, pe la ora 11 tocmai terminasera s-o spele si era "gata". Prima constatare cand mi s-au inmanat cheile... nu primisem telecomenzile de la alarma, pentru ca nu montasera alarma. OK.
Doar un detaliu: baietii care se ocupau de electrica veneau dupa ora 2. Anyway, pe inserat, pe la 5 (pt ca am luat-o in decembrie) era gata. Intre timp, m-am uitat si eu pe ce-am dat 14.000 eur si am constatat in dreptul manerului masinii o zgarietura adanca de ~5cm. Le-am sesizat asta si mi-au spus ca pot veni alta data sa imi rezolve problema iar eu le-am spus ca nu ridic masina in felul asta. OK, s-a putut rezolva si problema asta
Fericit de noua masina si aproape uitand aceste incidente am plecat spre Constanta.
Episodul 2: 7000km - pedala de ambreiaj scoate un scartait puternic la orice atingere. Am zis ca poate isi revine. Evident, nu s-a intamplat acest lucru. Am fost la TBN si mi-au explicat ca la prosti ca e normal sa scartaie, ca e prea noua. Mi-au gresat pedala si pana am iesit de pe poarta lor n-a mai scartait. Dupa inca 500m a inceput din nou. Am revenit din nou la ei si le-am cerut sa faca ceva ca-mi ies din minti la fiecare apasare a pedalei. Mi-au comandat pe garantie o alta pedala si asta a fost rezolvarea. Da' au incercat si cu prosteala ca poate tinea.
Episodul 3. pe la 20.000 km aud un zgomot/scartait puternic in spate de fiecare data cand parchez pe o bordura, sau trec peste o denivelare. Sunetul devine din ce in ce mai acut si ma hotarasc sa merg la TBN si sa le sesizez acest aspect. Ce credeti? DIN NOU e normal acest zgomot, este de la componentele de cauciuc don zona amortizoarelor, bucsi, etc... (nu ma pricep)... care s-au umplut cu praf si d'aia fac asa.
Eu le-am explicat ca nu ma intereseaza, vreau sa nu mai scartaie, ca e in garantie. Au ridicat-o pe rampa si dupa o jumatate de ora vine baiatul din service si-mi spune ca e gata. Costa 60 lei. L-am intrebat daca glumeste, intrucat masina e in garantie. Mi-a spus ca n-am garantie la scartaituri ci doar la defecte de fabricatie. Dupa intense discutii cu directorul de service l-am convins ca nu am o problema in a plati 60 lei ci am o problema cu masina in garantie si ca nu e normal sa ma coste. Intr-un final a inteles si a ramas asa.
Episodul 4. Micul Yaris implinea 3 anisori pe 12 decembrie. Pe 7 decembrie pornesc motorul plec si dupa 50m imi reapare martorul de la ABS. Ma gandesc in gluma ca mai are cateva zile si iese din garantie si trebuie sa inceapa sa pice chestii de pe ea.
Pe tot drumul martorul a luminat si ABS-ul si nici un alt sistem electronic de franare nu au functionat. Uitasem cum e sa pui frana pe zapada/mazga fara abs. Eram hotarat sa merg la TBN sa-mi repare problema pana ies din garantie. DAR la urmatoarea pornire n-a mai luminat martorul si totul functiona corect. M-am gandit ca se mai intampla si erori.
Evident, dupa 12-13 decembrie a inceput sa apara din nou din ce in ce mai des, pana cand a ramas aprins tot timpul. Cool. Am fost la TBN si mi-au spus ca e senzorul spate dreapta care nici macar nu e asa scump: 850 lei + cablajul, cam 1000 lei fara manopera, care, am inteles (sper ca au glumit) e de 4-5 ore pentru ca e foarte complicat acces-ul la abs-ul din spate. va reamintesc, o ora de manopera e 125 lei.
Evident, am decis sa caut pe net si am gasit un senzor de la un yaris identic cu al meu cu dauna totala pe fata, m-a costat 100 lei cu cablaj cu tot si mi l-am instalat eu singur!
ASA DE GREU SE AJUNGE LA ABS-ul din spate. Habarnist cum sunt, am reusit in 2 ore sa-l instalez. Mentionez ca pentru instalarea cablajului trebuie demontat si portbagajul. 2 ore fratilor! Toyota o facea in 30 min fara probleme.
OK, problema rezolvata.
Inca 2000 km si mi se aprinde din nou martorul. M-au cuprins remuscarile ca mai bine cumparam un senzor nou de la TBN si rezolvam problema. Dar SURPRIZA, luasem decizia cea buna, pentru ca defect nu era senzorul pe care il inlocuisem ci celalalt senzor de pe spate, deci ii luam la rand. L-am gasit din nou pe baiatul care mi l-a vandut prima oara, MINUNE, avea si celalat senzor
si l-am instalat tot eu, ca acum deja stiam cum se fac lucrurile.
Problema rezolvata. Inca vreo 100-150 lei (nu mai stiu exact).
Ok, de aici a urmat o perioada de vreo 4-5 luni in care n-am mai miscat masina din loc pentru ca am avut masina de serviciu.
Chiar mi se facuse dor de yaris si am zis sa fac un drum de Austria cu ea sa vad cum se comporta. (octombrie 2011, 50.000 km)
Totul bine si frumos, masina spalata, curata, verificari facute la roti (presiune), ulei, totul ok, a pornit din prima, super.
Intrucat discurile erau ruginite de atata stat, am pus cateva frane usoare si in cativa km erau curate, totul ok.
Bun, la drum. Autostrada Buc-Pitesti, viteza legala 130km/h, consum bun, totul ok. CAND de-odata a inceput sa scoata un zgomot puternic de la motor ca niste fluieraturi puternice. MI-am zis: TURBINA!!!
Am oprit direct la Toyota Pitesti si am intalnit cei mai habarnisti mecanici din cati am vazut pana acum: unul ca e alternatorul, ca turbina nu are cum sa fie, aia nu se strica
, altul ca nu e turbina da' e un furtun de vacum de la turbina care a iesit dar nu a reusit sa-l gaseasca, altul ca e de la cureaua alternatorului, WHATEVER.
Am ajuns in Austria si am fost direct la Toyota Viena Nord (Keush), si acolo am intalnit un roman sef de service, un profesionist desavarsit si un OM, ceea ce n-am intalnit in Romania.
Mi-a adus la cunostinta ca:
- turbina trebuie inlocuita si ca operatiunea costa 2400 eur (2000 turbina, 400 manopera)
- m-a intrebat daca am facut vreodata revizia la reprezentanta din Romania, intrucat computerul masinii si cel al turbinei are parametrii din fabrica iar ei trebuiau updatati la fiecare revizie.
- borna plus de la baterie era foarte oxidata si acest lucru trebuia rezolvat la reviziile periodice (curatare si gresare) insa pe baietii din Bucuresti i-a interesat doar sa ia banii gramada la revizie, nu sa faca si treaba de calitate.
I-am comunicat ca sunt cu reviziile la zi la reprezentanta din Bucuresti, ca nu am cum sa dau 2400 eur pe turbina, iar el mi-a spus sa astept putin ca va vorbi despre acest caz cu Toyota Austria. S-a intors omul si mi-a spus asa:
Reparatia costa tot 2400 eur, insa Toyota Austria suporta diferenta pana la 880 eur cu taxe incluse. Adica eu aveam doar sa platesc 880 eur. SI atunci i-am sunat pe cei de la TBN sa le explic situatia si eventual sa suporte ei cei 880 eur pe goodwill asa cum austriecii suportau o mare parte din reparatie fara sa le fi platit vreodata nimic (nici comision la cumpararea masinii, nici revizii, etc). DIn Bucuresti mi-au spus (dupa zeci de minute de roaming) ca ei nu cred ca e turbina defecta, ca nu se poate sa se fi stricat la 50,000 km, si ca nu sunt de acord cu schimbarea turbinei, desi colegii lor austrieci au dat acest verdict.
In fine, n-am acceptat oferta de 880 eur pt turbina originala + manopera, si mare greseala am facut, si am revenit in Romania DIRECT la TBN. Am dorit sa vorbesc cu directorul general si mi s-a spus ca nu se poate dar ca pot vorbi cu o dra. de la PR.
De aici a inceput balciul, ca suntem in Romania, si asa cum spuneam la inceput, e normal sa-si bata joc de noi.
Domnisoara Raluca, de la PR mi-a spus ca trebuie sa ma programeze la o constatare, ca sa constate ei daca e turbina si apoi mai discutam. I-am spus ca nu e nevoie de nici o constatare intrucat Toyota Viena a constatat ca e turbina si ca am incredere in ei. Evident, a spus ca asta e procedura la noi, in Romania, si am agreat sa mai pierd inca o zi in care sa vin si sa constate defectul. Am adus masina si dupa o ora primesc cateva hartii pe care scria ca un injector are o valoare marita, ca rulmentul spate are un zgomot, ca placutele de frana prezinta uzura, ca etc etc etc.... NIMIC legat de turbina.
I-am intrebat daca isi bat joc de mine si dra. Raluca m-a intrebat daca vreau sa scrie pe hatrie ceva legat si de turbina. Am crezut ca sunt la camera ascunsa.
Ma rog, au scris pe ultimul rand "recomandam inlocuire turbina". Adica nu turbina era problema ci placutele de frana si un injector. Dar daca "nebunu" de client vrea el sa scrie de turbina, ii scriem, na!
Dupa completarea hartiei respective dra Raluca m-a condus la casierie unde urma sa platesc 124 lei, pentru constatare. I-am spus ca nu am de ce sa platesc aceasta suma pentru ca nu eu am solicitat constatarea si ca nici nu ma intereseaza ce scrie pe acele hartii, eu am solicitatat inlocuirea turbinei.
NU am reusit sa ma inteleg cu dra Raluca, tratandu-ma ca pe un infractor caruia i s-au prestat servicii si nu vrea sa le plateasca. Evident, am platit suma de 124 lei de care m-am simtit jefuit si dra. Raluca mi-a promis ca voi primi un raspuns scris la solicitarile mele.
Rapsunsul scris a ajuns dupa 3 saptamani in care, tot in batjocura imi ofertau reparatia: schimbare injector, placute frana, rulment SI TURBINA cu 20.000 lei (adica 4600 eur) vs. 880 eur in Austria.
Le-am trimis raspuns ca ma simt jignit de oferta lor si ca astept sa mi se rezolve problema cu TURBINA nu ma intereseaza placute, si alte lucruri pe care nu le-am cerut.
Raspunsul, tot dupa 3 saptamani a venit ca la oferta de 20,000 lei am o reducere.
Rusine Toyota Romania!!!
TOYOTA MEA ESTE DOAR TOYOTA MEA.
Cateva aspecte in decursul detinerii acestei masini m-au dezgustat - din nou - de traiul in Romania, tara in care strainii pot veni sa faca afaceri si sa-si bata joc de clienti, ca noi tot de la ei vom cumpara.
Concret:
Am cumparat masina de la Toyota Bucuresti Nord (TBN), am negociat sa aibe si alarma inclusa. In acea perioada locuiam in Constanta(temporar) si am venit la Bucuresti special ca sa iau masina de la ei. Evident, ca un entuziast am ajuns la 9 dimineata, dar masina nu era gata. Ma rog, pe la ora 11 tocmai terminasera s-o spele si era "gata". Prima constatare cand mi s-au inmanat cheile... nu primisem telecomenzile de la alarma, pentru ca nu montasera alarma. OK.
Doar un detaliu: baietii care se ocupau de electrica veneau dupa ora 2. Anyway, pe inserat, pe la 5 (pt ca am luat-o in decembrie) era gata. Intre timp, m-am uitat si eu pe ce-am dat 14.000 eur si am constatat in dreptul manerului masinii o zgarietura adanca de ~5cm. Le-am sesizat asta si mi-au spus ca pot veni alta data sa imi rezolve problema iar eu le-am spus ca nu ridic masina in felul asta. OK, s-a putut rezolva si problema asta

Fericit de noua masina si aproape uitand aceste incidente am plecat spre Constanta.
Episodul 2: 7000km - pedala de ambreiaj scoate un scartait puternic la orice atingere. Am zis ca poate isi revine. Evident, nu s-a intamplat acest lucru. Am fost la TBN si mi-au explicat ca la prosti ca e normal sa scartaie, ca e prea noua. Mi-au gresat pedala si pana am iesit de pe poarta lor n-a mai scartait. Dupa inca 500m a inceput din nou. Am revenit din nou la ei si le-am cerut sa faca ceva ca-mi ies din minti la fiecare apasare a pedalei. Mi-au comandat pe garantie o alta pedala si asta a fost rezolvarea. Da' au incercat si cu prosteala ca poate tinea.
Episodul 3. pe la 20.000 km aud un zgomot/scartait puternic in spate de fiecare data cand parchez pe o bordura, sau trec peste o denivelare. Sunetul devine din ce in ce mai acut si ma hotarasc sa merg la TBN si sa le sesizez acest aspect. Ce credeti? DIN NOU e normal acest zgomot, este de la componentele de cauciuc don zona amortizoarelor, bucsi, etc... (nu ma pricep)... care s-au umplut cu praf si d'aia fac asa.
Eu le-am explicat ca nu ma intereseaza, vreau sa nu mai scartaie, ca e in garantie. Au ridicat-o pe rampa si dupa o jumatate de ora vine baiatul din service si-mi spune ca e gata. Costa 60 lei. L-am intrebat daca glumeste, intrucat masina e in garantie. Mi-a spus ca n-am garantie la scartaituri ci doar la defecte de fabricatie. Dupa intense discutii cu directorul de service l-am convins ca nu am o problema in a plati 60 lei ci am o problema cu masina in garantie si ca nu e normal sa ma coste. Intr-un final a inteles si a ramas asa.
Episodul 4. Micul Yaris implinea 3 anisori pe 12 decembrie. Pe 7 decembrie pornesc motorul plec si dupa 50m imi reapare martorul de la ABS. Ma gandesc in gluma ca mai are cateva zile si iese din garantie si trebuie sa inceapa sa pice chestii de pe ea.
Pe tot drumul martorul a luminat si ABS-ul si nici un alt sistem electronic de franare nu au functionat. Uitasem cum e sa pui frana pe zapada/mazga fara abs. Eram hotarat sa merg la TBN sa-mi repare problema pana ies din garantie. DAR la urmatoarea pornire n-a mai luminat martorul si totul functiona corect. M-am gandit ca se mai intampla si erori.
Evident, dupa 12-13 decembrie a inceput sa apara din nou din ce in ce mai des, pana cand a ramas aprins tot timpul. Cool. Am fost la TBN si mi-au spus ca e senzorul spate dreapta care nici macar nu e asa scump: 850 lei + cablajul, cam 1000 lei fara manopera, care, am inteles (sper ca au glumit) e de 4-5 ore pentru ca e foarte complicat acces-ul la abs-ul din spate. va reamintesc, o ora de manopera e 125 lei.
Evident, am decis sa caut pe net si am gasit un senzor de la un yaris identic cu al meu cu dauna totala pe fata, m-a costat 100 lei cu cablaj cu tot si mi l-am instalat eu singur!

OK, problema rezolvata.
Inca 2000 km si mi se aprinde din nou martorul. M-au cuprins remuscarile ca mai bine cumparam un senzor nou de la TBN si rezolvam problema. Dar SURPRIZA, luasem decizia cea buna, pentru ca defect nu era senzorul pe care il inlocuisem ci celalalt senzor de pe spate, deci ii luam la rand. L-am gasit din nou pe baiatul care mi l-a vandut prima oara, MINUNE, avea si celalat senzor

Problema rezolvata. Inca vreo 100-150 lei (nu mai stiu exact).
Ok, de aici a urmat o perioada de vreo 4-5 luni in care n-am mai miscat masina din loc pentru ca am avut masina de serviciu.
Chiar mi se facuse dor de yaris si am zis sa fac un drum de Austria cu ea sa vad cum se comporta. (octombrie 2011, 50.000 km)
Totul bine si frumos, masina spalata, curata, verificari facute la roti (presiune), ulei, totul ok, a pornit din prima, super.
Intrucat discurile erau ruginite de atata stat, am pus cateva frane usoare si in cativa km erau curate, totul ok.
Bun, la drum. Autostrada Buc-Pitesti, viteza legala 130km/h, consum bun, totul ok. CAND de-odata a inceput sa scoata un zgomot puternic de la motor ca niste fluieraturi puternice. MI-am zis: TURBINA!!!
Am oprit direct la Toyota Pitesti si am intalnit cei mai habarnisti mecanici din cati am vazut pana acum: unul ca e alternatorul, ca turbina nu are cum sa fie, aia nu se strica

Am ajuns in Austria si am fost direct la Toyota Viena Nord (Keush), si acolo am intalnit un roman sef de service, un profesionist desavarsit si un OM, ceea ce n-am intalnit in Romania.
Mi-a adus la cunostinta ca:
- turbina trebuie inlocuita si ca operatiunea costa 2400 eur (2000 turbina, 400 manopera)
- m-a intrebat daca am facut vreodata revizia la reprezentanta din Romania, intrucat computerul masinii si cel al turbinei are parametrii din fabrica iar ei trebuiau updatati la fiecare revizie.
- borna plus de la baterie era foarte oxidata si acest lucru trebuia rezolvat la reviziile periodice (curatare si gresare) insa pe baietii din Bucuresti i-a interesat doar sa ia banii gramada la revizie, nu sa faca si treaba de calitate.
I-am comunicat ca sunt cu reviziile la zi la reprezentanta din Bucuresti, ca nu am cum sa dau 2400 eur pe turbina, iar el mi-a spus sa astept putin ca va vorbi despre acest caz cu Toyota Austria. S-a intors omul si mi-a spus asa:
Reparatia costa tot 2400 eur, insa Toyota Austria suporta diferenta pana la 880 eur cu taxe incluse. Adica eu aveam doar sa platesc 880 eur. SI atunci i-am sunat pe cei de la TBN sa le explic situatia si eventual sa suporte ei cei 880 eur pe goodwill asa cum austriecii suportau o mare parte din reparatie fara sa le fi platit vreodata nimic (nici comision la cumpararea masinii, nici revizii, etc). DIn Bucuresti mi-au spus (dupa zeci de minute de roaming) ca ei nu cred ca e turbina defecta, ca nu se poate sa se fi stricat la 50,000 km, si ca nu sunt de acord cu schimbarea turbinei, desi colegii lor austrieci au dat acest verdict.
In fine, n-am acceptat oferta de 880 eur pt turbina originala + manopera, si mare greseala am facut, si am revenit in Romania DIRECT la TBN. Am dorit sa vorbesc cu directorul general si mi s-a spus ca nu se poate dar ca pot vorbi cu o dra. de la PR.
De aici a inceput balciul, ca suntem in Romania, si asa cum spuneam la inceput, e normal sa-si bata joc de noi.
Domnisoara Raluca, de la PR mi-a spus ca trebuie sa ma programeze la o constatare, ca sa constate ei daca e turbina si apoi mai discutam. I-am spus ca nu e nevoie de nici o constatare intrucat Toyota Viena a constatat ca e turbina si ca am incredere in ei. Evident, a spus ca asta e procedura la noi, in Romania, si am agreat sa mai pierd inca o zi in care sa vin si sa constate defectul. Am adus masina si dupa o ora primesc cateva hartii pe care scria ca un injector are o valoare marita, ca rulmentul spate are un zgomot, ca placutele de frana prezinta uzura, ca etc etc etc.... NIMIC legat de turbina.
I-am intrebat daca isi bat joc de mine si dra. Raluca m-a intrebat daca vreau sa scrie pe hatrie ceva legat si de turbina. Am crezut ca sunt la camera ascunsa.
Ma rog, au scris pe ultimul rand "recomandam inlocuire turbina". Adica nu turbina era problema ci placutele de frana si un injector. Dar daca "nebunu" de client vrea el sa scrie de turbina, ii scriem, na!
Dupa completarea hartiei respective dra Raluca m-a condus la casierie unde urma sa platesc 124 lei, pentru constatare. I-am spus ca nu am de ce sa platesc aceasta suma pentru ca nu eu am solicitat constatarea si ca nici nu ma intereseaza ce scrie pe acele hartii, eu am solicitatat inlocuirea turbinei.
NU am reusit sa ma inteleg cu dra Raluca, tratandu-ma ca pe un infractor caruia i s-au prestat servicii si nu vrea sa le plateasca. Evident, am platit suma de 124 lei de care m-am simtit jefuit si dra. Raluca mi-a promis ca voi primi un raspuns scris la solicitarile mele.
Rapsunsul scris a ajuns dupa 3 saptamani in care, tot in batjocura imi ofertau reparatia: schimbare injector, placute frana, rulment SI TURBINA cu 20.000 lei (adica 4600 eur) vs. 880 eur in Austria.
Le-am trimis raspuns ca ma simt jignit de oferta lor si ca astept sa mi se rezolve problema cu TURBINA nu ma intereseaza placute, si alte lucruri pe care nu le-am cerut.
Raspunsul, tot dupa 3 saptamani a venit ca la oferta de 20,000 lei am o reducere.
Rusine Toyota Romania!!!
TOYOTA MEA ESTE DOAR TOYOTA MEA.
Comment