Announcement

Collapse
1 of 2 < >

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul ForumToyota.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Forumtoyota au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Forumtoyota nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul ForumToyota(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul ForumToyota(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
2 of 2 < >

>>>REGULAMENT<<<

Reguli privind utilizarea forumului www.forumtoyota.ro

1. Principii generale

În continuare, dorim sa lamurim un principiu care guverneaza orice comunitate, site de pe Internet. Din momentul în care ai tastat adresa site-ului, ai intrat pe proprietate privata, unde gazda are dreptul societati democrate, acela de a administra dupa cum crede de cuviinta. Nu trebuie ca aceste cuvinte sa te sperie, nu am creat forumul doar pentru noi însine ci dorim sa formam o comunitate bazata pe oameni care respecta regulile noastre. De aceea trebuie sa stii ca, daca doresti sa te integrezi în aceasta comunitate, trebuie sa te supui regulilor de mai jos, ce au fost create de niste oameni, pentru niste oameni. Daca un principiu enuntat nu coincide cu un principiu de-al tau la care nu poti renunta, esti invitat, sa renunti frecventarea forumului, eventual sa-l frecventezi doar citindu-l si fara a interveni.

Sa lamurim acum cine sunt gazdele acestei comunitati:

Administratorii

a) Administratorii sunt persoanele care detin acest forum si se ocupa atat cu partea tehnica a sa cat si cu partea administrativa.
b)Administratorii au dreptul de a gestiona orice mesaj de pe acest forum si nu raspund in fata celorlalti membri pentru actiunile lor.

Moderatorii

a) Moderatorii sunt persoane care au dreptul de a gestiona mesajele celorlalti utilizatori ai forumului.
b) Moderatori se supun, ca oricare alt utilizator, acestui regulament si au grija ca el sa fie respectat.
c) Gestionarea mesajelor se face respectand prezentul regulament, abaterile grave sau repetate de la aceasta regula soldandu-se cu retragerea dreptului de a modera.
d) Functia de moderator nu implica privilegii ci responsabilitati. Functia de moderator implica posibilitatea de a edita, muta, sterge sau bloca mesajele celorlalti utilizatori.
e) Functia de moderator este propusa si acordata doar de catre administratori si nimeni nu poate interveni in privinta aceasta.
f) Moderatorilor li se poate retrage dreptul de moderare doar de catre administratori fara explicatii.
g) Desi nu este necesar, moderatorii pot da explicatii pentru actiunile lor.

2. Reguli si recomandari

1. Forumul Forumtoyota.ro este deschis tuturor persoanelor, indiferent de nationalitate, sex, religie, clasa sociala etc. Totusi, cunoasterea foarte buna a limbii române scrise este obligatorie. Recomandam, cunoasterea limbii engleze la un nivel suficient pentru a întelege un text tehnic. Exprimarea scrisa este, prin definitie, mai complexa decât cea orala si, prin urmare, încearca sa te faci înteles prin ceea ce scrii. În unele contexte este indicata o exprimare cât mai apropiata de cea literara, în alte contexte mai relaxate se poate folosi si un limbaj familiar însa în ambele cazuri este foarte important sa fii înteles cât mai usor de catre ceilalti.

2. Pe lânga cunoasterea limbii, este necesara cunoasterea regulilor de baza ale limbajului scris, dupa cum urmeaza:
- scrierea cu înflorituri (k, sh, tz, y) este interzisa, cu exceptia cazurilor în care pot aparea confuzii;
- spatiu se lasa dupa si nu înainte de semnele de punctuatie; semne de punctuatie sunt inclusiv semnele de exclamare si întrebare;
- nu se lasa spatiu dupa prima paranteza, nici înaintea celei de-a doua; se lasa, în schimb, înaintea primei paranteze;
- un singur semn de exclamare sau de întrebare este de cele mai multe ori suficient, trei semne sunt considerate maximul admis.
- orice propozitie începe cu litera mare, orice nume propriu începe cu litera mare (acest punct este doar o recomandare);
- numarul punctelor de suspensie este trei si nici mai mult de trei;
- scrierea cu diacritice este optionala;
- scrierea nejustificata cu majuscule, litere îngrosate, italice, subliniate, cu culori sau alte artificii este interzisa.
În general, tineti cont de faptul ca un post trebuie sa poata fi citit rapid.
Orice abatere de la regulile de mai sus îngreuneaza parcurgerea textului si enerveaza inutil cititorul. Cine doreste cu orice pret sa iasa în evidenta, o poate face în alt mod, nu "chinuind" ceilalti membri ai comunitatii.

3. Fiecare utilizator este identificat printr-un singur nume de utilizator (user). Înregistrarea sub alt nume a aceleiasi persoane se numeste "clona";
clonele sunt interzise. Daca ai uitat parola, exista o functie pentru recuperarea ei pe care esti rugat sa o folosesti sau, în cel mai rau caz, poti apela la un administrator care te va ajuta.

4. Nu jigni, nu declansa scandaluri (asa-zisele "flame-uri"). Faptul ca esti nervos, chiar daca ai dreptate, nu îti scuza comportamentul. Nu vor fi tolerati cei care se ascund în spatele anonimatului pentru a aduce jigniri sau injurii altor utilizatori sau unor institutii. Chiar daca sunt folosite stelute, "beep"-uri în loc de cuvintele explicite, acest lucru nu ajuta cu nimic pentru ca aici intentia conteaza.
Nu sunt acceptate discutiile explicite privind promovarea oricarui tip de activitate ilegala sau imorala (warez, pornografie, xenofobie, rasism etc).

5. Posturile monosilabice, care nu aduc nimic bun discutiei ("cool", "de acord", "super", "rulz", "vreau si eu d-ala") sunt interzise. Nu suntem pe un canal de IRC ci pe un forum, daca nu va puteti abtine cautati alte comunitati în care aceste lucruri sunt permise.

6. Posturile trebuie sa fie bazate pe argumente, nu pe opinii subiective.
Trebuie acordata mare grija discutiilor contradictorii, gen benzina vs diesel, unde subiectivitatea tinde sa depaseasca anumite limite.

7. Nu se ofera nici un fel de premiu celui care posteaza cit mai multe mesaje. Nu se face nici o diferentiere intre cei care posteaza mai des si cei care posteaza mai rar. In afara de citeva titulaturi care sint doar cu numele si nu confera nici un fel de alte facilitati nu se face nici o distinctie intre cei cu posturi multe si cei cu posturi putine. In concluzie, scrieti numai daca aveti ceva de spus.

8. Ne rezervam dreptul ca, dupa un numar variabil de posturi (ce de regula nu va fi mai mare de 10-20) sa retragem dreptul de a posta pentru userii care nu corespund cerintelor noastre. Faptul ca ai câteva categorii unde poti posta liber, nu înseamna ca poti sa te complaci în postura de membru si sa "poluezi" astfel discutiile fara a respecta regulamentul.

9. Înainte de a deschide un thread nou, este recomandat sa urmezi etapele descrise în continuare:
- apeleaza la functia Search a forumului pentru ca e posibil ca subiectul sa mai fi fost discutat;
- daca ai posibilitatea si rabdarea necesara, citeste mai multe discutii legate (chiar si vag) de subiectul pe care intentionezi sa-l deschizi; s-ar putea sa gasesti raspunsul în alta discutie, cu subiect aparent diferit de ceea ce cauti si care nu apare la cautare.

10. Daca te-ai decis sa deschizi un thread nou, ai grija ca titlul sau sa fie scris citet si sa reflecte pe cât posibil subiectul abordat. Asadar, titlul "Problema cu ambreiajul" este de preferat fata de "Am o problema".

11. Daca thread-ul se refera la o problema, ofera cât mai multe detalii despre aceasta si nu astepta ca ceilalti utilizatori sa-ti ceara detaliile. Spre exemplu, enunta de la început anul de frabricatie, motorul, codul motorului etc, facând referire inclusiv la componentele care nu-ti par importante, e mai bine sa oferi detalii în plus decât în minus.

12. Citeste, daca se poate, tot ce s-a discutat într-un anumit thread. Este scuzabil repetarea unei întrebari la care s-a raspuns în ce-a de-a saptea pagina din cele 40 dar este inacceptabil pentru un thread de 2-3 pagini.

13. Pentru ca ideea postului sa fie mai clara, poti apela la smilies, însa nu abuza de ei. Ca si semnele de exclamare, folosirea lor repetata si în numar mare deranjeaza.

14. Butonul Quote ("citat") ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil.

15. Daca doresti sa editezi (modifici) un post, ai la dispozitie 5 minute( pentru aceasta. Totusi, daca dupa acel post exista interventii ale altor utilizatori, iar prin modificare sensul postului tau este schimbat total, acea succesiune de posturi nu va mai avea nici un înteles. Este, asadar, interzisa aceasta practica.

16. Remarcile "paternale" sunt acele remarci facute de catre utilizatorii obisnuiti care se erijeaza în "conducatorul absolut", fara a avea acest drept. Nu trebuie uitat faptul ca cei desemnati sa faca ordine sunt moderatorii. Cel mult, se va acorda acest drept membrilor de valoare si cu vechime.

17. Scandalurile pornite împotriva unor dealeri/service-uri sunt interzise.
Daca o firma te-a nemultumit si doresti sa pornesti o discutie pe aceasta tema, trebuie sa o faci civilizat, cu argumente solide (mergând pâna la prezentarea de documente doveditoare, în caz ca ti se cere acest lucru). Chiar si faptul ca firma respectiva are o atitudine reprobabila nu justifica un comportament jignitor la adresa ei.

18. Anunturile publicitare trebuie însotite de detalii complete, incluzând pretul, modalitatea de contact, eventual specificatiile complete ale produsului si/sau imaginea sa. Titlul thread-ului trebuie sa specifice explicit actiunea de cumparare/vânzare si produsul (produsele) în cauza. Sunt interzise comentariile pe marginea unui produs, nu iti convine pretul/starea lui, nu te obliga nimeni sa-l cumperi.
Nu se permite "UP" la mai putin de 24 de ore.

19. Semnatura este un text optional ce va fi atasat fiecarui post, la sfârsitul acestuia. Nu se accepta semnaturi lungi (maxim 3 linii). Introducerea unui link spre un alt site este permisa numai cu agrementul moderatorilor forumului. Se accepta imagini in semnatura la dimensiunea maxima de 150 x 15 pixel. Orice depasire a acestei dimensiuni poate fi sanctionata cu un warning. Moderatorii au dreptul de a edita semnatura fara o instiintare prealabila a userului.

20. Daca nu poti sau nu doresti sa respecti acest regulament, singura solutie consta în încetarea participarii la acest forum. În caz contrar, vom fi nevoiti sa luam toate masurile necesare pentru ca forumul Forumtoyota.ro sa-si desfasoare existenta în bune conditii, incluzând interzicerea dreptului de a mai posta (ban-area), temporara sau pe termen nelimitat. Încetarea activitatii pe forum se face "ca atare", fara a fi întreprinsa nici o actiune din partea nimanui. Asadar, nu cere sa-ti fie sters user-ul, nu-ti sterge propriile posturi, nu scrie posturi kilometrice pline de acuze la adresa administratiei, nici aici si nici pe alte forumuri. Cu alte cuvinte încearca sa parasesti decent comunitatea iar membrii acesteia sa-si aduca aminte cu placere de activitatea ta.

21. Administratorii si moderatorii forumului vor avea intotdeauna ultimul cuvint si nu sunt obligati sa dea explicatii. Este frumos din partea lor atunci cind se explica dar de cele mai multe ori, explicarea fiecarui gest in parte ar necesita mult prea mult timp - iar timpul este un material pretios, cel putin pentru noi. Daca cineva se simte cu totul si cu totul nedreptatit sau abuzat este rugat sa trimita un email administratorilor forumului si va fi tratat cu toata atentia cuvenita.

22. Ultima si cea mai importanta dar oarecum evaziva regula - se recomanda mentinerea discutiilor in cadrul obiectivului principal al acestui forum - MASINILE TOYOTA- vor fi descurajate in mare masura discutiile total pe dinafara. Se admit exceptii in cazul unor subiecte de interes pentru toata lumea - care sint acestea - ramine a se stabili de catre moderatorul forumului in cauza, la fata locului.

23.La sectiunea "Toyota-masina mea" nu se accepta comentarii inutile de genul "Sa o stapanesti sanatos" , "sa-ti traiasca masina" , "multi kilometrii" etc.
Rugam sa va rezumati strict la intrebari si comentarii legate de masina

Concluzii

Nu trebuie sa consideri aceste reguli ca fiind îndreptate împotriva ta. Nu sunt decât niste masuri menite sa creeze un forum de calitate.Din pacate, experienta a demonstrat ca, daca se porneste de la premisa ca noul-venit sa aiba drepturi egale cu membrii vechi, forumul a suferit o scadere drastica de calitate, aceasta pe lânga necesitatea unei munci titanice din partea moderatorilor pentru a se mentine ordinea. De aceea am adoptat masurile de mai sus care presupun, pentru membrii de valoare, un mic efort în primele zile de la înscriere. Speram ca acest efort sa fie din plin meritat.

Se accepta sugestii de imbunatatire (si e chiar recomandat sa o faceti fiind in interesul vostru) atat in ceea ce priveste prezentul regulament cat si in ceea ce priveste forumul sau site-ul ca functionalitate sau continut.

Speram sa te simti bine în aceasta comunitate, sa facem schimb de experienta legata de marca Toyota.
See more
See less

Toyota Avensis versus Honda Acord

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Apai chiar va cam dati cu presupusurile, care dintre voi a condus ambele masin peste 10000 km?
    Credeti ca dupa un simplu drive-test puteti trage concluzii? va inselati amarnic.
    Ambele masini au si plusuri cat si minusuri, ambele masini sunt foarte bune totul depinde de care este nivelul de pretentii.
    Un lucru este cert eu, acum, prefer Acordul.
    Copilotul meu pe drumul Brasov Cheia avea mereu probleme in Avensis, in Acord in schimb nici urma de "rau de masina", masina condusa in acelasi stiu, de acelasi sofer.
    Honda Accord 2.0 Special Edition MT

    Comment


    • #32
      Absolut corect !
      Ruliul si tangajul sunt specifice cam tuturor vehiculelor, incluzand aici si navele fluviale sau maritime. Rotatiile navelor in jurul axei longitudinale respectiv axei transversale produc pasagerilor starea de "rau de mare".
      Datorita constructiei, Avensis-ul sufera mai mult decat Accord-ul de ruliu si tangaj.

      Comment


      • #33
        Originally posted by cipicaduh View Post
        Stii ce inseamna sa fii in trafic si la un moment dat sa apara un "istet" calare pe masina cu multi cai putere a lui tata,gonind disperat, iar tu sa realizezi ca pentru a-i face loc - foarte rapid!- ai nevoie de o directie precisa...care la Avensis NU O AI?! Ti-am dat doar un exemplu. Iti mai pot insirui exemple cu TIR-uri,caini....
        Esit cu ***** ?
        Tu pe ce lume traiesti?
        In 10 Ani te ajuta sa vezi diferentele infime ca prapastii cumva?

        Auzi de par ca compari avensis-ul cu tractorul si avensis-ul cu un ozn.
        Trezeste-te. Get Real.
        Din cate vad esti teafar si nevatamant. Asa ca nu cred ca te-ai izibit pana acuma de nimeni. Oare cumde?
        Daca tot zici de directie precisa ce zici si de faptul ca super accordul are doar 4 stele si peste 50% dintre ele vin cu sasiul cas (vezi honda forum) si trage masina intr-o parte. ?

        Bine ca nu compari accord-ul cu o dacie (nu toti isi permit 20k sa dea pe o masina ) .. si ce mai zici catunci ca in curba o pui pe sotia sa iasa pe geam sa tina contragreutate (ca la barci) ca sa poti lua curba ... ?
        Toyota Avensis 1.8 vvvt-i

        Comment


        • #34
          mariusx, cred ca esti putin rautacios (asta ca sa fiu indulgent)
          De unde ai scos matale chestia cu "sasiul cas", chestia asta de care tu faci mare tam tam era valabila inainte la camioane, termenul era "centru bulon deplasat" apoi mai vezi cate o dacie care a suferit o torsionare serioasa si peparata la baba-n curte.
          Te rog sa raspunzi daca ai condus la modul serios un Acord, ma indoiesc de aceasta.
          Honda Accord 2.0 Special Edition MT

          Comment


          • #35
            pacat ca forumul hondafan.ro e moderat si nu mai gases posturile alea. Nu era o problema majora .. dar din cauza aia masina tragea putin si ca se rodeau ciudat cauciucurile. In fine eu nu zic ca nu e o masina exceptionala..
            dar nu ziceti chesti de genul ca vai ce bun e accord-ul si ce proast e avensis-ul.
            Ambele sunt masini bune dar au target-uri diferite.
            Toyota Avensis 1.8 vvvt-i

            Comment


            • #36
              Nu am sustinut niciodata ca Avensis-ul este prost dar ma repet nu poti trage concluzii despre o masina daca nu ai informatii directe suficiente pt a concluziona, acestea le dobandesti numai facand km buni cu masina.
              Revin cu intrebarea: Cat ai condus un Acord?
              Honda Accord 2.0 Special Edition MT

              Comment


              • #37
                Originally posted by cipicaduh View Post
                Stii ce inseamna sa fii in trafic si la un moment dat sa apara un "istet" calare pe masina cu multi cai putere a lui tata,gonind disperat, iar tu sa realizezi ca pentru a-i face loc - foarte rapid!- ai nevoie de o directie precisa...care la Avensis NU O AI?! Ti-am dat doar un exemplu. Iti mai pot insirui exemple cu TIR-uri,caini....
                Eu stiu ce inseamna sa mergi cu 170 km/h si sa prinzi gheata si sa intri in gard . Si stiu ca poti sa ai si mama oznului ca tot in gard ajungi. Si mai stiu ceva...daca ai 180km/h si tragi brusc de volan intr-o parte, chiar si marele Accord se duce in rapa.

                Comment


                • #38
                  Cam &#238;n perioada c&#226;nd citeam pe forumul hondafun, am condus şi un Accord (cu doi de C), proaspăt adus din Germania. Exact ce spuneau posesorii de Accord despre direcţie am simţit şi eu: trăgea &#238;ntr-o parte &#238;n mod evident, mai mult (&#238;n plus) dec&#226;t impunea unghiul şoselei sau v&#226;ntul lateral. Posesorul (care ştia, dar a tăcut m&#226;lc) a rămas uimit de faptul că am remarcat problema şi că este deja cunoscută, generală şi descrisă de posesori. E un model &#238;nainte de facelift.

                  &#206;nainte de Avensis, voiam să-mi iau un Accord facelift (sh), dar l-am pierdut. N-a fost parolist propritarul.
                  Deci, SOARTA m-a făcut să-mi iau Avensis, şi nu Accord. NU-MI pare deloc rău. Acum nici design-ul Accord-ului nu mă mai &#238;nc&#226;ntă. &#206;l admir pe al Avensis-ului. Cu siguranţă, sunt subiectiv, pentru că e al meu. Admiri ce ai, nu-i aşa, ovidiudinutm?

                  Referitor la precizia direcţiei, SUBLINIEZ că la Accord am avut sentimentul impreciziei. La 130 la oră aveam impresia că nu are asistare, deoarece maşina fugea din dungă &#238;n dungă. La Avensis, şi la 200 la oră, stau LINIŞTIT pe traiectoria mea.
                  No', asta a fost experienţa mea şi acestea sunt aprecierile mele. Doar dintr-un drum de vreo 20 km, un testdrive. Poate cam scurt.

                  Despre interior şi altele ... next time.
                  トヨタ アベンシス セダン 2.2 D-4D --- 2005 --- 145.000 km

                  Comment


                  • #39
                    Nici macar nu e nevoie sa se gaseasca un "istet"... Astazi dimineata circulam pe un drum national, fara sa fortez - masina are numai 600 Km parcursi. Intr-un viraj larg pe stanga in usoara urcare, cu vizibilitate suficienta, dintr-un camion aflat pe contrasens si care urma sa se intersecteze imediat cu mine(40-50 m), a cazut un obiect (recipient metalic / galeata metalica) care a inceput sa se rostogolesca si sa vina "tzopaind" direct catre mine. Fara sa franez, am incercat o usoara(zic eu) manevra de evitare prin dreapta la o viteza de 80-90 km/h - obiectul tocmai "parcurgea " treimea mediana stanga a benzii pe care circulam, undeva la 10-15 m in fata mea. Rezultatul a fost o iesire sanatoasa pe acostamentul plin de nisip, am simtit in mod clar deriva puntii din spate, dar numai pentru o scurta perioada de timp si am realizat apoi ca "reintram" in banda de circulatie cu volanul usor bracat dreapta. Rotile din stanga cred ca nu au parasit suprafata asfaltata, imi este greu sa spun daca VSC-ul a intervenit sau instinctual am corectat derapajul. Oricum, in spate a ramas un imens nor de praf si senzatia pe care am avut-o a fost de 15-20 grade rotatie fata de directia de deplasare. Practic, cred ca manevra de evitare a fost mai ampla decat mi-as fi dorit(directia mult prea "usoara") , iar in momentul "corectarii" a intervenit deriva puntii spate catre dreapta, oarecum favorizata si de faptul ca rotile din drepta se aflau deja pe acostamentul cu nisip. Oricum, in acest moment, daca ar trebui sa trec prin aceeasi situatie, cred ca as apasa frana ( la 80-90 km/h si in plin viraj...) incercand sa raman pe zona de asfalt si sperand sa reduc pe cat posibil rezultatele impactului inevitabil cu obiectul. Am asteptat reactia sotiei, care, spre surprinderea mea, a considerat ca situatia nu a fost "periculoasa" - asa cum am spus, deriva s-a simtit numai pentru scurta perioada de timp iar acostamentul nu era extrem de denivelat. Conduc de cca 20 de ani si am trecut deseori prin situatii dificile fara sa avariez vreo masina. Nu ma consider un "as al volanului" dar parcurg deseori pe sosele cu polei si gheata si pastrez masina pe sosea folosind adecvat volanul in conditiile in care fiecare viraj inseamna un posibil derapaj. Imi ies cam de fiecare data si intoarcerile cu frana de mana pe zapada. Totusi, mare atentie la modul in care conduceti modelele Avensis 1.6-1.8 VVTI cu directie asistata electric - raspunde mult prea prompt, "fandarile" la viteze de peste 70 km/h devin extrem de nesigure.

                    Comment


                    • #40
                      Pal facem pe viu proba cu manevra usoara (repet manevra de evitare usoara) la avensis cu viteza 80-90 km/h sa vedem cum derapeaza el si iese in decor ? Sau poate manevra nu a fost chiar atat de usoara ? Hmm... Pun la bataie avensisul meu pentru facut manevra asta cand vrei si e 1,6 fara vst.
                      Una peste alta am condus si accord aproape o saptamana al unui prieten plecat din tara si am vazut cum sta treaba. Nu zice nimeni ca nu e o idee mai sprintara dar sa revenim cu picioarele pe pamant. Mai e o chestie pe care eu am sesizat-o la acord si anume ca la 100km/h de exemplu ai senzatia ca viteza e mult mai mare decat la avensis care la 100km/h nici nu se simte si am pus chestia asta pe seama insonorizarii mai proaste si a directiei cu feedback.
                      As mai spune ca trebuie sa te imprietenesti cu un stomatolog dupa ce mergi cu ea pe drumurile patriei fiind binisor mai rigid acordul decat avensisul.
                      Eu unu am mers pe A2 cu avensisul meu cu 214km/h pe gps si nu am avut probleme cu instabilitatea sau tangajul. Am mers si pe serpentine si zic ca masina s-a comportat destul de bine daca nu o conduci ca la raliu si daca nu vrei sa scoti timpi la miimi de secunda.
                      La o comparatie directa eu unu prefer avensis si datorita faptului ca acesta se descurca mai bine in zona lui si anume confortul decat se descurca acord-ul cu sportivitatea.
                      AVENSIS 1.6 VVT-i

                      Comment


                      • #41
                        salut,
                        cred ca discutiile se incing aici un pic cam mult. Ambele masini japoneze, sunt fiabile si de clasa.
                        Eu am avut un Avensis Wagon station 2003, 2.0 D4D, 116CP - care l-am condus de la 130.000 km pana la 290.000 km (acum il are un prieten care a trecut de 350.000km cu el) - fara probleme majore - si recomand aceasta masina tuturor, datorita fiabilitatii extreme (mentionez ca cel putin 100k i-am facut in afara tarii).
                        Datorita faptului ca noul Avensis, arata mai rau decat modelul din 2003, m-am orientat catre Accord.
                        Acum conduc o Honda Accord Tourer 2.4 DTEC, 155CP, comfort, tinuta de drum, manevrabilitatea - superioara Avensis-ului si in plus fata sportiva il face mai atractiv decat Avensis-ul. Din punct de vedere a fiabilitatii mai am de asteptat pt a ajunge la o comparatie obiectiva, abia sunt pe la 30.000 km.
                        Drum bun tuturor!

                        Comment


                        • #42
                          intru in discutie nu ca musca in lapte, ci ca unul care a condus si accord si avensis.
                          Am o poveste. In momentul cand m-am hotarat sa schimb tractorul ( ave 2.0 d4d din 2004 , 116 cp ) am testat destule. Era prin 2009. Au venit la rand honda accord, mazda 6, C220, lexus is 220 si avensis ( t27 ) D-cat, toate cu motorizari diesel. Am vrut sa iau o decizie in cunostinta de cauza, asteptand de la noua masina sa fie mai sportiva si mai inteligenta ( accesorizata ) decat batranul dar fidelul tractor avensis din 2003. Cea mai dezamagitoare senzatia am avut-o in accord 2.2 diesel in materie de dinamica. O merdeana lenesa pe care n-am putut s-o turez ca sa ma lipeasca de scaun timp de 30 de minute cat m-am jucat cu ea. Am testat un full option si bordul plin de luminite in culorile clubului lui jiji oierul-steaua nu m-a facut sa-mi treaca dezamagirea de la talpa pe care tot o puneam pe acceleratie pana la podea in mod inutil. Trista motorizarea pe diesel de la accord, foarte trista. din ce stiu s-au apucat de motoare diesel prin 2008...adica sunt inca pe la inceput.
                          am ales d-cat-ul de la avensis cu 177 cai , dinamica la banii dati e ceea ce mi-am dorit, de restul mai vorbim
                          177 dragoni, 400 niutoni, ceva adrenalina

                          Comment

                          Working...
                          X
                          Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
                          Politica de Securitate Google