Inainte de a lua o decizie cu privire la modelul de masina pe care urmeaza sa o achizitionati, interesati-va mai intii de service-ul de care beneficiati pentru masina respectiva.Intrebati dealer-ul daca service-ul are piese de schimb pe stoc, in cit timp ajunge o comanda de piese pentru piesele care lipsesc din depozitul service-ului, etc.In caz contrar, riscati sa stati cu masina pe dreapta chiar si o luna pina vin piesele comandate.
Public mai jos un articol luat din ziarul ''GANDUL'', scris de un posesor de RAV4.
'' Toyota RAV4 - masina fara piese de schimb
de Bogdan CHIRIEAC
Acum trei ani, m-am bucurat mult sa achizitionez o Toyota RAV4 in rate. Avans decent, dobanda rezonabila si masina - o minune. Nu am deloc sentimentul posesorului de Jeep. Nu mai sunt de mult vitezoman. Nu ma deranjeaza cand o Dacie, chiar si ne-Logan, ma depaseste in oras sau pe drumurile patriei. Am vrut insa un 4X4 fiindca ma saturasem de gropile ramase dupa repararea cu sute de milioane de euro a drumurilor capitalei. RAV-ul meu isi asuma gropile cu multa responsabilitate. De asemenea, nici bordurile proaspat schimbate nu sunt un obstacol atunci cand e vorba de a gasi un loc de parcare in supraaglomeratul [COLOR=#0494e1! important]Bucuresti. In privinta masinii, o japoneza fabricata in Japonia, prietenii mi-au vorbit inainte de achizitie numai de bine. Rafinament si tehnologie nipona. Ce-si poate dori mai mult un roman care a avut sapte ani Oltcitul romanesc modernizat, cu planetare de Dacie? Intr-adevar, Toyota, numarul doi mondial, si cu tendinta clara de a depasi General Motors, aflat inca pe locul intai, s-a intrecut pe sine in RAV4. Motorul Diesel consuma in medie 8 litri la suta. Masina e silentioasa in interior, franeaza bine, accelereaza bine, e confortabila si spatioasa. In clasamentul mondial, Toyota se afla tot pe locul doi, dupa Mazda, in ceea ce priveste numarul de defectiuni pe [COLOR=#0494e1! important]autovehicul[/COLOR]-kilometru. Aici apare insa influenta romaneasca, ce poate, iata, sa-i perverteasca nu numai pe europeni, victime usoare in mainile romanilor, cat or fi ei de nemti sau francezi, ci chiar si pe japonezi. Astfel, RAV-ul meu a avut nesansa sa fie printre cele foarte putine vehicule japoneze cu defectiuni tehnice din fabricatie. La 40 000 de kilometri, firma mi-a schimbat, e adevarat, gratuit, ambreiajul cu totul. Pana sa se gaseasca insa defectiunea, am platit 200 de euro ca sa mi se schimbe tobele de esapament despre care credeam ca produc bataile ascutite cand acceleram. Din nefericire, operatiunea a durat circa o luna. Ce sa facem, Japonia nu e colea, iar piesele de schimb vin greu. RAV-ul meu reprezinta, se pare, o atractie pentru imbecili de tot felul. In decurs de un an si jumatate, asteptand la stop linistit, in diverse puncte ale orasului - la Baneasa, pe Stefan cel Mare si pe Calea Victoriei, trei insi n-au putut sa pastreze distanta legala, lovindu-ma in plin in spate. Din nou, service-ul impecabil. Doar ca lipsa pieselor de schimb mi-a tras masina pe dreapta de fiecare data cate o luna. Nu stiu daca toti dealerii de Toyota lucreaza fara nici un stoc de piese. Dar, tinand seama de circulatia haotica din Bucuresti si de politia rutiera interesata mai mult sa culeaga spaga si sa dea amenzi decat sa fluidizeze traficul, sunt convins ca ar trebui sa aiba de rezerva fete de usi, aripi, lampi si faruri. Poate ca ar trebui sa fie o condtie impusa de legea pentru protectia consumatorilor. Poate ca japonezii, atat de atenti cu imaginea lor, ar trebui sa ridice standardul reprezentantelor. Altminteri, masina Toyota RAV4 este minunata pana cand trebuie sa ajungi cu ea in service, iar in Romania asta se intampla des.''[/COLOR]
Public mai jos un articol luat din ziarul ''GANDUL'', scris de un posesor de RAV4.
'' Toyota RAV4 - masina fara piese de schimb
de Bogdan CHIRIEAC
Acum trei ani, m-am bucurat mult sa achizitionez o Toyota RAV4 in rate. Avans decent, dobanda rezonabila si masina - o minune. Nu am deloc sentimentul posesorului de Jeep. Nu mai sunt de mult vitezoman. Nu ma deranjeaza cand o Dacie, chiar si ne-Logan, ma depaseste in oras sau pe drumurile patriei. Am vrut insa un 4X4 fiindca ma saturasem de gropile ramase dupa repararea cu sute de milioane de euro a drumurilor capitalei. RAV-ul meu isi asuma gropile cu multa responsabilitate. De asemenea, nici bordurile proaspat schimbate nu sunt un obstacol atunci cand e vorba de a gasi un loc de parcare in supraaglomeratul [COLOR=#0494e1! important]Bucuresti. In privinta masinii, o japoneza fabricata in Japonia, prietenii mi-au vorbit inainte de achizitie numai de bine. Rafinament si tehnologie nipona. Ce-si poate dori mai mult un roman care a avut sapte ani Oltcitul romanesc modernizat, cu planetare de Dacie? Intr-adevar, Toyota, numarul doi mondial, si cu tendinta clara de a depasi General Motors, aflat inca pe locul intai, s-a intrecut pe sine in RAV4. Motorul Diesel consuma in medie 8 litri la suta. Masina e silentioasa in interior, franeaza bine, accelereaza bine, e confortabila si spatioasa. In clasamentul mondial, Toyota se afla tot pe locul doi, dupa Mazda, in ceea ce priveste numarul de defectiuni pe [COLOR=#0494e1! important]autovehicul[/COLOR]-kilometru. Aici apare insa influenta romaneasca, ce poate, iata, sa-i perverteasca nu numai pe europeni, victime usoare in mainile romanilor, cat or fi ei de nemti sau francezi, ci chiar si pe japonezi. Astfel, RAV-ul meu a avut nesansa sa fie printre cele foarte putine vehicule japoneze cu defectiuni tehnice din fabricatie. La 40 000 de kilometri, firma mi-a schimbat, e adevarat, gratuit, ambreiajul cu totul. Pana sa se gaseasca insa defectiunea, am platit 200 de euro ca sa mi se schimbe tobele de esapament despre care credeam ca produc bataile ascutite cand acceleram. Din nefericire, operatiunea a durat circa o luna. Ce sa facem, Japonia nu e colea, iar piesele de schimb vin greu. RAV-ul meu reprezinta, se pare, o atractie pentru imbecili de tot felul. In decurs de un an si jumatate, asteptand la stop linistit, in diverse puncte ale orasului - la Baneasa, pe Stefan cel Mare si pe Calea Victoriei, trei insi n-au putut sa pastreze distanta legala, lovindu-ma in plin in spate. Din nou, service-ul impecabil. Doar ca lipsa pieselor de schimb mi-a tras masina pe dreapta de fiecare data cate o luna. Nu stiu daca toti dealerii de Toyota lucreaza fara nici un stoc de piese. Dar, tinand seama de circulatia haotica din Bucuresti si de politia rutiera interesata mai mult sa culeaga spaga si sa dea amenzi decat sa fluidizeze traficul, sunt convins ca ar trebui sa aiba de rezerva fete de usi, aripi, lampi si faruri. Poate ca ar trebui sa fie o condtie impusa de legea pentru protectia consumatorilor. Poate ca japonezii, atat de atenti cu imaginea lor, ar trebui sa ridice standardul reprezentantelor. Altminteri, masina Toyota RAV4 este minunata pana cand trebuie sa ajungi cu ea in service, iar in Romania asta se intampla des.''[/COLOR]
Comment