Cum spălăm maşina
Spălarea e probabil cel mai important proces de īntreţinere a maşinii. Aceasta trebui făcută cu periodic, măcar o dată pe lună. Bitumul, excrementele păsărilor, insectele, materialele antiderapante folosite iarna pe drumuri, mizeria īn exces, toate dăunează caroseriei şi vopselei.
Pentru spălare, personal folosesc metoda cu două găleţi. Īntr-una pun apă şi şampon auto, iar īn cea de-a doua apă curată pentru a clăti buretele folosit pentru spălat.
1. Se umezeşte maşina cu apă din abundenţă, pentru a īnlătura mizeria superficială. Apa trebuie aplicată cu jet fără presiune la īnceput (dacă e foarte murdară maşina şi se aplică apa cu jet cu presiune de la īnceput, există marea posibilitate de a zgāria vopseaua).
2. Se spală roţile maşinii cu ajutorul unei perii.
3. Se spală caroseria folosind un burete de maşină sau sau o mănuşă specială de spălat maşina. Se recomandă spălarea maşinii pe bucăţi, pentru a evita uscarea şamponului pe maşină. Spălaţi frecvent buretele folosit īn găleata cu apă curată şi nu īn cea cu şampon, pentru a evita īntinderea mizeriei şi zgārieturile. După ce spălaţi o porţiune a maşinii (portiere, capotă etc), clătiţi-o cu apă din abundenţă, nu aşteptaţi pānă terminaţi toată maşina.
4. Pentru uscare aveţi mai multe opţiuni:
- prosoapele din microfibre au o capacitate de absorţie foarte mare şi nu lasă scame, acestea trebuie folosite īntotdeauna umede.
- pielea de căprioară sau pielea sintetică sunt de asemenea foarte bune. La fel ca şi prospoapele de microfibre, şi pielea se foloseşte umedă pentru a usca caroseria.
- cārpe sau prosoape din bumbac 100%
Cum ceruim maşina
Ceara auto are pe lāngă aspectul estetic şi un important rol de protecţie contra razelor UV, substanţelor chimice, excrementelor de pasăre, avānd un aport esenţial īn reducerea oxidării vopselei. Există o mulţime de ceruri pe piaţă, fiecare cu avantajele şi dezavantajele ei.
Cele mai cunoscute sunt cerurile ce conţin ceară naturală carnauba (sunt o mulţime de produse, nu prea aveţi cum să vă daţi seama care au o concentraţie mai mare, decāt bazāndu-vă pe ce scrie pe etichetă). Acestea sunt preferate īn general la culorile tari (negru, roşu) īntrucāt oferă un aspect mai umed, viu, vopselei şi maschează uşor efectul de pānză de păianjen. Marele dezavantaj al cerurilor carnauba e că sunt puţin durabile, chiar şi cele mai scumpe nu ţin mai mult de 1-2 luni, plus că cerurile carnauba nu asigură aceeaşi protecţie ca o ceară sintetică.
Cerurile sintetice au ajuns să fie la fel de răspāndite ca suratele lor naturale. Acestea au avantajul că sunt printre cele mai durabile, asigură o mai bună protecţie contra factorilor nocivi externi şi sunt mai uşor de aplicat şi īnlăturat. Dezavantajul cerurilor sintetice e că acestea nu oferă acelaşi luciu umed şi profunzime culorilor tari, plus că au tendinţa de a scoate īn evidenţă defectele vopselei.
Personal prefer cerurile sintetice datorită durabilităţii şi gradului ridicat de protecţie. Un strat de ceară sintetică de calitate ţine fără probleme 6 luni, făcānd faţă chiar şi pe timp de iarnă.
După ce aţi ales produsul dorit puteţi trece la ceruirea propriu zisă a maşinii:
1. Ceara se aplică īntotdeauna cānd tabla este rece, niciodată la lumina soarelui.
2. Vopseaua trebuie să fie perfect curată şi uscată (sunt şi ceruri tip spray care se aplică pe tabla umedă, īnsă sunt puţin durabile).
3. Se lucrează treptat, numai pe elemente ale maşinii (capotă, portieră etc).
4. Se aplică ceara cu un aplicator tip burete īn strat foarte subţire pe suprafaţa tratată. Se lasă să se usuce pānă formează o peliculă fină, albă, mată, conform instrucţiunilor de pe ambalaj.
5. Se şterge surplusul de ceară şi se lustruieşte cu ajutorul fie a unui prosop de microfibre, fie cu ajutorul unor cārpe/prosoape din bumbac. Īntoiarceţi cāt mai des cārpa folosită şi scuturaţi-o periodic.
Cum eliminăm zgārieturile superficiale manual
Pe piaţă există o mulţime de polishuri, soluţii tip scratch out şi paste uşor abrazive folosite pentru a īnlătura zgārieturile superficiale. Īnainte de a vă apuca să remediaţi o problemă, trebui să constataţi cu atenţie cāt de serioasă e. Soluţiile prezentate anterior funcţionează doar īn cazul zgārieturilor superficiale, de suprafaţă, īn cazul celor mai adānci putānd doar să īmbunătăţească aspectul zgārieturii. O zgārietură superficială este o zgārietură care nu vă agaţă unghia la trecerea acesteia peste suprafaţa afectată. Īn cazul zgārieturilor adānci, a ciobiturilor e recomandabil să folosiţi un creion cu vopsea corectoare sau să apelaţi la o vopsitorie specializată. Aplicaţi produsul conform instrucţiunilor de pe abalaj numai după ce v-aţi asigurat că zona ce va fi tratată e perfect curată şi uscată. Fiind soluţii uşor abrazive, polishurile, la fel ca şi soluţiile scratch out, īnlătură un strat foarte fin din lacul vopselei. Pentru a reface protecţia acelei zone e recomandabil ca la final să aplicaţi un strat de ceară peste zona tratată. Nu īn ultimul rānd, ĪNTOTDEAUNA folosiţi soluţia cea mai puţin abrazivă de care aveţi nevoie. Nu folosiţi polishuri cu putere abrazivă mare pentru zgārieturi minore şi nu īncercaţi să eliminaţi zgārieturi adānci bazāndu-vă pe soluţii scratch out. Nu veţi face altceva decāt să deterioraţi lacul vopselei.
Mai jos sunt produsele folosite de mine pentru īntreţinerea maşinii. Īn a doua poză sunt produsele folosite pentru spălare şi uscare, īn a treia sunt cele pentru interior, iar īn ultima sunt produsele folosite pentru īntreţinerea vopselei. O să revin şi cu o descriere mai amănunţită a acestor produse. Sper să vă fie de folos.
Spălarea e probabil cel mai important proces de īntreţinere a maşinii. Aceasta trebui făcută cu periodic, măcar o dată pe lună. Bitumul, excrementele păsărilor, insectele, materialele antiderapante folosite iarna pe drumuri, mizeria īn exces, toate dăunează caroseriei şi vopselei.
Pentru spălare, personal folosesc metoda cu două găleţi. Īntr-una pun apă şi şampon auto, iar īn cea de-a doua apă curată pentru a clăti buretele folosit pentru spălat.
1. Se umezeşte maşina cu apă din abundenţă, pentru a īnlătura mizeria superficială. Apa trebuie aplicată cu jet fără presiune la īnceput (dacă e foarte murdară maşina şi se aplică apa cu jet cu presiune de la īnceput, există marea posibilitate de a zgāria vopseaua).
2. Se spală roţile maşinii cu ajutorul unei perii.
3. Se spală caroseria folosind un burete de maşină sau sau o mănuşă specială de spălat maşina. Se recomandă spălarea maşinii pe bucăţi, pentru a evita uscarea şamponului pe maşină. Spălaţi frecvent buretele folosit īn găleata cu apă curată şi nu īn cea cu şampon, pentru a evita īntinderea mizeriei şi zgārieturile. După ce spălaţi o porţiune a maşinii (portiere, capotă etc), clătiţi-o cu apă din abundenţă, nu aşteptaţi pānă terminaţi toată maşina.
4. Pentru uscare aveţi mai multe opţiuni:
- prosoapele din microfibre au o capacitate de absorţie foarte mare şi nu lasă scame, acestea trebuie folosite īntotdeauna umede.
- pielea de căprioară sau pielea sintetică sunt de asemenea foarte bune. La fel ca şi prospoapele de microfibre, şi pielea se foloseşte umedă pentru a usca caroseria.
- cārpe sau prosoape din bumbac 100%
Cum ceruim maşina
Ceara auto are pe lāngă aspectul estetic şi un important rol de protecţie contra razelor UV, substanţelor chimice, excrementelor de pasăre, avānd un aport esenţial īn reducerea oxidării vopselei. Există o mulţime de ceruri pe piaţă, fiecare cu avantajele şi dezavantajele ei.
Cele mai cunoscute sunt cerurile ce conţin ceară naturală carnauba (sunt o mulţime de produse, nu prea aveţi cum să vă daţi seama care au o concentraţie mai mare, decāt bazāndu-vă pe ce scrie pe etichetă). Acestea sunt preferate īn general la culorile tari (negru, roşu) īntrucāt oferă un aspect mai umed, viu, vopselei şi maschează uşor efectul de pānză de păianjen. Marele dezavantaj al cerurilor carnauba e că sunt puţin durabile, chiar şi cele mai scumpe nu ţin mai mult de 1-2 luni, plus că cerurile carnauba nu asigură aceeaşi protecţie ca o ceară sintetică.
Cerurile sintetice au ajuns să fie la fel de răspāndite ca suratele lor naturale. Acestea au avantajul că sunt printre cele mai durabile, asigură o mai bună protecţie contra factorilor nocivi externi şi sunt mai uşor de aplicat şi īnlăturat. Dezavantajul cerurilor sintetice e că acestea nu oferă acelaşi luciu umed şi profunzime culorilor tari, plus că au tendinţa de a scoate īn evidenţă defectele vopselei.
Personal prefer cerurile sintetice datorită durabilităţii şi gradului ridicat de protecţie. Un strat de ceară sintetică de calitate ţine fără probleme 6 luni, făcānd faţă chiar şi pe timp de iarnă.
După ce aţi ales produsul dorit puteţi trece la ceruirea propriu zisă a maşinii:
1. Ceara se aplică īntotdeauna cānd tabla este rece, niciodată la lumina soarelui.
2. Vopseaua trebuie să fie perfect curată şi uscată (sunt şi ceruri tip spray care se aplică pe tabla umedă, īnsă sunt puţin durabile).
3. Se lucrează treptat, numai pe elemente ale maşinii (capotă, portieră etc).
4. Se aplică ceara cu un aplicator tip burete īn strat foarte subţire pe suprafaţa tratată. Se lasă să se usuce pānă formează o peliculă fină, albă, mată, conform instrucţiunilor de pe ambalaj.
5. Se şterge surplusul de ceară şi se lustruieşte cu ajutorul fie a unui prosop de microfibre, fie cu ajutorul unor cārpe/prosoape din bumbac. Īntoiarceţi cāt mai des cārpa folosită şi scuturaţi-o periodic.
Cum eliminăm zgārieturile superficiale manual
Pe piaţă există o mulţime de polishuri, soluţii tip scratch out şi paste uşor abrazive folosite pentru a īnlătura zgārieturile superficiale. Īnainte de a vă apuca să remediaţi o problemă, trebui să constataţi cu atenţie cāt de serioasă e. Soluţiile prezentate anterior funcţionează doar īn cazul zgārieturilor superficiale, de suprafaţă, īn cazul celor mai adānci putānd doar să īmbunătăţească aspectul zgārieturii. O zgārietură superficială este o zgārietură care nu vă agaţă unghia la trecerea acesteia peste suprafaţa afectată. Īn cazul zgārieturilor adānci, a ciobiturilor e recomandabil să folosiţi un creion cu vopsea corectoare sau să apelaţi la o vopsitorie specializată. Aplicaţi produsul conform instrucţiunilor de pe abalaj numai după ce v-aţi asigurat că zona ce va fi tratată e perfect curată şi uscată. Fiind soluţii uşor abrazive, polishurile, la fel ca şi soluţiile scratch out, īnlătură un strat foarte fin din lacul vopselei. Pentru a reface protecţia acelei zone e recomandabil ca la final să aplicaţi un strat de ceară peste zona tratată. Nu īn ultimul rānd, ĪNTOTDEAUNA folosiţi soluţia cea mai puţin abrazivă de care aveţi nevoie. Nu folosiţi polishuri cu putere abrazivă mare pentru zgārieturi minore şi nu īncercaţi să eliminaţi zgārieturi adānci bazāndu-vă pe soluţii scratch out. Nu veţi face altceva decāt să deterioraţi lacul vopselei.
Mai jos sunt produsele folosite de mine pentru īntreţinerea maşinii. Īn a doua poză sunt produsele folosite pentru spălare şi uscare, īn a treia sunt cele pentru interior, iar īn ultima sunt produsele folosite pentru īntreţinerea vopselei. O să revin şi cu o descriere mai amănunţită a acestor produse. Sper să vă fie de folos.
Comment