[QUOTE=closchkutza;40347]Grozav! Singura problema este ca ceea ce zici tu este fals. Comparatiile pe care le faci sunt valabile cel mult intre masini din aceeasi clasa (adica poti comparata yaris cu fiesta, cu polo, corsa, etc). Cand schimbi clasa intra in ecuatia masa masinii si masina cea mai grea castiga intotdeauna.
Masina cea mai grea nu castiga intotdeauna! E vorba de un echilibru intre energia cinetica (direct proportionala cu masa) si capacitatea de deformare controlata in urma unui impact frontal.
Masinile din generatie mai veche si mai grele nu confera o siguranta superioara celor moderne si mai usoare.
Testarea EURO NCAP nu vad sa faca referire la masa masinii. Pentru impactul frontal masina este trimisa cu 64 km/h asupra unei bariere deformabile (gasesti detalii pe site). Important e ca energia de impact sa fie distribuita inafara compartimentului pasagerilor!
Daca stii altceva poti sa ma lamuresti si pe mine.
Masina cea mai grea nu castiga intotdeauna! E vorba de un echilibru intre energia cinetica (direct proportionala cu masa) si capacitatea de deformare controlata in urma unui impact frontal.
Masinile din generatie mai veche si mai grele nu confera o siguranta superioara celor moderne si mai usoare.
Testarea EURO NCAP nu vad sa faca referire la masa masinii. Pentru impactul frontal masina este trimisa cu 64 km/h asupra unei bariere deformabile (gasesti detalii pe site). Important e ca energia de impact sa fie distribuita inafara compartimentului pasagerilor!
Daca stii altceva poti sa ma lamuresti si pe mine.
Comment