Salut,
Vehicolul este un Avensis 2009 cu motor de 2L.
Eram in concediu prin tara in iulie.
La intarea intr-un oras se aprind TRC, VSC si motor. Masina functiona ca de obicei, nici o alta schimbare.
Trag imediat pe dreapta, avand grija, usor jenat, sa nu ma opresc chiar langa o Dacie straveche cu capota ridicata, in suferinta si ea.
Restartez de vreo 2 ori, beculetele raman aprinse.
Sun la reprezentanta de unde am cumparat vehicolul, primesc un nr de telefon de la o reprezentanta mai apropiata si reconfigurez putin traseul de concediu ca sa ajung la respectivii pentru a elucida problema.Mi se mai comunica telefonic ca este in regula sa merg cu masina in starea respectiva dar nu voi putea tura motorul peste 2000 rpm. Mai verific eu totusi si nivelul lichidelor, care era in regula.Plec la service.Pe drum masina merge ca de obicei, se tureaza si pana la 3000 rpm, totul era ok in afara de beculete.
Ajung la Service, se constata EGR cu depuneri, problema se rezolva cam in 1 ora si 170 ron. Am facut si poze.
Mai interesant este contextul problemei.
Se zice ca problema asta o patesc toate D-4D care merg preponderent in oras mai ales drumuri scurte. Intrebarea este cand, nu daca.
Solutiile sunt, in mare, 2:
- Saptamanal un drum extraurban cu ceva talpa grea
- Curatarea preventiva a EGR in Service, preferabil inaintea plecarii la drum lung. Poate cu ocazia reviziilor periodice.
La curatare se foloseste un spray nu foarte ieftin, am vazut asta pe factura.
Ca sfat pentru cei ce doresc sa o faca singuri, la curatarea componentei fixe (de pe motor sau galeria de admisie) se foloseste si un aspirator ca sa nu cada bucati de zgura inauntru.
In cazul meu cred ca se exclude calitatea proasta a motorinei.
Am alimentat peste 80-90 % MOL EVO.Restul doar de la OMV sau Petrom.
Eu consider ca o pateam mai repede si mai grav daca alimentam cu altceva.
La urma urmei au fost doar niste becuri aprinse si ceva zgura depusa.
Alta concluzie, iti cumperi diesel daca ai mult de mers. Nu este facut pentru drumuri scurte in oras.De cand am patit-o merg per pedes la servici (1 km). Ca timp fac tot atat ca si cu masina.
Parca acum am o si conditie fizica mai buna.
Ma gandesc totusi la Fordul Mondeo 1.8 TD prod. 97 din familie, pe care l-am condus si eu vreo 5 ani.Se apropie de 300 kKM. Nu o sa i se infunde niciodata EGR.Cred ca nici nu are. Dar nici nu este EURO4.
Vehicolul este un Avensis 2009 cu motor de 2L.
Eram in concediu prin tara in iulie.
La intarea intr-un oras se aprind TRC, VSC si motor. Masina functiona ca de obicei, nici o alta schimbare.
Trag imediat pe dreapta, avand grija, usor jenat, sa nu ma opresc chiar langa o Dacie straveche cu capota ridicata, in suferinta si ea.
Restartez de vreo 2 ori, beculetele raman aprinse.
Sun la reprezentanta de unde am cumparat vehicolul, primesc un nr de telefon de la o reprezentanta mai apropiata si reconfigurez putin traseul de concediu ca sa ajung la respectivii pentru a elucida problema.Mi se mai comunica telefonic ca este in regula sa merg cu masina in starea respectiva dar nu voi putea tura motorul peste 2000 rpm. Mai verific eu totusi si nivelul lichidelor, care era in regula.Plec la service.Pe drum masina merge ca de obicei, se tureaza si pana la 3000 rpm, totul era ok in afara de beculete.
Ajung la Service, se constata EGR cu depuneri, problema se rezolva cam in 1 ora si 170 ron. Am facut si poze.
Mai interesant este contextul problemei.
Se zice ca problema asta o patesc toate D-4D care merg preponderent in oras mai ales drumuri scurte. Intrebarea este cand, nu daca.
Solutiile sunt, in mare, 2:
- Saptamanal un drum extraurban cu ceva talpa grea
- Curatarea preventiva a EGR in Service, preferabil inaintea plecarii la drum lung. Poate cu ocazia reviziilor periodice.
La curatare se foloseste un spray nu foarte ieftin, am vazut asta pe factura.
Ca sfat pentru cei ce doresc sa o faca singuri, la curatarea componentei fixe (de pe motor sau galeria de admisie) se foloseste si un aspirator ca sa nu cada bucati de zgura inauntru.
In cazul meu cred ca se exclude calitatea proasta a motorinei.
Am alimentat peste 80-90 % MOL EVO.Restul doar de la OMV sau Petrom.
Eu consider ca o pateam mai repede si mai grav daca alimentam cu altceva.
La urma urmei au fost doar niste becuri aprinse si ceva zgura depusa.
Alta concluzie, iti cumperi diesel daca ai mult de mers. Nu este facut pentru drumuri scurte in oras.De cand am patit-o merg per pedes la servici (1 km). Ca timp fac tot atat ca si cu masina.
Parca acum am o si conditie fizica mai buna.
Ma gandesc totusi la Fordul Mondeo 1.8 TD prod. 97 din familie, pe care l-am condus si eu vreo 5 ani.Se apropie de 300 kKM. Nu o sa i se infunde niciodata EGR.Cred ca nici nu are. Dar nici nu este EURO4.
Comment