Stimati posesori de toyotutze (dupa cum zice fiica-mea). In manualul Yarisului meu 1,4 D-4D, am tradus din limba engleza, aproximativ urmatoarele: in functionare, ramane un strat f subtire de ulei pe camasa pistonului, care in urma depresiunii formate in camera de ardere este absorbit in aceasta si odata cu admiterea de combustibil este ars iar gazele evacuate. De asemenea, are loc de transfer de combustibil (motorina) in baia de ulei - pe aceeasi cale. cantitatile sunt infime in momentul transferului dintr-o incinta in alta, dar in timp (dupa aprox 10000 km) diferentele sunt usor de constatat: calitatea uleiului (in special cea de ungere) scade semnificativ (dat motorinei acumulate) ca si cantitatea - datorita arderilor. De aceea trebuie verificat uleiul (pe joja) la fiecare alimentare ( cca 800 - 1000 km). iar in cazul in care nivelul este scazut sub limita minima de pe joja (sau aproape pe-acolo) trebuie completat CU ACELASI TIP (MARCA) DE ULEI care se gaseste in baia de ulei in acel moment. Din cate stiu - asta in completarea celor scrise in manualul de utilizare Yaris - arderile la motoarele diesel sunt mai violente (temperatura, presiune creata etc) decat cele de la motoarele pe benzina. consecinta: motoarele diesel sunt mai grele, zgomotoase, cuplu motor mai mare atins la turatii mai mici etc. cam asta ar fi motivul pentru care consumul de ulei nu este acelasi la diesel cu cel de la benzinare. depresiunile create in camera de ardere nu sunt la aceiasi parametri (bari) la cele doua motoare. forta de suctiune a peliculei de ulei de pe camasa pistonului nu este egala la cele doua tipuri de motoare. Frecarea pistonului pe camasa pistonului nu este perfect etansa. Este si motivul pentru care la vechile Dacii se facea schimbul SETULUI MOTOR cand saracul motor atingea o uzura prea mare si chiar si acel benzinar papa ulei cu mult mai mult decat dieselurile din zilele noastre. Concluzia pe care o desprind - fara sa vreau sa supar pe nimeni sau sa impacientez - este ca motoarele diesel consuma in mod firesc ulei de ungere (dpdv al fizicii mai mult sau mai putin studiate in scoli) dar la un consum exagerat de ulei, in conditiile unei utilizari normale (respectarea regimului turatii intre 1500 si 4000, folosirea masinii mai "agresiv" abia dupa incalzirea motorului si, respectiv, intrarea lui in parametrii optimi de functionare) inseamna o UZURA ACCENTUATA A SETULUI MOTOR si deci necesita INVESTIGATII DE SPECIALITATE DIN PARTEA SPECIALISTILOR TOYOTA. Daca nu este uzura pe camasa pistonului (materialul ei este mai dur, in mod normal, din fabrica, decat al segmentilor ce imbraca pistonul culisant pe camasa) atunci numai acestia - segmentii AR TREBUI SCHIMBATI!!! numai asa se reduce consumul exagerat de ulei!
Cu respect si va urez multi - multi Km fara reparatii!!
Cu respect si va urez multi - multi Km fara reparatii!!
Comment