Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul ForumToyota.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Forumtoyota au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Forumtoyota nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul ForumToyota(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul ForumToyota(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Consum ulei Yaris D-4D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Stimati posesori de toyotutze (dupa cum zice fiica-mea). In manualul Yarisului meu 1,4 D-4D, am tradus din limba engleza, aproximativ urmatoarele: in functionare, ramane un strat f subtire de ulei pe camasa pistonului, care in urma depresiunii formate in camera de ardere este absorbit in aceasta si odata cu admiterea de combustibil este ars iar gazele evacuate. De asemenea, are loc de transfer de combustibil (motorina) in baia de ulei - pe aceeasi cale. cantitatile sunt infime in momentul transferului dintr-o incinta in alta, dar in timp (dupa aprox 10000 km) diferentele sunt usor de constatat: calitatea uleiului (in special cea de ungere) scade semnificativ (dat motorinei acumulate) ca si cantitatea - datorita arderilor. De aceea trebuie verificat uleiul (pe joja) la fiecare alimentare ( cca 800 - 1000 km). iar in cazul in care nivelul este scazut sub limita minima de pe joja (sau aproape pe-acolo) trebuie completat CU ACELASI TIP (MARCA) DE ULEI care se gaseste in baia de ulei in acel moment. Din cate stiu - asta in completarea celor scrise in manualul de utilizare Yaris - arderile la motoarele diesel sunt mai violente (temperatura, presiune creata etc) decat cele de la motoarele pe benzina. consecinta: motoarele diesel sunt mai grele, zgomotoase, cuplu motor mai mare atins la turatii mai mici etc. cam asta ar fi motivul pentru care consumul de ulei nu este acelasi la diesel cu cel de la benzinare. depresiunile create in camera de ardere nu sunt la aceiasi parametri (bari) la cele doua motoare. forta de suctiune a peliculei de ulei de pe camasa pistonului nu este egala la cele doua tipuri de motoare. Frecarea pistonului pe camasa pistonului nu este perfect etansa. Este si motivul pentru care la vechile Dacii se facea schimbul SETULUI MOTOR cand saracul motor atingea o uzura prea mare si chiar si acel benzinar papa ulei cu mult mai mult decat dieselurile din zilele noastre. Concluzia pe care o desprind - fara sa vreau sa supar pe nimeni sau sa impacientez - este ca motoarele diesel consuma in mod firesc ulei de ungere (dpdv al fizicii mai mult sau mai putin studiate in scoli) dar la un consum exagerat de ulei, in conditiile unei utilizari normale (respectarea regimului turatii intre 1500 si 4000, folosirea masinii mai "agresiv" abia dupa incalzirea motorului si, respectiv, intrarea lui in parametrii optimi de functionare) inseamna o UZURA ACCENTUATA A SETULUI MOTOR si deci necesita INVESTIGATII DE SPECIALITATE DIN PARTEA SPECIALISTILOR TOYOTA. Daca nu este uzura pe camasa pistonului (materialul ei este mai dur, in mod normal, din fabrica, decat al segmentilor ce imbraca pistonul culisant pe camasa) atunci numai acestia - segmentii AR TREBUI SCHIMBATI!!! numai asa se reduce consumul exagerat de ulei!
    Cu respect si va urez multi - multi Km fara reparatii!!

    Comment


    • #17
      Originally posted by Mushu View Post
      Ok explicatie:
      -consuma ulei peste 3000 de ture pentru ca la diesel din cauza turatie mai ridicare "ciupeste" umpicut ulei pentru ca nu are timp sa ajunga la baza pistonului toata cantitatea de ulei care ajuta ungerea (cantitate infima dar care adunata = mai multa ), asta o stiu de la colegi care au diesel daca nu am explicat bine imi cer scuze
      -la rece uleiul este ca apa nu ajuta la ungere de loc dar ajunge in camera de ardere usor si la o accelerare puternica se produce acelasi fenomen.
      Turatia motoarelor Diesel este inferioara celor cu apridere prin scinteie. Partea cu: "nu are timp sa ajunga la baza pistonului toata cantitatea de ulei care ajuta ungerea" e buna de de citat in tratatele de motoare.
      "la rece uleiul este ca apa nu ajuta la ungere de loc dar ajunge in camera de ardere usor" - Nu credeam vreodata ca voi citi o asemenea timpenie pe un site auto! - Viscozitatea uleiului scade cu temperatura, iar la rece rezistentele hidraulice sint foarte ridicate: ajunge greu nu usor.

      Revenind: in mod normal uleiul se consuma prin ardere in camera de ardere.
      Se mai poate pierde prin neetanseitati.
      Ungerea cilindrului se face prin ceata de ulei, iar grosimea peliculei de ulei de pe oglinda cilindrului este controlata de catre segmentul de ungere care are niste orificii pe unde trece uleiul catre cele din canalul segmentului din piston.
      Cresterea turatiei determina sporirea consumului de ulei prin proiectarea pe oglinda cilindrului a unei cantitati mai mari de ulei scapat prin jocul dintre fusul maneton si cuzinet, datorita fortelor centrifuge mai mari; se mareste cantitatea de ulei introdusa prin efect de pompaj.
      O alta cauza o constituie uzura elementelor mecanismului motor: segmenti, starea peretilor cilindrilor, starea tijelor supapelor si a ghidurilor acestora, etc.
      Last edited by Dion; 07-31-2008, 15:46 PM.

      Comment


      • #18
        Stimabile DION ....din pacate pentru tine tin sa precizez ca nu e site auto ci un forum auto....(mare diferenta)
        Nu sunt mecanic.....legat de vascozitatea uleiului asta am inteles de la un "mecanic" care se pare nu stie prea multe in ale motoarelor...
        Alt aspect care vreau sa il subliniez iti apreziez "desteptaciunea" dar nu trebuie sa fi acid in afirmatii ...asta asa ca idee....omul cat trieste invata...daca tu stii foarte multe te rog sa postezi si sa ne "luminezi" si pe noi astia mai "tampiti" ca sa nu mai postam tampenii
        Titi Aur: "daca esti pilot de raliuri si nu atingi limitele masinii in cadrul unei curse, esti un pilot prost; dar daca conduci pe drumuri publice si atingi limitele masinii, atunci esti un sofer prost".

        Comment


        • #19
          Originally posted by Mushu View Post
          Stimabile DION ....din pacate pentru tine tin sa precizez ca nu e site auto ci un forum auto....(mare diferenta)
          Din cite stiu eu si forumul tot pe un site e...asa se chema parca paginile de pe internet: site-uri.
          Originally posted by Mushu View Post
          Nu sunt mecanic.....legat de vascozitatea uleiului asta am inteles de la un "mecanic" care se pare nu stie prea multe in ale motoarelor...
          Capitolul viscozitate: tine cam de cultura generala; se invata pe la fizica si nu prea are legatura cu profesia de "mecanic"...
          Originally posted by Mushu View Post
          Alt aspect care vreau sa il subliniez iti apreziez "desteptaciunea" dar nu trebuie sa fi acid in afirmatii ...asta asa ca idee....omul cat trieste invata...daca tu stii foarte multe te rog sa postezi si sa ne "luminezi" si pe noi astia mai "tampiti" ca sa nu mai postam tampenii
          Nu am fost acid; am fost "uimit" de cele citite aici. Nu tine de desteptaciune, ci de a te pricepe la un anumit domeniu sau de a da sfaturi utile sau corecte si nu de-a aduna un numar considerabil de "post-uri". Nu trebuie sa fii timpit pentru a scrie timpenii; poate necunoscator sau dezinformat .
          Last edited by Dion; 07-31-2008, 18:24 PM.

          Comment


          • #20
            Revenind: in mod normal uleiul se consuma prin ardere in camera de ardere.
            Se mai poate pierde prin neetanseitati.
            Ungerea cilindrului se face prin ceata de ulei, iar grosimea peliculei de ulei de pe oglinda cilindrului este controlata de catre segmentul de ungere care are niste orificii pe unde trece uleiul catre cele din canalul segmentului din piston.
            Cresterea turatiei determina sporirea consumului de ulei prin proiectarea pe oglinda cilindrului a unei cantitati mai mari de ulei scapat prin jocul dintre fusul maneton si cuzinet, datorita fortelor centrifuge mai mari; se mareste cantitatea de ulei introdusa prin efect de pompaj.
            O alta cauza o constituie uzura elementelor mecanismului motor: segmenti, starea peretilor cilindrilor, starea tijelor supapelor si a ghidurilor acestora, etc.[/quote]
            Multumim, Dion: ai pus punctul pe "I" - explicatia data de tine este, evident, a unui profesionist. (opinia mea).
            Concluzia? la un consum de cca 1 l ulei dupa 5000 km de la schimb (in cazul Yaris 25%) in cazul oricarui motor diesel sau benzinar - trebuie mers la Service sau nu? Mai ales in cazul in care masina este in garantie!?? Ar fi corect sa interpretam defectiune de fabricatie in cazul unui motor cu 15 - 20 mii km la bord? As zice ca nici chiar si masinile de Drive test - exploatate de multe ori aberant - n-ar trebui sa aiba asa un consum de ulei la un asa nr de km.

            Comment


            • #21
              pt dragosh:

              nu am timp acum sa caut, dar vezi ca scrie in manualul masinii cat de mult ulei este normal sa consume masina. E pe la sfarsitul manualului, din cate tin eu minte.
              Daca nu se incadreaza in ce spune acolo, ai toate motivele sa ceri rezolvarea problemei pe garantie.

              Comment


              • #22
                Originally posted by costin View Post
                pt dragosh:

                nu am timp acum sa caut, dar vezi ca scrie in manualul masinii cat de mult ulei este normal sa consume masina. E pe la sfarsitul manualului, din cate tin eu minte.
                Daca nu se incadreaza in ce spune acolo, ai toate motivele sa ceri rezolvarea problemei pe garantie.

                Multumesc, Costin! Esti foarte amabil! Eu incercam sa-i dau cateva referiri lui Daniel, cel care a deschis thread-ul, si care, in opinia mea are o problema cu consumul de ulei, pentru ca am sesizat ca inaintea mea nu prea au fost explicatii ceva mai concrete - mai ales explicatia fenomenului prin care se consuma ulei de mot diesel. Eu abia am 600 km!!! Masina are o saptamana de cand mi-a incaput pe mana. O gadil, o plimb ushurel, inventez drumuri lungi - ceva sute km - ca sa-i fac un rodaj cat se poate de bun... ma rog: ca omu cu masina noua. Si mai ales Toyota!! Tinem legatura in continuare!

                Comment


                • #23
                  Cel putin teoretic 1L/5000km e cam mult. O cauza ar putea fi si aparitia unor neetanseitati la turbosuflanta. In cazul in care consuma mult ulei ar trebui sa apara si fumul albastru. Daca stilul de condus e asemanator celui din raliuri e posibil.
                  Cind s-a facut revizia s-a verificat imediat si nivelul uleiului? Poate cei ce au facut schimbul au mai pastrat ceva pentru "cartofi prajiti".

                  Comment


                  • #24
                    hmmm.... e cam trasa de par...

                    Originally posted by costin View Post
                    pt dragosh:

                    nu am timp acum sa caut, dar vezi ca scrie in manualul masinii cat de mult ulei este normal sa consume masina. E pe la sfarsitul manualului, din cate tin eu minte.
                    Daca nu se incadreaza in ce spune acolo, ai toate motivele sa ceri rezolvarea problemei pe garantie.

                    La capitolul consum am vazut ca in manual scriau: max 1L la 1000 km!!!!(pag 274)
                    Daca un motor papa pana la limita maxima... se poate da jos de pe haion "Toyota" ca sa se puna "Trabant". Din cate stiu foloseau cam aceeasi cantitate de ulei... ma rog: poate mai putin... Nici n-ar avea rost topicul despre consum motorina pt ca la pret, in situatia de consum maxim de ulei pe care-l dau in manual, dupa 10000 km inseamna inca 10 l ulei de amestec!!!! Cam trasa de par - asta inseamna ca orice motor diesel de pe Yarisuri este f bun cata vreme nu consuma mai mult de 1L la mia de km?!?!? mde!

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by dragosh View Post
                      La capitolul consum am vazut ca in manual scriau: max 1L la 1000 km!!!!(pag 274)
                      Daca un motor papa pana la limita maxima... se poate da jos de pe haion "Toyota" ca sa se puna "Trabant". Din cate stiu foloseau cam aceeasi cantitate de ulei... ma rog: poate mai putin... Nici n-ar avea rost topicul despre consum motorina pt ca la pret, in situatia de consum maxim de ulei pe care-l dau in manual, dupa 10000 km inseamna inca 10 l ulei de amestec!!!! Cam trasa de par - asta inseamna ca orice motor diesel de pe Yarisuri este f bun cata vreme nu consuma mai mult de 1L la mia de km?!?!? mde!

                      Cred ca au uitat un zero (la km, nu la litrii ).
                      Si 500 ml consum la 1000 de km e mult. Nu mai tineam minte exact ce spunea acolo, dar la cifrelea astea, chiar ca ai impresia ca citesti manualul de la Trabant.

                      Comment


                      • #26
                        Consum ulei

                        Originally posted by Daniel View Post
                        Deschid un comentariu despre consumul de ulei pentru ca la mine s-a manifestat deja dupa 19000km.Chiar inainte de revizia de 15000km,a trebuit sa completez 1L,iar acum dupa 4000km de la schimb nivelul este aproape de minim.Poate asa trebuie habar n-am,fiind prima masina diesel imi pun intrebari la care astept niste raspunsuri de la voi;poate e cineva cu mai multa experienta in motoare diesel;stiu ca aceste motoare consuma ulei fiind chiar noi, dar......Poate e un anume moment cand trebuie masurat uleiul.Nu stiu bine,poate explica cineva competent!!!!!!!!

                        Salut,

                        In caz de nu ai aflat inca daca ai Yaris 1.4 Diesel, modelul 2009 si cutia de viteza in 6 trepte, datorita cutiei de viteze si motorului + turbina se ajunge la un consum ridicat de ulei. Mie mi-au inlocuit turbina pe garantie pe la 9500 de km si acum astept sa vad ce se mai intampla.

                        Bafta si tine-te de capul celor de la Toyota daca mai e inca in garantie.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
                        Politica de Securitate Google