La inceputul anului urmator am in plan sa migrez spre un SUV de familie. In primul rand am nevoie de 4x4 si o garda la sol mai mare decat la Auris. Mi-am facut o casuta de vacanta in apropiere de Horezu (Valcea), la 45 de minute de Transalpina, iar drumurile nu sunt prea grozave si iarna se strange zapada serioasa, mai ales ca mai am de urcat si cateva coclauri.
In rest, prioritatile ar fi:
- am nevoie de spatiu. Foarte probabil la anul o sa am si un bebe in masina, asa ca o sa-mi trebuiasca mult mai mult spatiu cand sunt pe drumuri.
- confort si o tinuta de drum buna
- mari planuri de off-road nu am, cel mult un drum forestier din an in Paste.
- sa am drumuri cat mai rare la service.
Cand am inceput sa ma uit pe la modele am avut o lista ceva mai lunga, insa usor usor s-a subtiat. Freelander 2 mi-a placut mult ca aspect, tinuta de drum foarte buna, sistem de tractiune excelent, insa pretul e mare, fiabilitatea e indoielnica, iar spatiul interior e mic, mai ales in portbagaj. In Tiguan doar m-am suit. Nu mi-a placut nici la exterior, nici la interior. Am mai cascat gura pe Nissan si Mitsubishi, insa nu mi-a facut nimic cu ochiul.
Asa ca am ramas cu RAV4, Forester si CR-V. Pana acum am reusit sa fac test drive doar cu primele doua, in CR-V avand doar ocazia sa ma sui. Imrpesiile sunt urmatoarele:
Forester
+ pana acum e in varful listei datorita tinutei de drum foarte bune si a experientei la volan
+ sistemul SAWD mi se pare unul dintre cele mai avansate ce pot fi gasite pe un SUV la ora actuala; nu se lasa in curbe si ofera un sentiment de siguranta deosebit
+ singura masina din cele 3 "finaliste" care are un sistem 4x4 veritabil cu tractiune integrala permanenta pe cele 4 roti
+ motorul boxer diesel ce are cuplul si puterea unui diesel, insa sunetul si linearitatea unui benzinar
+ spatiu interior suficient, portbagaj mare
+ garda la sol de 215 mm
- au fost destul de multe cazuri in care ambreiajul a cedat prematur; e posibil ca la facelift sa mai fi rezolvat problema
- aspectul interior e mult imbunatatit fata de generatia anterioara, insa la aproape 36.000 EUR ma asteptam totusi la ceva mai mult
RAV4
+ imi place aspectul exterior
+ tinuta de drum decenta, placuta, insa sub cea din Forester, mai ales pe viraje
+ spatiu interior acceptabil, insa portbagajul este mai mic cu aproape 10% fata de Forester si CR-V
+ confortabila, placuta de condus
- nu are un sistem 4x4 veritabil, comuta puterea pe rotile spate in functie de nevoi, nu poate fi comparat sub nicio forma cu cel de pe Land Cruiser
- ca si la Forester, pentru suma platita puteau sa puna niste materiale mai rasarite la interior
- tot aici as pune experienta negativa cu service-ul Toyota de 6 ani de cand sunt proprietarul unor masini ale acestei marci
CR-V
+ arata cel mai bine la interior dintre cele trei
+ spatioasa, portbagaj incapator, bine compartimentat
+ are cel mai bogat pachet de dotari dintre cele trei
- ca si RAV4, sistemul 4X4 este de fapt unul 4x2 care devine 4x4 in functie de nevoie; in conditii normale de utilizare nu este ceva rau, insa pe timp de iarna prefer un sistem proactiv decat unul reactiv
- garda la sol de 180 mm
- pare mai mult orientata spre o masina de oras
Despre tinuta de drum si experienta la volan cu CR-V-ul o sa revin dupa ce o conduc.
Mi-ar fi de folos parerile celor ce au avut ocazia sa conduca una din aceste masini sau care au vreo experienta cu ele.
Multumesc.
In rest, prioritatile ar fi:
- am nevoie de spatiu. Foarte probabil la anul o sa am si un bebe in masina, asa ca o sa-mi trebuiasca mult mai mult spatiu cand sunt pe drumuri.
- confort si o tinuta de drum buna
- mari planuri de off-road nu am, cel mult un drum forestier din an in Paste.
- sa am drumuri cat mai rare la service.
Cand am inceput sa ma uit pe la modele am avut o lista ceva mai lunga, insa usor usor s-a subtiat. Freelander 2 mi-a placut mult ca aspect, tinuta de drum foarte buna, sistem de tractiune excelent, insa pretul e mare, fiabilitatea e indoielnica, iar spatiul interior e mic, mai ales in portbagaj. In Tiguan doar m-am suit. Nu mi-a placut nici la exterior, nici la interior. Am mai cascat gura pe Nissan si Mitsubishi, insa nu mi-a facut nimic cu ochiul.
Asa ca am ramas cu RAV4, Forester si CR-V. Pana acum am reusit sa fac test drive doar cu primele doua, in CR-V avand doar ocazia sa ma sui. Imrpesiile sunt urmatoarele:
Forester
+ pana acum e in varful listei datorita tinutei de drum foarte bune si a experientei la volan
+ sistemul SAWD mi se pare unul dintre cele mai avansate ce pot fi gasite pe un SUV la ora actuala; nu se lasa in curbe si ofera un sentiment de siguranta deosebit
+ singura masina din cele 3 "finaliste" care are un sistem 4x4 veritabil cu tractiune integrala permanenta pe cele 4 roti
+ motorul boxer diesel ce are cuplul si puterea unui diesel, insa sunetul si linearitatea unui benzinar
+ spatiu interior suficient, portbagaj mare
+ garda la sol de 215 mm
- au fost destul de multe cazuri in care ambreiajul a cedat prematur; e posibil ca la facelift sa mai fi rezolvat problema
- aspectul interior e mult imbunatatit fata de generatia anterioara, insa la aproape 36.000 EUR ma asteptam totusi la ceva mai mult
RAV4
+ imi place aspectul exterior
+ tinuta de drum decenta, placuta, insa sub cea din Forester, mai ales pe viraje
+ spatiu interior acceptabil, insa portbagajul este mai mic cu aproape 10% fata de Forester si CR-V
+ confortabila, placuta de condus
- nu are un sistem 4x4 veritabil, comuta puterea pe rotile spate in functie de nevoi, nu poate fi comparat sub nicio forma cu cel de pe Land Cruiser
- ca si la Forester, pentru suma platita puteau sa puna niste materiale mai rasarite la interior
- tot aici as pune experienta negativa cu service-ul Toyota de 6 ani de cand sunt proprietarul unor masini ale acestei marci
CR-V
+ arata cel mai bine la interior dintre cele trei
+ spatioasa, portbagaj incapator, bine compartimentat
+ are cel mai bogat pachet de dotari dintre cele trei
- ca si RAV4, sistemul 4X4 este de fapt unul 4x2 care devine 4x4 in functie de nevoie; in conditii normale de utilizare nu este ceva rau, insa pe timp de iarna prefer un sistem proactiv decat unul reactiv
- garda la sol de 180 mm
- pare mai mult orientata spre o masina de oras
Despre tinuta de drum si experienta la volan cu CR-V-ul o sa revin dupa ce o conduc.
Mi-ar fi de folos parerile celor ce au avut ocazia sa conduca una din aceste masini sau care au vreo experienta cu ele.
Multumesc.
Comment