Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul ForumToyota.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Forumtoyota au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Forumtoyota nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul ForumToyota(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul ForumToyota(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

sau blocat rotile fata

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sau blocat rotile fata

    va salut
    am o mare problema, am fost la munte cu toyota mea Hilux, am alunecar cu ea intro parte am intrat cu rotile spate in afara carosabilului, nu am putut iesi cu 4x4 drept ptr care am trecuto pe L4, am iesit am trecuto din nou pe 4x4
    dupa vreo 50 km mersi cu 4x4 a inceput balciu,
    - a inceput pe fata sa-mi traga dreapta
    - un miros urat in masina
    - si dupa 10 km sa blocat fata
    in partea stanga sub capota ulei aruncat, pare sa fie de cutie sau de grup
    ce ar putea fi
    daca merg cu spatele cuplat 4x4 merge si fata daca merg in fata rotile se blocheaza
    daca trec pe L4 merge si fata

  • #2
    Din moment ce e ulei aruncat, e clar ca s-a spart ceva. Hilux nu are diferential intre putea fata si spate. Cu 4x4 se recomanda a se merge pe drumuri alunecoase, noroi, nisip, zapada. Nicidecum pe asfalt uscat. Ca sa nu mai vorbim de mers in 4L pe uscat.

    Comment


    • #3
      Originally posted by vladmeteo View Post
      va salut
      am o mare problema, am fost la munte cu toyota mea Hilux, am alunecar cu ea intro parte am intrat cu rotile spate in afara carosabilului, nu am putut iesi cu 4x4 drept ptr care am trecuto pe L4, am iesit am trecuto din nou pe 4x4
      dupa vreo 50 km mersi cu 4x4 a inceput balciu,
      - a inceput pe fata sa-mi traga dreapta
      - un miros urat in masina
      - si dupa 10 km sa blocat fata
      in partea stanga sub capota ulei aruncat, pare sa fie de cutie sau de grup
      ce ar putea fi
      daca merg cu spatele cuplat 4x4 merge si fata daca merg in fata rotile se blocheaza
      daca trec pe L4 merge si fata

      Salut,

      Ai mai jos cateva reguli de baza ce trebuie respectate la utilizarea sistemului de tractiune 4WD part time;

      4WD part time

      Foarte frecvent auzi intrebarea: Ce naiba e cu al doilea schimbator de viteze ? la ce foloseste ?
      In primul rand e clar ca e vorba despre levierul reductorului. Cand si de ce il folosim urmeaza de vazut. In primul rand - de ce au unele masini nevoie de reductor . Practic pentru a transmite cuplu puntii fata atunci cand masina are nevoie de aderenta sporita. Mai simplu spus este o cutie de transfer. Orice vehicul care foloseste 4WD part time ruleaza in conditii normale cu spatele. Adica toata puterea masinii este transmisa printr-un cardan puntii spate. In conditii de drum alunecos ( apa, zapada, noroi sau macadam ) constatam adesea ca " fuge de spate " mai ales in momentele cand acceleram brusc. Atentie ! Cuplarea primei trepte a reductorului nu va imbunatati cuplul masinii ( nu realizeaza o multiplicare de cuplu ) ci doar imparte cuplul existent fata / spate intr-un raport 50% / 50%. In mod logic aderenta la sol se mareste ( acum ai 4 puncte de contact activ in loc de 2 ) dar cam atat.

      Ce NU TREBUIE FACUT in 4x4 high sau prima treapta a redutorului.

      In primul rand trebuie inteles ce se intampla sub tine cand ai activat 4x4 high . Tu apesi pedala de acceleratie, motorul produce un cuplu pe care il transmite mai departe cutiei de viteze, apoi reductorului care o distribuie pe punti. Ce se intampla mai departe cu fiecare roata ??!! Pai practic primeste JUMATATE din puterea destinata fiecarei punti. Cat timp masina merge drept totul e ok, indiferent de natura suprafetei sau - MAI ALES - viteza de rulare. Atat cele doua punti cat si fiecare dintre roti primeste un cuplu egal si MAI ALES acelasi numar de ROTATII PE MINUT. Dar ce se intampla la viraje ???
      Fiecare roata parcurge un arc de cerc de diametru diferit si pentru a putea face asta si mai ales pentru a PUTEA VIRA fiecare roata va parcurge respectivul arc de cerc cu o rotatie diferita FORTAND cele 2 diferentiale - fata si spate . Este acel moment in care, in 4x4 simti ca masina trage de volan. Tot din cauza asta e foarte greu de manevrat un viraj PE LOC pe asfalt uscat.
      Efectul acestui abuz poate fi extrem de trist - DISTRUGEREA DIFERENTIALULUI / DIFERENTIALELOR .

      Atata timp cat se ruleaza pe teren alunecos tensiunile NU sunt la fel de mari; in mod bizar exact ce vrei sa eviti cand cuplezi 4x4 se intampla, adica rulezi intr-un derapaj controlat si permanent ; astfel rotile tensionate aluneca ( derapeaza )pe masura ce se tensioneaza dar efectul global e insesizabil sau slab sesizabil ( masina " trage de volan " ) si e relativ stabila . Insa tensiunile rezultate duc in timp la uzura celor 2 diferentiale.
      Concluzie : NU se merge in 4x4 pe asfalt uscat niciodata si in nici un caz cu viteza mare.

      CAND SE CUPLEAZA REDUCTORUL pe 4WD LOW

      Reductorul are 2 pozitii de baza pentru 4x4 : cea discutata mai sus si inca una care presupune o multiplicare de cuplu. Astfel, acelasi motor transmite celor 4 roti un cuplu mai mare . Se foloseste in cazul in care se simte nevoia de tractiune suplimentara : la urcat / coborat pante abrupte, in noroi sau zapada mare sau in teren dificil cand se doreste controlul TOTAL al masinii. Ce trebuie stiut : NU SE merge niciodata cu viteza mare ( in LOW la cca 40 km /h esti in viteza a cincea la limita. Masina accelereaza mult mai bine si frana de motor e mult mai eficienta . Foarte rar se foloseste viteza 1 ; reductorul permite plecarea de pe loc cu a 2-a fara a forta ambreiajul - asta e de fapt pe langa cuplul multiplicat principala lui utilitate.
      CONCLUZIE :
      La parasirea asfaltului e utila cuplarea reductorului in 4WD High pentru a imbunatati aderenta.La majoritatea masinilor se poate face asta in mers pana intr-o anumita viteza ( specificata de fabricant). Rulati asa pana cand terenul da PRIMUL SEMN ca devine dificil, moment in care cuplati 4WD LOW . E bine sa faceti asta INAINTE de a ramane impotmoliti nu DUPA, s-ar putea sa nu ajute la nimic. In plus, in teren dificil nu puteti rula cu mai mult de 40 km / h - care e limita reductorului la majoritatea masinilor - in schimb aveti control total asupra masinii atat la acceleratie cat si la frana de motor ( cea mai indicata in teren ). In schimb protejati ambreiajul pe care altminteri il fortati la fiecare damb sau sleau. Folositi cat mai putin frana - in special atunci cand coborati o panta . Pantele se coboara in frana de motor ( orice franare instinctiva cu ambreiajul calcat rupe aderenta si te transforma in saniuta) si se urca in viteza a 2 -a sau chiar a 3-a daca nu sunt foarte abrupte. Daca motorul e bine reglat nu se opreste indiferent cat de incet mergi deci uita de ambreiaj si foloseste-l doar 1 secunda cat schimbati viteza. Nu rulati pe sosea in 4x4 decat pe plaie mare sau zapada. Nu se merge cu 160 km/h in 4x4 - in ACEST sistem de 4x4 - pentru ca stricati masina . Oricum daca simtiti nevoia sa mergeti cu viteza asta inseamna ca NU AVETI NEVOIE de 4x4.

      Avantajele acestui sistem : fiabilitate, robustete, performanta sporita offroad.
      Poate fi imbunatatit prin instalarea pe fiecare punte a unui diferential blocabil. E folosit la majoritatea masinilor vechi ( anii 80-90 ) si multe dintre cele noi ( in special pickup ).

      Comment


      • #4
        sau blocat rotile fata

        toata povestea s-a intamplat pe zapada nu pe asfalt,

        Comment


        • #5
          Atunci se pare ca problema e cam grava..... sa ne spui si noua cum ai rezlolvat.

          Comment


          • #6
            pe asfat nu rulat deloc ? ceea ce zici tu miroase a grup spart sau cutie de trasfer . 4x4 cu hiluxu io n am mers decat in noroi de 40 cm ... ceea ce in zapada de 10 - 15 cm io merg cu corolla doar FWD fara lantzuri ...

            Comment


            • #7
              Originally posted by hilux2009 View Post
              Salut,

              Ai mai jos cateva reguli de baza ce trebuie respectate la utilizarea sistemului de tractiune 4WD part time;

              4WD part time

              Foarte frecvent auzi intrebarea: Ce naiba e cu al doilea schimbator de viteze ? la ce foloseste ?
              In primul rand e clar ca e vorba despre levierul reductorului. Cand si de ce il folosim urmeaza de vazut. In primul rand - de ce au unele masini nevoie de reductor . Practic pentru a transmite cuplu puntii fata atunci cand masina are nevoie de aderenta sporita. Mai simplu spus este o cutie de transfer. Orice vehicul care foloseste 4WD part time ruleaza in conditii normale cu spatele. Adica toata puterea masinii este transmisa printr-un cardan puntii spate. In conditii de drum alunecos ( apa, zapada, noroi sau macadam ) constatam adesea ca " fuge de spate " mai ales in momentele cand acceleram brusc. Atentie ! Cuplarea primei trepte a reductorului nu va imbunatati cuplul masinii ( nu realizeaza o multiplicare de cuplu ) ci doar imparte cuplul existent fata / spate intr-un raport 50% / 50%. In mod logic aderenta la sol se mareste ( acum ai 4 puncte de contact activ in loc de 2 ) dar cam atat.

              Ce NU TREBUIE FACUT in 4x4 high sau prima treapta a redutorului.

              In primul rand trebuie inteles ce se intampla sub tine cand ai activat 4x4 high . Tu apesi pedala de acceleratie, motorul produce un cuplu pe care il transmite mai departe cutiei de viteze, apoi reductorului care o distribuie pe punti. Ce se intampla mai departe cu fiecare roata ??!! Pai practic primeste JUMATATE din puterea destinata fiecarei punti. Cat timp masina merge drept totul e ok, indiferent de natura suprafetei sau - MAI ALES - viteza de rulare. Atat cele doua punti cat si fiecare dintre roti primeste un cuplu egal si MAI ALES acelasi numar de ROTATII PE MINUT. Dar ce se intampla la viraje ???
              Fiecare roata parcurge un arc de cerc de diametru diferit si pentru a putea face asta si mai ales pentru a PUTEA VIRA fiecare roata va parcurge respectivul arc de cerc cu o rotatie diferita FORTAND cele 2 diferentiale - fata si spate . Este acel moment in care, in 4x4 simti ca masina trage de volan. Tot din cauza asta e foarte greu de manevrat un viraj PE LOC pe asfalt uscat.
              Efectul acestui abuz poate fi extrem de trist - DISTRUGEREA DIFERENTIALULUI / DIFERENTIALELOR .

              Atata timp cat se ruleaza pe teren alunecos tensiunile NU sunt la fel de mari; in mod bizar exact ce vrei sa eviti cand cuplezi 4x4 se intampla, adica rulezi intr-un derapaj controlat si permanent ; astfel rotile tensionate aluneca ( derapeaza )pe masura ce se tensioneaza dar efectul global e insesizabil sau slab sesizabil ( masina " trage de volan " ) si e relativ stabila . Insa tensiunile rezultate duc in timp la uzura celor 2 diferentiale.
              Concluzie : NU se merge in 4x4 pe asfalt uscat niciodata si in nici un caz cu viteza mare.

              CAND SE CUPLEAZA REDUCTORUL pe 4WD LOW

              Reductorul are 2 pozitii de baza pentru 4x4 : cea discutata mai sus si inca una care presupune o multiplicare de cuplu. Astfel, acelasi motor transmite celor 4 roti un cuplu mai mare . Se foloseste in cazul in care se simte nevoia de tractiune suplimentara : la urcat / coborat pante abrupte, in noroi sau zapada mare sau in teren dificil cand se doreste controlul TOTAL al masinii. Ce trebuie stiut : NU SE merge niciodata cu viteza mare ( in LOW la cca 40 km /h esti in viteza a cincea la limita. Masina accelereaza mult mai bine si frana de motor e mult mai eficienta . Foarte rar se foloseste viteza 1 ; reductorul permite plecarea de pe loc cu a 2-a fara a forta ambreiajul - asta e de fapt pe langa cuplul multiplicat principala lui utilitate.
              CONCLUZIE :
              La parasirea asfaltului e utila cuplarea reductorului in 4WD High pentru a imbunatati aderenta.La majoritatea masinilor se poate face asta in mers pana intr-o anumita viteza ( specificata de fabricant). Rulati asa pana cand terenul da PRIMUL SEMN ca devine dificil, moment in care cuplati 4WD LOW . E bine sa faceti asta INAINTE de a ramane impotmoliti nu DUPA, s-ar putea sa nu ajute la nimic. In plus, in teren dificil nu puteti rula cu mai mult de 40 km / h - care e limita reductorului la majoritatea masinilor - in schimb aveti control total asupra masinii atat la acceleratie cat si la frana de motor ( cea mai indicata in teren ). In schimb protejati ambreiajul pe care altminteri il fortati la fiecare damb sau sleau. Folositi cat mai putin frana - in special atunci cand coborati o panta . Pantele se coboara in frana de motor ( orice franare instinctiva cu ambreiajul calcat rupe aderenta si te transforma in saniuta) si se urca in viteza a 2 -a sau chiar a 3-a daca nu sunt foarte abrupte. Daca motorul e bine reglat nu se opreste indiferent cat de incet mergi deci uita de ambreiaj si foloseste-l doar 1 secunda cat schimbati viteza. Nu rulati pe sosea in 4x4 decat pe plaie mare sau zapada. Nu se merge cu 160 km/h in 4x4 - in ACEST sistem de 4x4 - pentru ca stricati masina . Oricum daca simtiti nevoia sa mergeti cu viteza asta inseamna ca NU AVETI NEVOIE de 4x4.

              Avantajele acestui sistem : fiabilitate, robustete, performanta sporita offroad.
              Poate fi imbunatatit prin instalarea pe fiecare punte a unui diferential blocabil. E folosit la majoritatea masinilor vechi ( anii 80-90 ) si multe dintre cele noi ( in special pickup ).


              trebuie sa mai citesti muuult..pana o sa intelegi cum functioneaza o tractiune 4x4, ce e ala diferential central, fata, spate sau reductor....atunci o sa afli si cate roti se invart de fapt, cum si mai ales de ce..
              internetul sau un mecanic bun s-ar putea sa te ajute...
              te rog totusi abtine-te si nu explica altora numai lucruri gresite...
              ....
              pt. initiatorul topicului...
              cred ca ai spart diferentialul fata....n-ar trebui sa mai faci experimente cupland si decupland 4x4 deoarece nu vei face decat mai mult rau.
              o vizita la service va fi necesara...si probabil o descoperire de card

              Comment


              • #8
                Originally posted by octav View Post
                trebuie sa mai citesti muuult..pana o sa intelegi cum functioneaza o tractiune 4x4, ce e ala diferential central, fata, spate sau reductor....atunci o sa afli si cate roti se invart de fapt, cum si mai ales de ce..
                internetul sau un mecanic bun s-ar putea sa te ajute...
                te rog totusi abtine-te si nu explica altora numai lucruri gresite...
                ....
                pt. initiatorul topicului...
                cred ca ai spart diferentialul fata....n-ar trebui sa mai faci experimente cupland si decupland 4x4 deoarece nu vei face decat mai mult rau.
                o vizita la service va fi necesara...si probabil o descoperire de card

                Textul postat mai sus l-am gasit pe un site, daca sti tu mai multe despre sistemul de tractiune 4WD part time astept cu interes cunostintele tale.

                Comment


                • #9
                  de problema s-au mai lovit si altii

                  am gasit aici un ceva extrem de asemnator si cu explicatii asemnatoare

                  http://www.***********.ro/forum/showthread.php?t=979

                  oricum m-am adresat la reparatie in garantie si va voi tine la curent

                  grupul fata nu e spart, dar are carcasa decalita si rulmentul gripat, semeringul de la intrarea este ars, pare sa fie vorba despre o problema generala a serviceu-rilor si inspectiilor perioadice Toyota Romania

                  nimeni nu veruifica si nu schimba uleiul in grup inainte de revizia de 30.000 km indifenrnt cat de veche e masina

                  convingerea mea dupa ce am studiat atent problema este ca am avut noroc sa nu am nivel suficient de ulei in grup, si acesta sa fie cel original introdus in fabrica acum 2 ani desi masin am luat-o de la reprezentanta in iulie 2009

                  Comment


                  • #10
                    Nu pot deschide link-ul dar oricum astept sa-mi spui care a fost pb.

                    Comment


                    • #11
                      inca mai astept punctul de vedere oficial si in scris al toyota Romania

                      dupa parerea mea, si nu numai, dupa ce am vazut si au mai postat si altii pe club toyota forum, in special dl Popescu Catalin care a patit-o la fel ca si mine problema pare sa provina din nivelul de ulei in grupul de antrenare

                      semnalmentele postat de dansul sunt absolut similare cu ceea ce mi s-a intamplat mie, cu diferenta ca eu am gasit ceva ulei improscat, deci ceva ulei am avut

                      sustin asta intrucat masina achizitionata de mine a reprezentat o lichidare de stoc dintr-un stoc tinut in tara aproape un an si nici macar cartea de service nu a fost stampilata corespunzator la livrare, semn ca la livrare nimeni nu a verificat nimic in privinta nivelului de ulei in grup, la revizia de 1k, asijderea, iar la 15k desi am cerut eu sa imi schimbe uleiul au zis ca nu e cazul, ca acest schimb se face la 60k

                      toyota ungaria are in politica de service ca la revizia de 1000 sa schimbe in prezenta clientului gratuit toate fluidele masinii, fiindca producatorul le livreaza cu fluide de rodaj care necesita inlocuire

                      Comment


                      • #12
                        o intrebare in legatura cu diferentialul : am un Hilux din 2007 atunci nu am putut cere sa aiba si diferential blocabil ... stiti cumva daca se poate monta ulterior si cam cat costa?

                        si o alta observatie: mi sa terminat termenul de garantie astfel nu am mai apelat la service ul Toyota deoarece ma r fi costat 1500 roni service ul la 60000 km ( la toyota au vrut sa schimbe si uleiul din diferentialul din fata si spate) iar in programul de service din Germania nu cere astfel de schimb ... ce ziceti ?

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
                        Politica de Securitate Google