Salutare,
Prezentare scurta: Avensis, 2.0l VVTi, an 2007, 55400 km in bord.
De o saptamana observ un zgomot la relanti care se poate descrie ca un tacanit/ticait metalic, ca la ceasul mecanic, uniform, dar bineinteles mai rapid (decat ceasul).
Am verificat nivelul la ulei este exact la punctul pe joja, am desfacut capacul de ulei, are presiune si se aduna vapori in palma (cat de cat).
Ticaitul vine din partea dreapta a motorului (partea pasagerului), sus in zona tachetilor.
Cauze: E uleiul prea subtire si nu face bine ungere la tacheti?
Nu ajunge destul ulei la tacheti si sunt semi-uscati?
Variable Valve Gear e sarit de pe punct? VVTi-ul plin de mizerie?
Cautand pe forumuri din alte tari, fiecare isi da cu parerea: ba ca e angrenajul VVTi (VVti gear), ba ca e galeria de admisie de vina sau OCV.
Oil Control Valve (OCV) are doua filtre: Timing OCV filter - filtru de la valva de control a uleiului - e in interiorul ei si Lifter OCV filter are un orificiu separat de valva de ulei - fiind pozitionat pe returul 1 al uleiului din zona tachetilor in baia de ulei. In timp, cele doua filtre cilindrice de ulei (un cilindru din sarma impletita prinsa in plastic de jur imprejur) se umplu de mizerie (un fel de ulei ingrosat si alte depuneri din motor) si scade presiunea uleiului in capacul de tacheti de aici ar proveni tacanitul metalic. Insa de cele mai multe ori cand se infunda unul din aceste doua filtre se aprinde martorul in bord si apar erori stocate in ECU.
S-a mai intalnit cineva cu asa ceva?
Tin sa precizez ca masina trage, porneste normal, nu mi s-au aprins nici un fel de martori in bord, are doar tacanitul ala de ceas. Cand am luat-o parca era mai silentioasa.
Prezentare scurta: Avensis, 2.0l VVTi, an 2007, 55400 km in bord.
De o saptamana observ un zgomot la relanti care se poate descrie ca un tacanit/ticait metalic, ca la ceasul mecanic, uniform, dar bineinteles mai rapid (decat ceasul).
Am verificat nivelul la ulei este exact la punctul pe joja, am desfacut capacul de ulei, are presiune si se aduna vapori in palma (cat de cat).
Ticaitul vine din partea dreapta a motorului (partea pasagerului), sus in zona tachetilor.
Cauze: E uleiul prea subtire si nu face bine ungere la tacheti?
Nu ajunge destul ulei la tacheti si sunt semi-uscati?
Variable Valve Gear e sarit de pe punct? VVTi-ul plin de mizerie?
Cautand pe forumuri din alte tari, fiecare isi da cu parerea: ba ca e angrenajul VVTi (VVti gear), ba ca e galeria de admisie de vina sau OCV.
Oil Control Valve (OCV) are doua filtre: Timing OCV filter - filtru de la valva de control a uleiului - e in interiorul ei si Lifter OCV filter are un orificiu separat de valva de ulei - fiind pozitionat pe returul 1 al uleiului din zona tachetilor in baia de ulei. In timp, cele doua filtre cilindrice de ulei (un cilindru din sarma impletita prinsa in plastic de jur imprejur) se umplu de mizerie (un fel de ulei ingrosat si alte depuneri din motor) si scade presiunea uleiului in capacul de tacheti de aici ar proveni tacanitul metalic. Insa de cele mai multe ori cand se infunda unul din aceste doua filtre se aprinde martorul in bord si apar erori stocate in ECU.
S-a mai intalnit cineva cu asa ceva?
Tin sa precizez ca masina trage, porneste normal, nu mi s-au aprins nici un fel de martori in bord, are doar tacanitul ala de ceas. Cand am luat-o parca era mai silentioasa.
Comment