Hello All,
In primul rand - scuze pentru raspunsul tarziu. Am threadul deschis pe computerul care nu a mers cu mine in voiaj.
Pe scurt:
1. am ajuns cu bine si fara vreo peripetie la TM (350km). Dar am mers incet - nu am depasit prea des 2000rpm. In TM am circulat cu masina sambata si duminica, tot fara incidente.
2. luni am dus-o la service-ul la care a fost facuta reparatia cu consumul de antigel (rectificat chiuloasa, problema cunoscuta la 2.2 D4D). Am lasat-o acolo, urmand ca respectivii sa "cerceteze". Le-am spus exact ce a facut, si-au luat notite si au spus ca vor verifica tot (ce s-a recomandat - turbina, injectoare, pompa, etc.)
3. vineri am luat-o inapoi, respectivii spunand urmatoarele:
- nu se stie de ce a ajuns motorina in ulei si de ce nivelul a continuat sa creasca. "In mod preventiv" spun respectivii, au schimbat "din nou" toate o-ring-urile samd. si uleiul si filtrul (filtrul de combustibil a fost schimbat cu o luna inainte si au spus ca acum arata OK);
- au trimis injectoarele la verificat. Concluzia respectivilor e ca acestea sunt in parametri dar nu in stare perfecta (formularul mentiona ca sunt decalibrate din cauza supraincalzirii - dar ca in planul general sunt folosibile fara probleme). Inteleg ca pentru a le diagnostica trebuie sa fie si curatate;
4. masina pare a fi complet diferita. Motorul suna altfel, adica exact ca atunci cand era 'tanara' si mi-o amintesc eu - adica fara galagie, fara batai, si trage foarte bine (in fine, nu prea am bagat eu talpa in ea). Am gasit o pseudo-autostrada in zona si am mers 160-180 si a mers OK, nu am sesizat nicio ezitare si nicio schimbare de comportament;
5. deci a ramas sa urmaresc nivelul uleiului. Am facut asta pe parcursul a vreo 7 zile, din care am parcurs aproximativ 5-600km, diverse categorii de drumuri. Astazi, dupa aproape o zi de stationare, nivelul este constant, imediat sub "max". Si uleiul arata oarecum normal, adica in primele 3-4 zile de oras era inca foarte galben, iar azi dupa drumul intins e mai inchis la culoare, insa cu miros normal de ulei, nu motorina;
6. de cand am luat-o de la service, relantiul fara AC (800rpm cred) e complet diferit, in sensul ca nu tremura deloc volanul. Inainte avea un tremurici continuu si constant;
7. pantele lungi din zona Turda-Cluj (m-am intors ieri seara TM->Cj) le-a urcat cu 100km/h fara niciun stres si fara zgomote. La drum intins pe la 100-120km/h cu AC pornit (37C afara, 25C inauntru - nu imi place AC-ul dat la maxim) motorul era complet silentios;
8. consumul a fost mai redus decat inainte (in 350km de-abia a depasit 1/4 rezervor - insa acul s-ar putea sa coboare mai repede la ultima treime).
9. am schimbat un pic stilul de condus - am incercat ca in toate vitezele (in afara de I) sa o tin intre 2-3000rpm. Deci schimb undeva la 3000, astfel incat in viteza urmatoare sa fie la 2000. Viteza a 2a la 30km/h, a treia la 45-50km/h, a 4a undeva pe la 80km/h (in oras e foarte placut de mers intr-a treia, si depasiri si orice merg foarte lejer), a 5a dupa 100km/h, a 6a dupa 120km/h. E bine asa? De fapt, o intrebare: de la ce turatie pot sa o calc viguros, avand deja motorul incalzit la temperatura de regim? Pe la 1500-1600rpm pare sa nu ii placa sa o calci - la 2000rpm e insa foarte vioaie, ceea ce se mentine pana pe la 4000-4500rpm. Cred dealtfel ca asta si e motivul pentru care injectoarele sunt obosite - fostul proprietar o subtura.
Deci, care o fi realitatea privind problemele mele de acum aproximativ o luna? Dupa cum scriam mai sus, banuiesc ca atelierul a omis sa faca ceva (or fi uitat sa puna o garnitura, simering, etc. - si a intrat motorina in ulei. Sunt insa depasit - dar in mod cert am invatat multe despre Diesel in ultima luna si jumatate
Mersi pentru toate contributiile voastre!
In primul rand - scuze pentru raspunsul tarziu. Am threadul deschis pe computerul care nu a mers cu mine in voiaj.
Pe scurt:
1. am ajuns cu bine si fara vreo peripetie la TM (350km). Dar am mers incet - nu am depasit prea des 2000rpm. In TM am circulat cu masina sambata si duminica, tot fara incidente.
2. luni am dus-o la service-ul la care a fost facuta reparatia cu consumul de antigel (rectificat chiuloasa, problema cunoscuta la 2.2 D4D). Am lasat-o acolo, urmand ca respectivii sa "cerceteze". Le-am spus exact ce a facut, si-au luat notite si au spus ca vor verifica tot (ce s-a recomandat - turbina, injectoare, pompa, etc.)
3. vineri am luat-o inapoi, respectivii spunand urmatoarele:
- nu se stie de ce a ajuns motorina in ulei si de ce nivelul a continuat sa creasca. "In mod preventiv" spun respectivii, au schimbat "din nou" toate o-ring-urile samd. si uleiul si filtrul (filtrul de combustibil a fost schimbat cu o luna inainte si au spus ca acum arata OK);
- au trimis injectoarele la verificat. Concluzia respectivilor e ca acestea sunt in parametri dar nu in stare perfecta (formularul mentiona ca sunt decalibrate din cauza supraincalzirii - dar ca in planul general sunt folosibile fara probleme). Inteleg ca pentru a le diagnostica trebuie sa fie si curatate;
4. masina pare a fi complet diferita. Motorul suna altfel, adica exact ca atunci cand era 'tanara' si mi-o amintesc eu - adica fara galagie, fara batai, si trage foarte bine (in fine, nu prea am bagat eu talpa in ea). Am gasit o pseudo-autostrada in zona si am mers 160-180 si a mers OK, nu am sesizat nicio ezitare si nicio schimbare de comportament;
5. deci a ramas sa urmaresc nivelul uleiului. Am facut asta pe parcursul a vreo 7 zile, din care am parcurs aproximativ 5-600km, diverse categorii de drumuri. Astazi, dupa aproape o zi de stationare, nivelul este constant, imediat sub "max". Si uleiul arata oarecum normal, adica in primele 3-4 zile de oras era inca foarte galben, iar azi dupa drumul intins e mai inchis la culoare, insa cu miros normal de ulei, nu motorina;
6. de cand am luat-o de la service, relantiul fara AC (800rpm cred) e complet diferit, in sensul ca nu tremura deloc volanul. Inainte avea un tremurici continuu si constant;
7. pantele lungi din zona Turda-Cluj (m-am intors ieri seara TM->Cj) le-a urcat cu 100km/h fara niciun stres si fara zgomote. La drum intins pe la 100-120km/h cu AC pornit (37C afara, 25C inauntru - nu imi place AC-ul dat la maxim) motorul era complet silentios;
8. consumul a fost mai redus decat inainte (in 350km de-abia a depasit 1/4 rezervor - insa acul s-ar putea sa coboare mai repede la ultima treime).
9. am schimbat un pic stilul de condus - am incercat ca in toate vitezele (in afara de I) sa o tin intre 2-3000rpm. Deci schimb undeva la 3000, astfel incat in viteza urmatoare sa fie la 2000. Viteza a 2a la 30km/h, a treia la 45-50km/h, a 4a undeva pe la 80km/h (in oras e foarte placut de mers intr-a treia, si depasiri si orice merg foarte lejer), a 5a dupa 100km/h, a 6a dupa 120km/h. E bine asa? De fapt, o intrebare: de la ce turatie pot sa o calc viguros, avand deja motorul incalzit la temperatura de regim? Pe la 1500-1600rpm pare sa nu ii placa sa o calci - la 2000rpm e insa foarte vioaie, ceea ce se mentine pana pe la 4000-4500rpm. Cred dealtfel ca asta si e motivul pentru care injectoarele sunt obosite - fostul proprietar o subtura.
Deci, care o fi realitatea privind problemele mele de acum aproximativ o luna? Dupa cum scriam mai sus, banuiesc ca atelierul a omis sa faca ceva (or fi uitat sa puna o garnitura, simering, etc. - si a intrat motorina in ulei. Sunt insa depasit - dar in mod cert am invatat multe despre Diesel in ultima luna si jumatate

Mersi pentru toate contributiile voastre!
Comment