Recent am preluat ($$$$) de la un membru de familie un Avensis 2005, 175.000km reali (am incredere deplina in km si service-ul de pana acum).
La o saptamana si sub 1000km de la preluare, astazi, am avut urmatoarele incidente:
Totul a inceput cand acum cateva zile, venind dinspre Timisoara spre Cluj, mi s-a parut ca relanti-ul era un pic mai sacadat/tremurat, in sensul ca parca se scutura mai mult masina decat deobicei. Dar atunci in mers era inca OK.
Pe urma, astazi (dupa ce masina a stat garata in timpul saptamanii), circuland cu aproximativ 90-100km/h in treapta a patra, cand am accelerat am auzit o bataie puternica cu un sunet metalic (similar cu un ax cu came praf, dar parca nu proportional cu turatia motorului) iar motorul nu a tras asa cum ar fi trebuit. Lasand momentan acceleratia bataia se diminua. Plaja de turatie unde aparea bataia respectiva era intre 2-3000 ture/minut. Bataia fiind f. puternica mi-am dat seama ca ceva nu e in regula si ca problema nu va disparea de la sine. De asemenea, in jurul masinii persista un miros de motorina. Am facut si un al doilea plin (dupa primul de la Timisoara) si media mi-a iesit la 8L/100km, mult peste datele oficiale.
Continuand astazi spre casa, spre Cluj, pe langa bataia respectiva (amplificata) am sesizat ca motorul incepuse sa aiba pierderi aleatoare de putere si cat mergeam constant, fie din pedala fie cu pilotul automat.
Ulterior a aparut o zona de sepentine/urcusuri/coborasuri gen Domasnea in Caras-Severin. Acolo a inceput circul. In prima faza a aparut o bataie ingrozitoare, insotita de atata fum alb incat nu mai vedeam masinile din spate (si era drum de doua benzi pe sens). Masina de-abia a urcat in viteza a IIa.
Intrucat nu a crescut temperatura motorului si nici martorul de presiune de ulei nu s-a activat am decis ca e mai bine sa incerc sa continui sa circul, fiindca astfel am scutit o factura foarte ridicata de transport pe platforma si in plus am incercat sa ajung acasa astfel incat luni sa pot fi la serviciu. Eram la aproximativ 100km de Cluj si oricum nu stiam de unde sa gasesc o platforma.
Mai departe masina a inceput sa mearga din ce in ce mai prost, culoarea fumului transformandu-se in negru-maroniu, tot foarte dens, si tot insotit de o bataie/vibratie foarte puternica, aparent independenta de regimul de turatie si de cuplul dezvoltat de motor. De mai multe ori masina s-a accelerat singura, uneori cu multa putere si in coborare, asa ca de cel putin doua ori de-abia am reusit sa o tin sa nu ajung in parapet sau direct in prapastie. Repet - viteza de croaziera era mult sub limita legala iar masina era goala - doar eu si un rucsac mic.
De mentionat: bataia motorului era mult amplificata in curbe, cand rotile erau bracate.
Dupa ce s-a terminat portiunea de pante/rampe am mers foarte incet (<2000 ture/min) si sub 100km/h si astfel am ajuns cu chiu cu vai acasa, fara batai si fara vreun fum. Au fost chiar si portiuni de serpentine/urcari, dar la viteza aia mica totul a decurs normal iar motorul a fost 99.999% foarte silentios, nici nu-l auzeam.
Cand am ajuns foarte aproape de casa, in oras, am incercat sa o duc un pic peste 2000rotatii/min, sa vad daca revine comportamentul aberant respectiv. Fumul nu a mai iesit, dar nici masina nu trage de nicio culoare, si nu aud nici zgomotul (suieratul) normal ar turbinei - e ca si cum nu ar mai avea-o.
Am lasat-o sa zaca vrei 6-7 ore si i-am dat o cheie. A pornit normal, din prima, i-am dat o pedala accelerand gradual la rece pana pe la 4000 ture/min si totul parea sa mearga relativ bine, fara fum si fara batai.
Ce ar putea fi cauza nebuniei de azi? Acum nu mai am incredere in masina, nici nu imi vine sa ma mai urc in ea
Astept cu interes raspunsurile voastre.
Tav
La o saptamana si sub 1000km de la preluare, astazi, am avut urmatoarele incidente:
Totul a inceput cand acum cateva zile, venind dinspre Timisoara spre Cluj, mi s-a parut ca relanti-ul era un pic mai sacadat/tremurat, in sensul ca parca se scutura mai mult masina decat deobicei. Dar atunci in mers era inca OK.
Pe urma, astazi (dupa ce masina a stat garata in timpul saptamanii), circuland cu aproximativ 90-100km/h in treapta a patra, cand am accelerat am auzit o bataie puternica cu un sunet metalic (similar cu un ax cu came praf, dar parca nu proportional cu turatia motorului) iar motorul nu a tras asa cum ar fi trebuit. Lasand momentan acceleratia bataia se diminua. Plaja de turatie unde aparea bataia respectiva era intre 2-3000 ture/minut. Bataia fiind f. puternica mi-am dat seama ca ceva nu e in regula si ca problema nu va disparea de la sine. De asemenea, in jurul masinii persista un miros de motorina. Am facut si un al doilea plin (dupa primul de la Timisoara) si media mi-a iesit la 8L/100km, mult peste datele oficiale.
Continuand astazi spre casa, spre Cluj, pe langa bataia respectiva (amplificata) am sesizat ca motorul incepuse sa aiba pierderi aleatoare de putere si cat mergeam constant, fie din pedala fie cu pilotul automat.
Ulterior a aparut o zona de sepentine/urcusuri/coborasuri gen Domasnea in Caras-Severin. Acolo a inceput circul. In prima faza a aparut o bataie ingrozitoare, insotita de atata fum alb incat nu mai vedeam masinile din spate (si era drum de doua benzi pe sens). Masina de-abia a urcat in viteza a IIa.
Intrucat nu a crescut temperatura motorului si nici martorul de presiune de ulei nu s-a activat am decis ca e mai bine sa incerc sa continui sa circul, fiindca astfel am scutit o factura foarte ridicata de transport pe platforma si in plus am incercat sa ajung acasa astfel incat luni sa pot fi la serviciu. Eram la aproximativ 100km de Cluj si oricum nu stiam de unde sa gasesc o platforma.
Mai departe masina a inceput sa mearga din ce in ce mai prost, culoarea fumului transformandu-se in negru-maroniu, tot foarte dens, si tot insotit de o bataie/vibratie foarte puternica, aparent independenta de regimul de turatie si de cuplul dezvoltat de motor. De mai multe ori masina s-a accelerat singura, uneori cu multa putere si in coborare, asa ca de cel putin doua ori de-abia am reusit sa o tin sa nu ajung in parapet sau direct in prapastie. Repet - viteza de croaziera era mult sub limita legala iar masina era goala - doar eu si un rucsac mic.
De mentionat: bataia motorului era mult amplificata in curbe, cand rotile erau bracate.
Dupa ce s-a terminat portiunea de pante/rampe am mers foarte incet (<2000 ture/min) si sub 100km/h si astfel am ajuns cu chiu cu vai acasa, fara batai si fara vreun fum. Au fost chiar si portiuni de serpentine/urcari, dar la viteza aia mica totul a decurs normal iar motorul a fost 99.999% foarte silentios, nici nu-l auzeam.
Cand am ajuns foarte aproape de casa, in oras, am incercat sa o duc un pic peste 2000rotatii/min, sa vad daca revine comportamentul aberant respectiv. Fumul nu a mai iesit, dar nici masina nu trage de nicio culoare, si nu aud nici zgomotul (suieratul) normal ar turbinei - e ca si cum nu ar mai avea-o.
Am lasat-o sa zaca vrei 6-7 ore si i-am dat o cheie. A pornit normal, din prima, i-am dat o pedala accelerand gradual la rece pana pe la 4000 ture/min si totul parea sa mearga relativ bine, fara fum si fara batai.
Ce ar putea fi cauza nebuniei de azi? Acum nu mai am incredere in masina, nici nu imi vine sa ma mai urc in ea

Astept cu interes raspunsurile voastre.
Tav
Comment