Salut..am o toyota avensis 2.0 d-4d din 2008, are aproximativ 30 000 de km si deocamdata nu am avut nici cea mai mica problema cu ea...conduc destul de linistit, nu intrec masura mai ales atunci cand conditiile de drum nu imi permit...adik sunt in stare sa ma dau jos si sa o imping ca sa trec peste o groapa (glumesc...nici chiar asa)...
zilele trecute am intors masina intr'un loc destul de incomod si a trebuit sa urc cu spatele in rampa....bine...nu foarte mult...doar 1 metru...sa'mi fac loc in fata...am turat masina cam tare...ea fiind foarte grea (1600 kg+300kg pasagerii) si dupa cativa metri a inceput sa miroase a incins...presupun ca e de la discul de ambreiaj...mirosea a ferodou...mirosul a disparut imediat,dar acum ma intreb...ce probleme pot aparea dupa ce patineaza discul de ambreiaj...sau daca s'a stricat ceva...nu stiu...e prima data cand mi se intampla...nu cred ca mi se va mai intampla..cel putin nu mai vreau sa mi se intample asta...dar vreau sa fiu precaut...
multumesc anticipat
zilele trecute am intors masina intr'un loc destul de incomod si a trebuit sa urc cu spatele in rampa....bine...nu foarte mult...doar 1 metru...sa'mi fac loc in fata...am turat masina cam tare...ea fiind foarte grea (1600 kg+300kg pasagerii) si dupa cativa metri a inceput sa miroase a incins...presupun ca e de la discul de ambreiaj...mirosea a ferodou...mirosul a disparut imediat,dar acum ma intreb...ce probleme pot aparea dupa ce patineaza discul de ambreiaj...sau daca s'a stricat ceva...nu stiu...e prima data cand mi se intampla...nu cred ca mi se va mai intampla..cel putin nu mai vreau sa mi se intample asta...dar vreau sa fiu precaut...
multumesc anticipat


Din ce descrii s-ar putea sa nu fie nimic ,decat o fortare a ambreajului.Daca nu mai miroase si nu patineaza stai linistit.Cert este ca solicitari in panta, in impotmoliri,tractari,urcat borduri,plecari de pe loc gen raliu,stat la semafor cu piciorul pe pedala, solicita foarte mult ambreajul si trebuie evitate.Atat timp cat nu patineaza nu e nicio problema.In situatii similare incerc sa nu turez motorul chiar cu riscul de a se opri.O metoda de a verifica daca patineaza dar care poate produce defectiuni si mai mari este cu frana de mana trasa la maximum sa incerci sa pleci de pe loc si daca nu se opreste motorul inseamna ca patineaza.As incerca asta numai pentru o confirmare suplimentare,eventual in parcarea de la service.
A merge cand ambreajul patineaza poate produce si defectiuni ale volantei cu costuri suplimentare.Dar nu cred ca e cazul tau.Si eu am mai afumat de vreo 3 ori ambreajul si vad ca pana la 50000km inca nu patineaza,dar la cel mai mic semn il schimb decat sa am probleme cu volanta.Succes.
Comment