Eh, eu procedez la ave la fel cum procedam si la masina anterioara, careia in 74.000km nu i-a displacut "tratamentul": pornesc motorul si-l las sa mearga in gol, la ralanti, ~1-1.5 minute(in functie de cat mica este temperatura). Apoi plec usurel, fara sa trec de 3000 rpm, cu accelerari line si cursive, pe cat posibil.
Chestia cu plecatul instant de pe loc, imediat dupa pornirea motorului, a aparut in germania, din motive de poluare. Cum pe mine ma doare fix la 2 metri in spatele garii de chestia asta, nu vad alte motive pentru care ar fi gresita procedura. Consider ca solicitarile la care este supus motorul la ralanti sunt mai mici decat cele in sarcina, chiar si mica, asa ca nu are cum sa-i faca rau functionarea la ralanti.
Despre ungere, orice motor modern are la ralanti un debit suficient de ulei astfel incat sa nu-l afecteze. Altfel nu ar rezista. Asta apropo de ungerea deficitara bagata ca argument de italieni.
Chestia cu plecatul instant de pe loc, imediat dupa pornirea motorului, a aparut in germania, din motive de poluare. Cum pe mine ma doare fix la 2 metri in spatele garii de chestia asta, nu vad alte motive pentru care ar fi gresita procedura. Consider ca solicitarile la care este supus motorul la ralanti sunt mai mici decat cele in sarcina, chiar si mica, asa ca nu are cum sa-i faca rau functionarea la ralanti.
Despre ungere, orice motor modern are la ralanti un debit suficient de ulei astfel incat sa nu-l afecteze. Altfel nu ar rezista. Asta apropo de ungerea deficitara bagata ca argument de italieni.
Comment