Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul ForumToyota.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Forumtoyota au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Forumtoyota nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul ForumToyota(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul ForumToyota(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Cat timp incalzim motorul iarna,ianinte de a pleca?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Eh, eu procedez la ave la fel cum procedam si la masina anterioara, careia in 74.000km nu i-a displacut "tratamentul": pornesc motorul si-l las sa mearga in gol, la ralanti, ~1-1.5 minute(in functie de cat mica este temperatura). Apoi plec usurel, fara sa trec de 3000 rpm, cu accelerari line si cursive, pe cat posibil.
    Chestia cu plecatul instant de pe loc, imediat dupa pornirea motorului, a aparut in germania, din motive de poluare. Cum pe mine ma doare fix la 2 metri in spatele garii de chestia asta, nu vad alte motive pentru care ar fi gresita procedura. Consider ca solicitarile la care este supus motorul la ralanti sunt mai mici decat cele in sarcina, chiar si mica, asa ca nu are cum sa-i faca rau functionarea la ralanti.
    Despre ungere, orice motor modern are la ralanti un debit suficient de ulei astfel incat sa nu-l afecteze. Altfel nu ar rezista. Asta apropo de ungerea deficitara bagata ca argument de italieni.
    Last edited by closchkutza; 09-21-2011, 11:24 AM.

    Comment


    • #17
      Nu ai de unde sa sti daca la masina anterioara i-a displacut sau nu tratamentul pentru ca diferenta intre uzura aparuta daca pleci repede de pe loc sau mai stai un minut doua este insesizabila la rulajul ala;
      Plecarea rapida se face pt a duce motorul si uleiul in acelasi timp la temperatura optima de functionare la care uzura este cea mai mica, mai ales in anotimpul rece si cand ai si un ulei mai vascos
      Ave 1.8 Luna '08

      Comment


      • #18
        Este corect ce zici tu, insa, in interiorul unui motor rece(si aici ma refer RECE, abia pornit) lucrurile nu merg asa "frumos" ca intr-unul cald sau care a ajuns la temperatura de regim. Sunt tolerantele dintre piese, care sunt mai mari, ai uleiul care este mai vascos(bine, la 5w30 nu e tragica treaba), ai arderea care se face aiurea, incomplet, bogat, etc.
        La ralanti motorul are parte de solicitari minime, sarcina (load-ul) este minim. Nu are cum uzura sa fie mai mare.
        Repet, chestia cu "dusul rapid la temperatura de regim" nu are legatura cu reducerea uzurii motorului ci cu reducerea poluarii. Nu am gasit in nici un manual auto explicatie cum ca "pentru a se evita uzura motorului, plecati imediat de pe loc dupa pornire". Acolo unde este data vreo explicatie, aceasta se refera la reducerea poluarii.

        Apropo de ceea ce ai scris tu "motorul se uzeaza cel mai tare cand este rece".
        Este corect, insa cred ca este incomplet. Motorul se uzeaza cel mai tare la pornirea la rece si in functionarea la rece in sarcini mari.

        Oricum, eu nu zic ca asa ar trebui procedat ci ca asa procedez eu. Nu am pretentia ca este cea mai buna cale si daca aduce vreun avantaj real insa dupa judecata mea macar nu strica nimic.
        Last edited by closchkutza; 09-22-2011, 06:46 AM.

        Comment


        • #19
          Originally posted by closchkutza View Post
          Este corect ce zici tu, insa, in interiorul unui motor rece(si aici ma refer RECE, abia pornit) lucrurile nu merg asa "frumos" ca intr-unul cald sau care a ajuns la temperatura de regim. Sunt tolerantele dintre piese, care sunt mai mari, ai uleiul care este mai vascos(bine, la 5w30 nu e tragica treaba), ai arderea care se face aiurea, incomplet, bogat, etc.
          La ralanti motorul are parte de solicitari minime, sarcina (load-ul) este minim. Nu are cum uzura sa fie mai mare.
          Repet, chestia cu "dusul rapid la temperatura de regim" nu are legatura cu reducerea uzurii motorului ci cu reducerea poluarii. Nu am gasit in nici un manual auto explicatie cum ca "pentru a se evita uzura motorului, plecati imediat de pe loc dupa pornire". Acolo unde este data vreo explicatie, aceasta se refera la reducerea poluarii.

          Apropo de ceea ce ai scris tu "motorul se uzeaza cel mai tare cand este rece".
          Este corect, insa cred ca este incomplet. Motorul se uzeaza cel mai tare la pornirea la rece si in functionarea la rece in sarcini mari.

          Oricum, eu nu zic ca asa ar trebui procedat ci ca asa procedez eu. Nu am pretentia ca este cea mai buna cale si daca aduce vreun avantaj real insa dupa judecata mea macar nu strica nimic.

          Ai dreptate in ce spui cu rosu mai sus dar eu am zis ca pleci de pe loc cu regim normal de functionare, pana 1500-2000 ture la diesel si 2000-2500 la mas
          Pompa de ulei este actionata de arborele cotit si cu cat turatia motorului este mai mare cu atat pompa lucreaza la o presiune mai mare apropiata de cea optima de functionare pe cand la relanti are o presiune f scazuta
          Ave 1.8 Luna '08

          Comment


          • #20
            De dragul discutiei, stii ce debit si ce presiune de ulei asigura cu uleiul rece pompa de ulei a unui avensis, de exemplu?
            Last edited by closchkutza; 09-22-2011, 08:28 AM.

            Comment


            • #21
              nu stiu si scuze ca raspund mai greoi, sunt la birou...
              o sa ma uit
              Ave 1.8 Luna '08

              Comment


              • #22
                M-am uitat eu. Este minim 0.3 bar la ralanti si intre 3.0 si 5.5 bar la 3000rpm. De debit nu scrie nimic.
                Astea sunt valori cu uleiul cald. Daca este sa luam in calcul diferenta de vascozitate intre rece si cald(un 5w30 este cam de 6-7 ori mai vascos la rece decat la cald) eu zic ca nu avem de ce sa ne facem probleme fata de presiunea uleiului(sau lipsa ei).

                Comment


                • #23
                  Presiunea f mica si uleiul f vascos la temp aia nu poate fi bun pt motor
                  In concluzie raman la parerea ca dupa pornire nu trebuie lasat motorul prea mult in relanti, adica in anotimpul cald vreo 30 sec si in cel rece imai mult de un minut
                  Ave 1.8 Luna '08

                  Comment


                  • #24
                    Presiunea este dependenta de vascozitate. Cu cat uleiul este mai vascos, cu atat presiunea la iesirea din pompa va fi mai mare.
                    In plus, ia in calcul si faptul ca turatia de ralanti la rece nu este de 650 rpm ci peste 1100-1200 rpm.

                    Daca mergi pe considerentul ca la rece, in conditiile de mai sus, presiunea uleiului este prea mica(eu bag mana in foc ca presiunea este peste 2.5 bar la ralanti rece), de ce nu te ingrijorezi extrem de tare la gandul ca la cald poti(si probabil chiar asa este) avea o presiune a uleiului de 0.5 bar la ralanti, perfect acceptabila de catre constructor?

                    Comment


                    • #25
                      daca incalzesti motoru pe loc faci calamina , faci calamine f..i motoru indiferent de ce tratament de incalzire ii dai... temp mare reduce calamine deci => nu incalzi motorul pe loc si nu accelera la rece e o fabulatie ... pana acu trebuia sa am motorul intins pe strada ... daca ar fi presiunea 0.3 bari la relanti arborele cotot ar ceda in o luna maxim ... dau ex cel mai practic ca poate toto am avut dacie , si acolo aveai ceas pt asa ceva .... la relanti presiunea era 2 atm . mai jos de 2 era buba mare in mers era de 3-4 atm ... se foloseste acelashi principiu .. nu vad de ce ar scade presiunea in rampa ... plus ca valvele de presiune sunt cam controlate electronic dupa stiintza mea la toyota... deci orice ai face presiunea merge dupa cum vrea computerul

                      Comment

                      Working...
                      X
                      Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
                      Politica de Securitate Google