Dupa 75000 km e bine sa verificam bujiile incandescente mai ales daca observam pornirea mai dificila la rece si bateria e buna.Bineinteles uzura bujiilor are legatura directa cu nr. de porniri si nu cu nr. km.O verificare empirica se poate face cu un fir pus intre bujie si borna plus de la baterie.Daca nu face scanteie cand se atinge borna e foarte probabil ca bujia sa nu mai functioneze.Este recomandabil sa fie schimbate toate bujiile deoarece daca una s-a defectat e posibil ca si celelalte sa nu mai fie in parametri si sa cedeze in scurt timp.Pentru toyota sunt compatibile si modele beru sau bosch.Desigur la sevice se poate verifica in mod profesionist starea bujiilor.La toyota rav 4 d4d sunt foarte usor de inlocuit si o putem face singuri folosind tubulara de 10 cu prelungitor.
Announcement
Collapse
Informatii si clarificari privind datele personale
Datele cu caracter personal pe care siteul ForumToyota.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Forumtoyota au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Forumtoyota nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul ForumToyota(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul ForumToyota(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Forumtoyota au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Forumtoyota nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul ForumToyota(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul ForumToyota(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less
Bujii incandescente
Collapse
X
-
Dupa 90000km este recomandabil sa inlocuim bujiile incandescente,la mine una s-a dus la 750000km iar celelalte au tinut pana la 105000km.Primul semn este ca motorul porneste mai greu desi bateria e buna,dupa pornire scoate fum cateva secunde deoarece porneste numai prin compresie si elimina gaze nearse.Pot fi folosite bosch,beru mai scumpe 80 lei/bucata sau nipparts 65 lei/bucata.Dupa ce le-am inlocuit porneste instant.Pentru schimbare este necesara o tubulara de 10. Prima bujie din stanga e mai greu de schimbat la rav 4 deoarece loveste in suportul pentru protectia motorului.Acel suport se poate indoi 1mm ca sa se scoata bujia asa ca nu l-am demontat. Scimbati bujiile la primele semne fiindca riscati sa nu mai porneasca motorul.
-
Nu este obligatoriu sa le inlocuiti pe toate .inlocuiti doar cele defecte (se desface puntea care le uneste iar cu un ohmetru masurati fiecare bujie in parte ,o bujie buna trebuie sa aiba intre 1.4-2 ohmi daca are mai mult este uzata )atentie f mare ce bujii alegeti ,sunt bujii care iau 3.5 A iar altele iau 17,5 A diferenta intre ele este f mare cand temperaturile exterioare sunt scazute deoarece cea din urma va lua 17.5 A x 4 x 4-8 secunde ,iar daca bateria nu este f buna va invarti mai greu motorul . am patito eu
ex de bujii;
Producator: NGK
Cod producator: 5513
Cod motor: 1ND-TV
Material: metal
Tensiune [V]: 11
Amperaj [A]: 3,5
Rezistenta electrica [Ohm]: 1,4
Lungime totala [mm]: 160
Adancime montaj [mm]: 36
Dimensiune filet: M10 x 1,25
Deschidere cheie: 10,0 mm
Tipuri conectoare: M4
________________________
Producator: BERU
Cod producator: GN042
Tensiune [V]: 11
Amperaj [A]: 17,5
Deschidere cheie: 10 mm
Dimensiune filet: M 10x1,25
Lungime totala [mm]: 160
Adancime montaj [mm]: 36
Spirala conica: 93°
Tipuri conectoare: M4/2Nm
Moment incovoiere [Nm]: 35
Moment strangere [Nm]: 15
Comment
-
Originally posted by ttc View PostLa mine s-au dus toate 4, cauza din care mi s-a aprins becul martor "check engine' si s-au decuplat functiile VSC si TRC.
Comment
-
Originally posted by Vali 40 View PostNu are cum sa se duca toate odata deoarece sunt legate in paralel .zi mai bine ca nu ai verificat nici-o data starea lor .am explicat mai sus cum se verifica ...corolla 2008 1.6 dual vvt-i
Comment
-
Originally posted by Legionaru' View PostSi a pornit pe frigul asta cu o singura bujie?
sau poate isi tine omul masina in garaj...
am avut un mercedes din '78 (cobra 240D) care pornea fara bujii pana pe la minus 4-5 gradeLast edited by lorentzo72; 02-08-2015, 13:49 PM.corolla 2008 1.6 dual vvt-i
Comment
-
Originally posted by Vali 40 View PostNu are cum sa se duca toate odata deoarece sunt legate in paralel .zi mai bine ca nu ai verificat nici-o data starea lor .am explicat mai sus cum se verifica ...
Maine se schimba distributia, ulei, filtre si bujii. Sper sa nu fie si alte baiuri.
Comment
-
Originally posted by ttcFir de pe fiecare bujie in parte la + de la baterie.
Comment
-
Originally posted by Vali 40 View Posttotal gresit si o bujie defecta ( rezist peste 10 ohmi)iti da scanteie .singura metoda este cea sa masori fiecare bujie in parte cu un multimetru digital pe ohmi ..
Metoda descrisa de mine functioneaza la mai multe tipuri de masini Diesel, cu bujii incandescente. Testul efectuat a fost doar ca o confirmare a ceea ce a zis tester-ul. Becurile de avertizare din bord au disparut pentru jumatate de zi ( nu stiu daca datorita faptului ca am deconectat bateria sau ca mi le-a sters omul cu testerul) dar au reaparut vesele mai tarziu in aceeasi zi. Dupa cum ziceam, maine urmeaza sa schimb si bujiile (toate 4) pe langa altele si vedem dupa aia.
Oricum, postul in care e descrisa operatiunea de "reinvatare" a geamurilor electrice sa coboare si sa urce complet sau incomplet in functie de cum apesi pe buton, mi-a fost de real folos dupa deconectarea bateriei.
Comment
Comment