Buna ziua tuturor. Ma adresez in speranta ca pot primi niste sfaturi utile si competente din partea voastra.
Problema este urmatoarea: am revenit din Emiratele Arabe Unite in ianuarie, cu o masina aproape noua, o Toyota Yaris Hatchback din 2016. Masina merge foarte bine, are doar 28 000 km, nu am mers cu ea decat la cumparaturi si la servici, si vreo trei-patru drumuri spre Dubai (eu am stat la 100 km de orasul respectiv). Masina a beneficiat de toate reviziile si verificarile asigurate de dealer, a fost tinuta doar la umbra, intretinuta cum trebuie.
Revenit in tara, m-am lovit desigur de sistemul romanesc. Am dus-o la RAR Arges, unde i-au bagat un furtun in teava si inca unul la motor. Pentru asta mi-au luat 1100 lei, ca sa imi spuna ca “rezultatul e nul” (fara sa precizeze ce inseamna asta, si m-au programat la Bucuresti). Unde testul va costa 3500 lei (mai mult sau mai putin).
Din ceea ce am aflat si am mai citit si eu pe net, sansele ca masina sa treaca sunt minime. Nu pentru ca masina nu ar fi conforma (un test de noxe facut la o firma de tuning i-a dat valori de CO2 de Euro 5. Problema e ca sunt si alti compusi chimici care se analizeaza, gen oxizi azot, hidrocarburi. Urmeaza sa vad daca pot gasi un service care sa ofere o analiza completa).
O cunostiinta sosita de curand din Dubai, cu o Kia de teren noua, a primit acelasi “tratament” si dupa testul de la Bucuresti i s-a spus ca masina este “euro zero”(!!!) a mers apoi la aceeasi firma de tuning care i-a pus un dublu catalizator euro 5 si la repetarea testului RAR i-a dat “euro 3” (!)
Intrebarea mea este: ce sfaturi imi dati sa imi pot inmatricula masina? Am o serie de sugestii culese de pe net, gen schimbare filtre, ulei, verificare bujii si injectoare etc. Dar poate cineva a mai trecut prin asa ceva, ce altceva se mai poate face. Ce “chichite” sunt sau se verifica la RAR la asa-numitul “test dinamic”, ce as putea sa mai fac ca sa imi pregatesc masina cat mai bine?
De asemenea, ce alte optiuni mai am? Am auzit si de varianta cu Bulgaria. Ca se poate “omologa” si inmatricula masina acolo, apoi se face “echivalarea” actelor in Romania, fara sa se mai faca inca un test si la Bucuresti.
Astept sfaturile si sugestiile voastre. Mentionez ca testul RAR e programat pe 9 aprilie, deci mai am doua saptamani. In maxim o saptamana trebuie sa decid ce voi face.
Multumesc.
Problema este urmatoarea: am revenit din Emiratele Arabe Unite in ianuarie, cu o masina aproape noua, o Toyota Yaris Hatchback din 2016. Masina merge foarte bine, are doar 28 000 km, nu am mers cu ea decat la cumparaturi si la servici, si vreo trei-patru drumuri spre Dubai (eu am stat la 100 km de orasul respectiv). Masina a beneficiat de toate reviziile si verificarile asigurate de dealer, a fost tinuta doar la umbra, intretinuta cum trebuie.
Revenit in tara, m-am lovit desigur de sistemul romanesc. Am dus-o la RAR Arges, unde i-au bagat un furtun in teava si inca unul la motor. Pentru asta mi-au luat 1100 lei, ca sa imi spuna ca “rezultatul e nul” (fara sa precizeze ce inseamna asta, si m-au programat la Bucuresti). Unde testul va costa 3500 lei (mai mult sau mai putin).
Din ceea ce am aflat si am mai citit si eu pe net, sansele ca masina sa treaca sunt minime. Nu pentru ca masina nu ar fi conforma (un test de noxe facut la o firma de tuning i-a dat valori de CO2 de Euro 5. Problema e ca sunt si alti compusi chimici care se analizeaza, gen oxizi azot, hidrocarburi. Urmeaza sa vad daca pot gasi un service care sa ofere o analiza completa).
O cunostiinta sosita de curand din Dubai, cu o Kia de teren noua, a primit acelasi “tratament” si dupa testul de la Bucuresti i s-a spus ca masina este “euro zero”(!!!) a mers apoi la aceeasi firma de tuning care i-a pus un dublu catalizator euro 5 si la repetarea testului RAR i-a dat “euro 3” (!)
Intrebarea mea este: ce sfaturi imi dati sa imi pot inmatricula masina? Am o serie de sugestii culese de pe net, gen schimbare filtre, ulei, verificare bujii si injectoare etc. Dar poate cineva a mai trecut prin asa ceva, ce altceva se mai poate face. Ce “chichite” sunt sau se verifica la RAR la asa-numitul “test dinamic”, ce as putea sa mai fac ca sa imi pregatesc masina cat mai bine?
De asemenea, ce alte optiuni mai am? Am auzit si de varianta cu Bulgaria. Ca se poate “omologa” si inmatricula masina acolo, apoi se face “echivalarea” actelor in Romania, fara sa se mai faca inca un test si la Bucuresti.
Astept sfaturile si sugestiile voastre. Mentionez ca testul RAR e programat pe 9 aprilie, deci mai am doua saptamani. In maxim o saptamana trebuie sa decid ce voi face.
Multumesc.
Comment