Toyota Forum - Discutii despre Toyota

Go Back   Toyota Forum - Discutii despre Toyota > O Toyota ramane intotdeauna o Toyota > D4-D

Attention Visitor:
Bine ai venit pe forumul posesorilor deTOYOTA. Pentru a posta pe acest forum iti trebuie un user. Apasa aici pentru a-ti face un user. Dupa ce iti faci user nu uita sa activezi contul accesand casuta ta de email unde vei gasi un link. Daca vrei doar sa urmaresti discutiile fara a interveni selecteaza un forum de mai jos sau foloseste functia de search Pentru mai multe informatii legate de buna functionare a forumului va rugam cititi cu atentie regulamentul.

Tacanit motor d4d 2.2

D4-D


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-13-2010, 14:47 PM   #1
aurel.apostu
Junior Member
 
Join Date: Jan 2010
Location: Bucuresti
Posts: 8
Default Tacanit motor d4d 2.2

Salut,
Motorul de pe masina mea (rav4 d4d 2.2 2007 71000 km) are un tacanit destul de persistent, in special cand este rece afara (sub 4-5 grade celsius). Acest tacanit nu dispare nici dupa ce se incalzeste motorul, iar in mers se manifesta la anumite turatii (de exemplu 2500 rpm). Daca trec de aceasta turatie tacanitul dispare. Vara se manifesta foarte rar, dar iarna il am aproape permanent. Inclin sa cred ca este vorba despre un injector defect. Cei de la service mi-au spus ca este normal, dar dupa aproape 3 ani imi dau si eu seama ca nu este asa.
Va rog sa-mi spuneti daca aveti vreo idee despre ce ar putea fi.
Multumesc mult.
Aurel
aurel.apostu is offline   Reply With Quote
Old 01-13-2010, 15:02 PM   #2
bhp
Junior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Bucuresti
Posts: 4
Default

Salut,

am avut si eu aceasta problema (sau asemanator) la Avensis 2.2 ....tacanitul se auzea cel mai tare in tr 2, pana pe la 2400 rpm. In tara, am fost la Toyota Pipera si au schimbat un injector, dar dupa aproximativ 1 saptamana facea la fel. Am revenit si mi s-a spus ca este normal ....evident nu era normal. In fine...dupa ceva timp m-am mutat in Spania si am zis sa-mi incerc norocul si ...surpriza aveam 2 injectoare care nu functionau in parametri. Le-am spus baietilor din service ca s-a schimbat un injector etc etc si ...au facut ochii mari ...Pai cum un singur injector? In fine, au schimbat toate injectoarele ( pe garantie) si de atunci nu mai am probleme. Masina avea 9300 Km, iar acum a sarit de 50 mii....Sper sa fi fost de folos mesajul meu . Multa bafta.
__________________
________________________________
Avensis 2.2 D-4D
bhp is offline   Reply With Quote
Old 01-15-2010, 07:15 AM   #3
gabi-BT
Senior Member
 
gabi-BT's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Botosani
Age: 46
Posts: 134
Default

Eu zic ca mai intai sa-ti dai seama daca este un zgomot venit din functionarea unei piese (injector - cum spune bhp) sau daca nu cumva la o anumita turatie iti intra in rezonanta vreun plastic, cum ar fi capacul de protectie motor, cutia filtrului de aer motor samd.

La Avensis diesel de ex., o chestie des intalnita este faptul ca intre 1400...1800 rot/min intra in rezonata cutia filtrului de aer, lucru care se rezolva destul de simplu prin lipirea unei garnituri de cauciuc sau a unui burete pe fundul cutiei, zgomotul pe care-l face fiind destul de urat.
__________________
Avensis SW 2.0 D-4D & Celica 1,6L
gabi-BT is offline   Reply With Quote
Old 01-15-2010, 08:31 AM   #4
bhp
Junior Member
 
Join Date: Mar 2008
Location: Bucuresti
Posts: 4
Default

Am facut o greseala....era vorba de 1400 rpm si nu 2400 rpm.
__________________
________________________________
Avensis 2.2 D-4D
bhp is offline   Reply With Quote
Old 01-16-2010, 13:55 PM   #5
doracapi
Senior Member
 
doracapi's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: giurgiu
Age: 55
Posts: 197
Default

Am patit ceva asemanator rav 4-2,2d4d- 42000 km,dar numai la rece,un mecanic m-a sfatuit sa nu mai merg la 2000 de turatii ca se infunda injectoarele si catalizatorul.Acum dupa ce se incalzeste o tin intre 2500-3000 si zgomotul a disparut,motorul e mai silentios si parca trage mai bine.Se mai poate incerca si aditiv pentru injectoare iar daca nu-si revine dupa 40km trebuie mers la service.Mai mult nu ma pricep.
doracapi is offline   Reply With Quote
Old 01-23-2010, 04:06 AM   #6
aurel.apostu
Junior Member
 
Join Date: Jan 2010
Location: Bucuresti
Posts: 8
Default

multumesc mult tuturor
aurel.apostu is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2010, 18:49 PM   #7
adimsr
Junior Member
 
Join Date: Apr 2008
Location: Bucuresti
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by doracapi View Post
Am patit ceva asemanator rav 4-2,2d4d- 42000 km,dar numai la rece,un mecanic m-a sfatuit sa nu mai merg la 2000 de turatii ca se infunda injectoarele si catalizatorul.Acum dupa ce se incalzeste o tin intre 2500-3000 si zgomotul a disparut,motorul e mai silentios si parca trage mai bine.Se mai poate incerca si aditiv pentru injectoare iar daca nu-si revine dupa 40km trebuie mers la service.Mai mult nu ma pricep.
As avea 2 comentarii aici:

1) Sa mergi cu motorul la 2500-3000 ca sa nu ti se infunde catalizatorul e din cauza motorinei ceea ce mi se pare destul de aiurea. (e ca si cum ai merge cu un motor cu benzina la 4500-5000 rpm)
2) Parca trage mai tare pt ca ECU se adapteaza la stilul de condus. (din pacate adaptarea asta se face destul de lent cel putin la 2.2 d4d)
adimsr is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2010, 18:02 PM   #8
doracapi
Senior Member
 
doracapi's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: giurgiu
Age: 55
Posts: 197
Default

Quote:
Originally Posted by adimsr View Post
As avea 2 comentarii aici:

1) Sa mergi cu motorul la 2500-3000 ca sa nu ti se infunde catalizatorul e din cauza motorinei ceea ce mi se pare destul de aiurea. (e ca si cum ai merge cu un motor cu benzina la 4500-5000 rpm)
2) Parca trage mai tare pt ca ECU se adapteaza la stilul de condus. (din pacate adaptarea asta se face destul de lent cel putin la 2.2 d4d)
Din cate vad eu exista mai multe tipuri de zgomot asemanatoare unul care apare la rece si se mentine si la motorul cald la anumite turatii(din cauza defectarii injectoarelor) si altul care dispare la cald(datorat pompei de injectie care nu e defecta dar face acest zgomot la rece)? Eu am observat ca 2,2 d4d merge optim intre 2200-2600(drum fara panta),in manual cuplul max. 2000-3000.Deseori in trafic mergem si la 1200rot/min,rareori peste 3000,dar e bine sa stim cum sa turam motorul ca sa aiba viata cat mai lunga.Ce parere ai?
doracapi is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2010, 20:20 PM   #9
zeus
Senior Member
 
Join Date: Oct 2009
Location: Plafoni de nori deasupra Vf.Olimp
Posts: 523
Default

orice motor diesel are un tzacanit la un moment dat , ori la motor , ori in spatele volanului ) ... lasand gluma , cu carburantii de la noi si mediul in care se circula e si normal sa apara mici prb, dar care se pot remedia si fara mers la un service, depinde cat de grava e prb.
zeus is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2011, 18:09 PM   #10
doracapi
Senior Member
 
doracapi's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: giurgiu
Age: 55
Posts: 197
Default

Quote:
Originally Posted by zeus View Post
orice motor diesel are un tzacanit la un moment dat , ori la motor , ori in spatele volanului ) ... lasand gluma , cu carburantii de la noi si mediul in care se circula e si normal sa apara mici prb, dar care se pot remedia si fara mers la un service, depinde cat de grava e prb.
Acum am 62000 km si a aparut iar tacanitul atat cu motorul rece cat si la cald.Am observat ca zgomotul a aparut dupa ce am pus motorina mai putin aditivata Petrom,am observat si ca la ralanti mergea cu variatii de turatie.Am pus ulterior Mol Evo si zgomotul a disparut dupa 10 km si nu au mai fost probleme nici la ralanti,motorul devenind foarte silentios.Ulterior am pus OMV (cea mai scumpa) si a reaparut zgomotul.Am pus din nou Mol Evo si acum merge iar bine.Timp de 3 ani am pus numai motorina cea mai scumpa de la OMV fara sa am probleme,dar acum dupa ce mi s-a intamplat nu stiu ce sa mai zic de calitatea carburantilor de la noi.Sa fie oare un continut mai mare de biodiesel cauza functionarii inadecvate a motorului?In asemenea situatii e bine sa adaugam aditiv pentru curatat injectoare?
doracapi is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
d4d, motor, tacanit

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 13:11 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
Politica de Securitate Google