Toyota Forum - Discutii despre Toyota

Go Back   Toyota Forum - Discutii despre Toyota > O Toyota ramane intotdeauna o Toyota > Toyota Yaris si Yaris Verso

Attention Visitor:
Bine ai venit pe forumul posesorilor deTOYOTA. Pentru a posta pe acest forum iti trebuie un user. Apasa aici pentru a-ti face un user. Dupa ce iti faci user nu uita sa activezi contul accesand casuta ta de email unde vei gasi un link. Daca vrei doar sa urmaresti discutiile fara a interveni selecteaza un forum de mai jos sau foloseste functia de search Pentru mai multe informatii legate de buna functionare a forumului va rugam cititi cu atentie regulamentul.

Problema ambreiaj Yaris cutie multimode

Toyota Yaris si Yaris Verso


Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-05-2013, 11:13 AM   #1
calinp
Junior Member
 
Join Date: Mar 2013
Location: Bucuresti
Posts: 10
Default Problema ambreiaj Yaris cutie multimode

Salut,
La 35.000 km am avut o problema cu ambreiajul de la Yaris 1.3 benzina, cutie multimode (semi-automata). Practic in ultimele luni masina a inceput sa nu mai traga, culminand cu ultimele zile in care facea mai mult zgomot pentru nimic. Aparent era o defectiune clara de uzura a ambreiajului, dar tinand cont de numarul mic de kilometri si de tipul de cutie (la care nu poate sa mai spuna mecanicul ca am tinut piciorul pe ambreiaj sau ca am schimbat aiurea), mi-a fost greu s-o cred. Am ajuns si la service Toyota, unde au spus ca trebuie schimbat ambreiajul si ca se intampla destul de des la Yaris ! Un motiv ar fi ca aceasta cutie trebuie trecuta la punctul mort atunci cand se sta la semafor! Dar am cautat peste tot in manualul masinii si nu am gasit aceasta indicatie. Mai mult, in manual scrie clar ca masina are o functie de blocare a asistentei la pornire (functia prin care masina se misca usor cand ridici piciorul de pe frana, avand maneta trecuta intr-o pozitie de deplasare) atunci cand frana este apasata. Asa ca, avand aceasta functie, de ce ar fi trebuit s-o mai scot din viteza la punctul neutru ? Un deviz estimativ a fost peste 4000 lei, cu tot cu manopera. Am incercat apoi sa rezolv problema printr-un reglaj al apasarii ambreiajului pe volanta si masina a mers cateva zile ok, pana nu a mai vrut sa intre in viteza. Dupa cca 30 min de stat cu motorul oprit, a intrat in viteza si am dus-o pana la un service din apropiere, al unor cunoscuti (cred ca nu am voie sa dau numele, nu ?). Am luat decizia sa demontam ambreiajul, ca sa vedem exact ce se intampla acolo. Am constatat ca intradevar discul era uzat pana la nituri iar placa de presiune si rulmentul erau in stare foarte buna. Baietii de la acest service mi-au propus o solutie de reconditionare a kitului de ambreiaj, cu care am fost de acord, initial cu oarecare retinere, dar oricum nu aveam ce sa pierd prea mult. In final, lucrarea a iesit bine, cu costuri de cca 4x mai mici decat cele cerute direct la Toyota. Masina functioneaza bine, ca la inceput. In modul sport (ES) se misca chiar foarte bine, uitasem cat de distractiva era. Pentru cine vrea detalii, sa ma intrebe. Daca tot zic ei ca se intampla des la Yaris (si poate si la Aygo sau Corolla, care au cutii asemanatoare), macar sa se stie ca problema se poate rezolva si cu costuri mai mici. Multumesc.
calinp is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2013, 18:34 PM   #2
comentator
Senior Member
 
Join Date: Jan 2010
Location: Brasov
Posts: 209
Default

Pai si reinvatarea ambreiajului si a treptelor de viteza cum au facut-o? placa de presiune cum au trecut-o pe pozitia initiala?
Faptul ca s-a stricat ambreiajul la 35000 este in neregula. Nu au existat simtome: smucituri la schimbarea vitezelor, la plecarea de pe loc? nu ai avut niciodata mesaj in bord de supraincalzire a ambreiajului????
Curios ca te-ai multumit cu repararea efectului si nu a cauzei!
comentator is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2013, 17:12 PM   #3
calinp
Junior Member
 
Join Date: Mar 2013
Location: Bucuresti
Posts: 10
Default

Setarea noului ambreiaj si a treptelor de viteza a fost realizata cu testerul de diagnoza de la acest Service. Au verificat si au gasit in tester programul pentru initializarea cutiei multimode de la Toyota. Placa de presiune a suferit si ea un fel de reconditionare. Din cate am inteles, este o placa cu autoreglaj, ca sa compenseze uzura ferodourilor. Au reusit sa o aduca foarte aproape de pozitia initiala, prin ridicarea lamelelor "soarelui". Nu cunosc detaliile tehnice dar daca este cazul, o sa ii intreb. Referitor la simptomele de care intrebai, spun ca nu am observat nimic special ci doar ca in ultimele luni s-a degradat "puterea" si masina tragea din ce in ce mai greu. In bord s-a aprins la un moment dat un martor care, dupa ce am citit in carte, ma trimitea in service Toyota, fara alte detalii. S-a intamplat cand am povestit mai sus ca nu mai cupla in viteza. Dupa ce am lasat masina cu motorul oprit cca 30 min, a functionat normal si becul s-a stins. Evident, eroarea a ramas in computerul masinii si la verificare, baietii mi-au spus aceasta : "Eroare P0810, clutch position control error". Deci tot legat de ambreiaj. Despre cauza, cei de la Toyota au spus ca se intampla pentru ca nu a fost scoasa la punctul neutru la semafor si am stat cu piciorul pe frana. Asa cum am precizat mai sus, nu scrie nicaieri in manual asa ceva. Daca alti posesori de Yaris au vazut asta, sa-mi spuna si mie unde. Dar ma gandesc ca poate ferodoul original este de slaba calitate ? Sau este posibil ca pozitionarea electronica automata a elementelor ansamblului ambreiaj sa nu fi fost corecta ?
calinp is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2013, 21:08 PM   #4
jciprian
Junior Member
 
Join Date: Mar 2013
Location: Galati
Posts: 4
Default probleme cutie multimod yaris

Salut, ma poti ajuta cu un nr de telefon de la service?
Am aceeasi problema la yaris, se pare ca problema este la toate masinile cu aceasta cutie MM, am 55.000 km

Anul trecut am rams cu masina pe Barajul Vidraru am primit amenda de la jandarmerie, se incazeste ceva acolo, nu-mi dau seama ce da cu cat e mai cald cu atat astept mai mult sa reporneasca, cel mai mult am stat o ora

Iarna nu am avut probleme de de cateva zile problemele au aparut, iese din viteze in timpul mersului si raman blocat pe strada cateva minute

Am fost la service Toyota dar mi-au cerut 110 milioane vechi pt a remedia aceasta problema (90 costa piesele - actuator, kit si calculator bord + 20 manopera), cea ce mi se pare " japca" in conditiile in care defectul se pare ca este unul din fabrica. Din pacate nu mai este in garantie!
jciprian is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2013, 07:02 AM   #5
calinp
Junior Member
 
Join Date: Mar 2013
Location: Bucuresti
Posts: 10
Default

Da, din pacate vad ca se confirma problema generalizata la Yaris. Iti cer enorm cei de la Toyota ! Ia legatura cu Radu, tel. 0720107796. Sper sa rezolvi tot asa de convenabil ca mine. Daca te mai pot ajuta cu ceva, spune-mi. Succes.
calinp is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2013, 12:47 PM   #6
calinp
Junior Member
 
Join Date: Mar 2013
Location: Bucuresti
Posts: 10
Default

Nu inteleg de ce ti-au spus sa schimbi si actuatorul si calculatorul de bord, pana nu au vazut ce e la ambreiaj ?! In alta ordine de idei dar la acelasi subiect, mai este un aspect pe care l-am observat la masina. Dupa o perioada de utilizare de max 2-3000 km, functia de asistenta la plecare de pe loc dispare. Degeaba o ai pusa in E sau R fara sa apesi frana, ca masina nu se misca. Dupa initializatea cutiei de viteze pe care mi-au facut-o mai demult in service, functia respectiva a revenit. Si apoi iar a disparut. In discutia cu cei de la Toyota, mi-au spus sa o scot in punctul neutru cand stau la stop, adica sa nu o mai tin in viteza si cu piciorul pe frana. Am facut cum au spus ei si in ultimele luni nu s-a mai pierdut functia de asistenta la plecarea de pe loc. Dar ambreiajul era deja compromis. Probabil ca aceasta este cauza uzurii premature a discului. Exista undeva o eroare de fabrica sau programare care nu deblocheaza total discul cand se sta cu piciorul pe frana, moment in care discul este supus unei uzuri avansate. Incearca sa iei legatura la service-ul de care ti-am spus, pentru ca au si testerul necesar pentru initializare. Eu unul sunt sigur ca nu-ti trebuie actuator si calculator de bord nou, pentru ca daca erau defecte se manifestau altfel. Dar ca idee, problemele pe care le ai s-au manifestat numai prin nepornire si iesire din viteza, sau simti de asemeni ca masina nu mai trage ca la inceput ?
calinp is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2013, 12:50 PM   #7
calinp
Junior Member
 
Join Date: Mar 2013
Location: Bucuresti
Posts: 10
Default

Completare : am aflat ca au site, www.ag-auto.ro ; scuze, daca nu trebuia sa-l trec, sa-l stearga cine se ocupa.
calinp is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2013, 16:17 PM   #8
jciprian
Junior Member
 
Join Date: Mar 2013
Location: Galati
Posts: 4
Default

sicer, nu mi-au oferit raspunsuri, dar ii cam tremura mana si gura celui care mi-a zis ca trebuie schimbate piesele respective, l-am simtit ca si cum ii era frica sa-mi zica, l-am simtit ca un hot

au pus masina pe tester si ala a fost rezultatul

masina trage bine, i-am dat 175 de curand, merge bine cu benizna de la rompetrol si mol, cum bag lukoil, cum da rateuri (cred ca baga apa in ea) erau momente cand apasam pedala si nu pleaca imediat, si cand pleca era cu "scartaituri" asta am patit-o de fiecare data cand bagam benzina de la lukoil + ca trage greu la drum, deci atentie de unde bagi benzina
jciprian is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2013, 21:40 PM   #9
jciprian
Junior Member
 
Join Date: Mar 2013
Location: Galati
Posts: 4
Default

este posibil ca calculatorul de bord sa fie cauza uzurii premature a discului, cred ca schimba prost vitezele , si atunci ca sa n-am probleme pe viitor trebuie schimbat si ala!
jciprian is offline   Reply With Quote
Old 03-15-2013, 07:16 AM   #10
anatulu
Junior Member
 
Join Date: Mar 2013
Location: Bucuresti
Posts: 3
Default Mare problema :(

Buna tuturor,
din ce am citit in postarile anterioare se pare ca si eu ma confrunt cu aceeasi problema la cutia de viteze multimode am o Yaris de 1.3 din 2008 si ieri am avut surpriza neplacuta sa constat ca, cutia de viteze nu reactiona absolut deloc...era blocata in mediul neutru indiferent daca incercam sa o mut in marsalier sau in modul manual. Am oprit motorul si am asteptat cam 5 minute in speranta ca poate o sa-si revina dar nu numai ca nu si-a revenit dar nici macar nu a mai pornit si pe bord mi-a aparut un semn de avertisment cu rosu. Este foarte ciudat ca a reactionat asa avand in vedere ca toata ziua am mers cu ea si dupa o ora de repaos in parcare se pare ca clacat. Nici nu stiu ce o sa fac pentru ca in momentul de fata este intr-o parcare subterana...platforma nu are nicio sansa sa intre
Daca are cineva o solutie as fi tare recunoascatoare
anatulu is offline   Reply With Quote

Reply

Tags
ambreiaj, cutie, multimode, problema, semiautomata, yaris

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT. The time now is 22:02 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Forum SEO by Zoints
Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
Politica de Securitate Google