Thread: GPL pe VVTi
View Single Post
Old 11-08-2008, 19:26 PM   #8
MadDoc
Member
 
MadDoc's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Bucuresti
Posts: 46
Send a message via ICQ to MadDoc
Default

Quote:
Originally Posted by aramis1 View Post
"Moartea in portbagaj" este o idee preconceputa. Instalatiile GPL moderne sunt poate chiar mai sigure decat un rezervor plin cu benzina. Tinand cont de unde e amplasata de obicei butelia, ar trebui ca masina sa fie "varza" pentru a fi afectata. Si atunci cei dinanuntru sunt pe lumea ailalta de mult. Butelia GPL e mult mai rezistenta decat rezervorul de benzina. Iar sistemul de alimentare cu gaz are mai multe sisteme de siguranta decat cel pe benzina.
Totalmente de acord. Dar lasa-ma te rog sa-ti relatez o patanie de-a mea.
Am avut un logan 1.6mpi. Din fericire atunci cand l-am cumparat nu erau si pe GPL. Stateam linistit in coloana cand m-am trezit cu unul in fundul meu.
La service au trebuit sa-mi dezumfle total roata de rezerva si s-au chinuit si asa sa o scoata din portbagaj.
Acum te intreb eu ce pateam daca aveam o butelie in locul rotii de rezerva?
Stiu ca exista furtunele care scot gazul in afara masinii daca se rup valvele, dar la busitura primita se deforma sigur butelia! Ce se intamplau cu cele 8 atmosfere de GPL?
Recunosc ca sunt mult mai ok buteliile tip cilindru dar pierzi jumatate de portbagaj.


Quote:
Originally Posted by aramis1 View Post
Si nu imi iau masina noua, ci un model din 2004, deci nu se pune problema garantiei.
Sunt de acord, insa, cu calculul referitor la amortizarea instalatiei. Nu prea mai e mare "sfaraiala" GPL-ul, dar raman avantajele fiabilitatii mai ridicate (de tip "in paralel") a celor doua sisteme de alimentare, a autonomiei sporite, plus si relativa economie ce inca se mai realizeaza la buzunar.
Intr-adevar am o mare intrebare referitoare la soft-ul ECU, daca se poate adapta la noile si variabilele conditii. Datele de fabrica nu se schimba decat la reset ECU, dar cele "invatate" in primele minute de functionare motor se vor schimba mereu. Eu zic ca nu sunt probleme dar nu am certitudinea de aceea am redeschis acest topic.
Am intalnit pe alte forum-uri meseriasi in ale GPL-ului, poate ne ajuta cineva...
Despre ECU trebuie sa vorbesti mai bine cu baietii de la tuning auto, daca ai un meserias in ale GPL-ului cu tine ca sa stie ce sa le ceara, ei iti pot rescrie chip-ul si iti fac motorul sa toarca pe GPL.
Te rog insa nu-ti lua butelie tip roata de rezerva!
__________________
'08 Yaris 1.4 D4D
MadDoc is offline   Reply With Quote