Toyota Forum - Discutii despre Toyota

Toyota Forum - Discutii despre Toyota (http://www.forumtoyota.ro/index.php)
-   VVTi (http://www.forumtoyota.ro/forumdisplay.php?f=6)
-   -   GPL pe VVTi (http://www.forumtoyota.ro/showthread.php?t=422)

bispider 06-18-2008 23:38 PM

GPL pe VVTi
 
are cineva instalatie GPL pe toyo? daca da, cum se comporta. ma-ar tenta ideea de o butelie in locul rotii de rezerva.

lolo2009 11-01-2008 19:21 PM

nu se merita sa pui gpl pe orice toyota.

aramis1 11-06-2008 16:10 PM

Eu sunt interesat. Abia in primavara sper sa-mi iau o Avensis 1,6 VVT-i si cel mai mare avantaj e existenta celor doua sisteme de alimentare care actioneaza in paralel. Eu am patit-o anul asta cand era sa raman in Budapesta cu masina mea actuala care nu a mai vrut sa mearga pe benzina. Am trecut pe GPL si am ajuns la Brasov.

eolian 11-06-2008 18:48 PM

Parerea mea este sa nu puneti gpl pe masinile noi de la toyota... Este exact cum ti-ai lua un calculator,ai sterge toate programele utilitare si ati folosi doar sistemul de operare. Dati bani pe o masina a carei motor este controlat printr-o multime de senzori, actuatori si calculatoare si ii puneti un sistem care shunteaza toata aceasta tehnologie. Credeti ca merita?

MadDoc 11-06-2008 20:58 PM

La un scurt calcul:
1. daca adaugi pretul unei instalatii GPL performante la pretul masinii ajungi exact la costul unui diesel si nu pierzi garantia
2. pretul GPL e acum peste 1/2 din pretul benzinei;
GPL va consuma mai mult ca benzina cu 20% in medie;
dieselul consuma mai putin exprimat in litri/100 decat benzinara.
Avand in vedere punctul 2, costul carburantului/100km e cam la fel la diesel vs. GPL.

Plus ca la diesel nu stai cu moartea in portbagaj ca la GPL.

aramis1 11-07-2008 16:35 PM

"Moartea in portbagaj" este o idee preconceputa. Instalatiile GPL moderne sunt poate chiar mai sigure decat un rezervor plin cu benzina. Tinand cont de unde e amplasata de obicei butelia, ar trebui ca masina sa fie "varza" pentru a fi afectata. Si atunci cei dinanuntru sunt pe lumea ailalta de mult. Butelia GPL e mult mai rezistenta decat rezervorul de benzina. Iar sistemul de alimentare cu gaz are mai multe sisteme de siguranta decat cel pe benzina.
Si nu imi iau masina noua, ci un model din 2004, deci nu se pune problema garantiei.
Sunt de acord, insa, cu calculul referitor la amortizarea instalatiei. Nu prea mai e mare "sfaraiala" GPL-ul, dar raman avantajele fiabilitatii mai ridicate (de tip "in paralel") a celor doua sisteme de alimentare, a autonomiei sporite, plus si relativa economie ce inca se mai realizeaza la buzunar.
Intr-adevar am o mare intrebare referitoare la soft-ul ECU, daca se poate adapta la noile si variabilele conditii. Datele de fabrica nu se schimba decat la reset ECU, dar cele "invatate" in primele minute de functionare motor se vor schimba mereu. Eu zic ca nu sunt probleme dar nu am certitudinea de aceea am redeschis acest topic.
Am intalnit pe alte forum-uri meseriasi in ale GPL-ului, poate ne ajuta cineva...

eolian 11-07-2008 19:37 PM

cu siguranta instalatiile gpl au fost bine gandite dar nu sunt personalizate pentru un anumit tip de marca, motor, ecu... si trebuie sa va mai spun ceva: nu toate calculatoarele(ECU) pot fi rescrise... Puneti in balanta :castig-pierdere.

MadDoc 11-08-2008 19:26 PM

Quote:

Originally Posted by aramis1 (Post 7342)
"Moartea in portbagaj" este o idee preconceputa. Instalatiile GPL moderne sunt poate chiar mai sigure decat un rezervor plin cu benzina. Tinand cont de unde e amplasata de obicei butelia, ar trebui ca masina sa fie "varza" pentru a fi afectata. Si atunci cei dinanuntru sunt pe lumea ailalta de mult. Butelia GPL e mult mai rezistenta decat rezervorul de benzina. Iar sistemul de alimentare cu gaz are mai multe sisteme de siguranta decat cel pe benzina.

Totalmente de acord. Dar lasa-ma te rog sa-ti relatez o patanie de-a mea.
Am avut un logan 1.6mpi. Din fericire atunci cand l-am cumparat nu erau si pe GPL. Stateam linistit in coloana cand m-am trezit cu unul in fundul meu.
La service au trebuit sa-mi dezumfle total roata de rezerva si s-au chinuit si asa sa o scoata din portbagaj.
Acum te intreb eu ce pateam daca aveam o butelie in locul rotii de rezerva?
Stiu ca exista furtunele care scot gazul in afara masinii daca se rup valvele, dar la busitura primita se deforma sigur butelia! Ce se intamplau cu cele 8 atmosfere de GPL?
Recunosc ca sunt mult mai ok buteliile tip cilindru dar pierzi jumatate de portbagaj.


Quote:

Originally Posted by aramis1 (Post 7342)
Si nu imi iau masina noua, ci un model din 2004, deci nu se pune problema garantiei.
Sunt de acord, insa, cu calculul referitor la amortizarea instalatiei. Nu prea mai e mare "sfaraiala" GPL-ul, dar raman avantajele fiabilitatii mai ridicate (de tip "in paralel") a celor doua sisteme de alimentare, a autonomiei sporite, plus si relativa economie ce inca se mai realizeaza la buzunar.
Intr-adevar am o mare intrebare referitoare la soft-ul ECU, daca se poate adapta la noile si variabilele conditii. Datele de fabrica nu se schimba decat la reset ECU, dar cele "invatate" in primele minute de functionare motor se vor schimba mereu. Eu zic ca nu sunt probleme dar nu am certitudinea de aceea am redeschis acest topic.
Am intalnit pe alte forum-uri meseriasi in ale GPL-ului, poate ne ajuta cineva...

Despre ECU trebuie sa vorbesti mai bine cu baietii de la tuning auto, daca ai un meserias in ale GPL-ului cu tine ca sa stie ce sa le ceara, ei iti pot rescrie chip-ul si iti fac motorul sa toarca pe GPL.
Te rog insa nu-ti lua butelie tip roata de rezerva!

dragan.marius 11-19-2011 17:14 PM

eu am o toyota rav 4 din 2007 cu instalatie pe gaz brc ,butelia se afla in portbagaj unde este cutia de scule nu se vede nimic nu se obtureaza nimic .
consum 11% nicidecum mai mult cu 20% mai mult .merg 180 pe gaz toata autostrada nu simte nimic pentru a vedea nimunea si ca nu spun basme masina se poate vedea in bucuresti sect 3 si testa oricand .

GPLNLP 01-01-2012 20:02 PM

Va salut! Despre instalatii GPL!
 
Salut. Mai multe raspunsuri despre instalatia GPL poti gasi pe http://www.gplnlp.ro ! Daca ai nelamuriri, nu ezita sa ma intrebi aici sau pe blog-ul de pe site-ul gplnlp. Intra pe site si o sa descoperi exact care este treaba cu GPL-ul si apoi vei sti ce sa faci pe viitor! De asemenea, gasesti fiecare componenta in parte dintr-o instalatie GPL. Daca cauti altceva si nu gasesti pe site, intreaba si vei primi un raspuns in cel mai scurt timp!! Long live the nature! :)


All times are GMT. The time now is 14:55 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.