Announcement

Collapse
1 of 2 < >

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul ForumToyota.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Forumtoyota au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Forumtoyota nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul ForumToyota(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul ForumToyota(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
2 of 2 < >

>>>REGULAMENT<<<

Reguli privind utilizarea forumului www.forumtoyota.ro

1. Principii generale

În continuare, dorim sa lamurim un principiu care guverneaza orice comunitate, site de pe Internet. Din momentul în care ai tastat adresa site-ului, ai intrat pe proprietate privata, unde gazda are dreptul societati democrate, acela de a administra dupa cum crede de cuviinta. Nu trebuie ca aceste cuvinte sa te sperie, nu am creat forumul doar pentru noi însine ci dorim sa formam o comunitate bazata pe oameni care respecta regulile noastre. De aceea trebuie sa stii ca, daca doresti sa te integrezi în aceasta comunitate, trebuie sa te supui regulilor de mai jos, ce au fost create de niste oameni, pentru niste oameni. Daca un principiu enuntat nu coincide cu un principiu de-al tau la care nu poti renunta, esti invitat, sa renunti frecventarea forumului, eventual sa-l frecventezi doar citindu-l si fara a interveni.

Sa lamurim acum cine sunt gazdele acestei comunitati:

Administratorii

a) Administratorii sunt persoanele care detin acest forum si se ocupa atat cu partea tehnica a sa cat si cu partea administrativa.
b)Administratorii au dreptul de a gestiona orice mesaj de pe acest forum si nu raspund in fata celorlalti membri pentru actiunile lor.

Moderatorii

a) Moderatorii sunt persoane care au dreptul de a gestiona mesajele celorlalti utilizatori ai forumului.
b) Moderatori se supun, ca oricare alt utilizator, acestui regulament si au grija ca el sa fie respectat.
c) Gestionarea mesajelor se face respectand prezentul regulament, abaterile grave sau repetate de la aceasta regula soldandu-se cu retragerea dreptului de a modera.
d) Functia de moderator nu implica privilegii ci responsabilitati. Functia de moderator implica posibilitatea de a edita, muta, sterge sau bloca mesajele celorlalti utilizatori.
e) Functia de moderator este propusa si acordata doar de catre administratori si nimeni nu poate interveni in privinta aceasta.
f) Moderatorilor li se poate retrage dreptul de moderare doar de catre administratori fara explicatii.
g) Desi nu este necesar, moderatorii pot da explicatii pentru actiunile lor.

2. Reguli si recomandari

1. Forumul Forumtoyota.ro este deschis tuturor persoanelor, indiferent de nationalitate, sex, religie, clasa sociala etc. Totusi, cunoasterea foarte buna a limbii române scrise este obligatorie. Recomandam, cunoasterea limbii engleze la un nivel suficient pentru a întelege un text tehnic. Exprimarea scrisa este, prin definitie, mai complexa decât cea orala si, prin urmare, încearca sa te faci înteles prin ceea ce scrii. În unele contexte este indicata o exprimare cât mai apropiata de cea literara, în alte contexte mai relaxate se poate folosi si un limbaj familiar însa în ambele cazuri este foarte important sa fii înteles cât mai usor de catre ceilalti.

2. Pe lânga cunoasterea limbii, este necesara cunoasterea regulilor de baza ale limbajului scris, dupa cum urmeaza:
- scrierea cu înflorituri (k, sh, tz, y) este interzisa, cu exceptia cazurilor în care pot aparea confuzii;
- spatiu se lasa dupa si nu înainte de semnele de punctuatie; semne de punctuatie sunt inclusiv semnele de exclamare si întrebare;
- nu se lasa spatiu dupa prima paranteza, nici înaintea celei de-a doua; se lasa, în schimb, înaintea primei paranteze;
- un singur semn de exclamare sau de întrebare este de cele mai multe ori suficient, trei semne sunt considerate maximul admis.
- orice propozitie începe cu litera mare, orice nume propriu începe cu litera mare (acest punct este doar o recomandare);
- numarul punctelor de suspensie este trei si nici mai mult de trei;
- scrierea cu diacritice este optionala;
- scrierea nejustificata cu majuscule, litere îngrosate, italice, subliniate, cu culori sau alte artificii este interzisa.
În general, tineti cont de faptul ca un post trebuie sa poata fi citit rapid.
Orice abatere de la regulile de mai sus îngreuneaza parcurgerea textului si enerveaza inutil cititorul. Cine doreste cu orice pret sa iasa în evidenta, o poate face în alt mod, nu "chinuind" ceilalti membri ai comunitatii.

3. Fiecare utilizator este identificat printr-un singur nume de utilizator (user). Înregistrarea sub alt nume a aceleiasi persoane se numeste "clona";
clonele sunt interzise. Daca ai uitat parola, exista o functie pentru recuperarea ei pe care esti rugat sa o folosesti sau, în cel mai rau caz, poti apela la un administrator care te va ajuta.

4. Nu jigni, nu declansa scandaluri (asa-zisele "flame-uri"). Faptul ca esti nervos, chiar daca ai dreptate, nu îti scuza comportamentul. Nu vor fi tolerati cei care se ascund în spatele anonimatului pentru a aduce jigniri sau injurii altor utilizatori sau unor institutii. Chiar daca sunt folosite stelute, "beep"-uri în loc de cuvintele explicite, acest lucru nu ajuta cu nimic pentru ca aici intentia conteaza.
Nu sunt acceptate discutiile explicite privind promovarea oricarui tip de activitate ilegala sau imorala (warez, pornografie, xenofobie, rasism etc).

5. Posturile monosilabice, care nu aduc nimic bun discutiei ("cool", "de acord", "super", "rulz", "vreau si eu d-ala") sunt interzise. Nu suntem pe un canal de IRC ci pe un forum, daca nu va puteti abtine cautati alte comunitati în care aceste lucruri sunt permise.

6. Posturile trebuie sa fie bazate pe argumente, nu pe opinii subiective.
Trebuie acordata mare grija discutiilor contradictorii, gen benzina vs diesel, unde subiectivitatea tinde sa depaseasca anumite limite.

7. Nu se ofera nici un fel de premiu celui care posteaza cit mai multe mesaje. Nu se face nici o diferentiere intre cei care posteaza mai des si cei care posteaza mai rar. In afara de citeva titulaturi care sint doar cu numele si nu confera nici un fel de alte facilitati nu se face nici o distinctie intre cei cu posturi multe si cei cu posturi putine. In concluzie, scrieti numai daca aveti ceva de spus.

8. Ne rezervam dreptul ca, dupa un numar variabil de posturi (ce de regula nu va fi mai mare de 10-20) sa retragem dreptul de a posta pentru userii care nu corespund cerintelor noastre. Faptul ca ai câteva categorii unde poti posta liber, nu înseamna ca poti sa te complaci în postura de membru si sa "poluezi" astfel discutiile fara a respecta regulamentul.

9. Înainte de a deschide un thread nou, este recomandat sa urmezi etapele descrise în continuare:
- apeleaza la functia Search a forumului pentru ca e posibil ca subiectul sa mai fi fost discutat;
- daca ai posibilitatea si rabdarea necesara, citeste mai multe discutii legate (chiar si vag) de subiectul pe care intentionezi sa-l deschizi; s-ar putea sa gasesti raspunsul în alta discutie, cu subiect aparent diferit de ceea ce cauti si care nu apare la cautare.

10. Daca te-ai decis sa deschizi un thread nou, ai grija ca titlul sau sa fie scris citet si sa reflecte pe cât posibil subiectul abordat. Asadar, titlul "Problema cu ambreiajul" este de preferat fata de "Am o problema".

11. Daca thread-ul se refera la o problema, ofera cât mai multe detalii despre aceasta si nu astepta ca ceilalti utilizatori sa-ti ceara detaliile. Spre exemplu, enunta de la început anul de frabricatie, motorul, codul motorului etc, facând referire inclusiv la componentele care nu-ti par importante, e mai bine sa oferi detalii în plus decât în minus.

12. Citeste, daca se poate, tot ce s-a discutat într-un anumit thread. Este scuzabil repetarea unei întrebari la care s-a raspuns în ce-a de-a saptea pagina din cele 40 dar este inacceptabil pentru un thread de 2-3 pagini.

13. Pentru ca ideea postului sa fie mai clara, poti apela la smilies, însa nu abuza de ei. Ca si semnele de exclamare, folosirea lor repetata si în numar mare deranjeaza.

14. Butonul Quote ("citat") ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil.

15. Daca doresti sa editezi (modifici) un post, ai la dispozitie 5 minute( pentru aceasta. Totusi, daca dupa acel post exista interventii ale altor utilizatori, iar prin modificare sensul postului tau este schimbat total, acea succesiune de posturi nu va mai avea nici un înteles. Este, asadar, interzisa aceasta practica.

16. Remarcile "paternale" sunt acele remarci facute de catre utilizatorii obisnuiti care se erijeaza în "conducatorul absolut", fara a avea acest drept. Nu trebuie uitat faptul ca cei desemnati sa faca ordine sunt moderatorii. Cel mult, se va acorda acest drept membrilor de valoare si cu vechime.

17. Scandalurile pornite împotriva unor dealeri/service-uri sunt interzise.
Daca o firma te-a nemultumit si doresti sa pornesti o discutie pe aceasta tema, trebuie sa o faci civilizat, cu argumente solide (mergând pâna la prezentarea de documente doveditoare, în caz ca ti se cere acest lucru). Chiar si faptul ca firma respectiva are o atitudine reprobabila nu justifica un comportament jignitor la adresa ei.

18. Anunturile publicitare trebuie însotite de detalii complete, incluzând pretul, modalitatea de contact, eventual specificatiile complete ale produsului si/sau imaginea sa. Titlul thread-ului trebuie sa specifice explicit actiunea de cumparare/vânzare si produsul (produsele) în cauza. Sunt interzise comentariile pe marginea unui produs, nu iti convine pretul/starea lui, nu te obliga nimeni sa-l cumperi.
Nu se permite "UP" la mai putin de 24 de ore.

19. Semnatura este un text optional ce va fi atasat fiecarui post, la sfârsitul acestuia. Nu se accepta semnaturi lungi (maxim 3 linii). Introducerea unui link spre un alt site este permisa numai cu agrementul moderatorilor forumului. Se accepta imagini in semnatura la dimensiunea maxima de 150 x 15 pixel. Orice depasire a acestei dimensiuni poate fi sanctionata cu un warning. Moderatorii au dreptul de a edita semnatura fara o instiintare prealabila a userului.

20. Daca nu poti sau nu doresti sa respecti acest regulament, singura solutie consta în încetarea participarii la acest forum. În caz contrar, vom fi nevoiti sa luam toate masurile necesare pentru ca forumul Forumtoyota.ro sa-si desfasoare existenta în bune conditii, incluzând interzicerea dreptului de a mai posta (ban-area), temporara sau pe termen nelimitat. Încetarea activitatii pe forum se face "ca atare", fara a fi întreprinsa nici o actiune din partea nimanui. Asadar, nu cere sa-ti fie sters user-ul, nu-ti sterge propriile posturi, nu scrie posturi kilometrice pline de acuze la adresa administratiei, nici aici si nici pe alte forumuri. Cu alte cuvinte încearca sa parasesti decent comunitatea iar membrii acesteia sa-si aduca aminte cu placere de activitatea ta.

21. Administratorii si moderatorii forumului vor avea intotdeauna ultimul cuvint si nu sunt obligati sa dea explicatii. Este frumos din partea lor atunci cind se explica dar de cele mai multe ori, explicarea fiecarui gest in parte ar necesita mult prea mult timp - iar timpul este un material pretios, cel putin pentru noi. Daca cineva se simte cu totul si cu totul nedreptatit sau abuzat este rugat sa trimita un email administratorilor forumului si va fi tratat cu toata atentia cuvenita.

22. Ultima si cea mai importanta dar oarecum evaziva regula - se recomanda mentinerea discutiilor in cadrul obiectivului principal al acestui forum - MASINILE TOYOTA- vor fi descurajate in mare masura discutiile total pe dinafara. Se admit exceptii in cazul unor subiecte de interes pentru toata lumea - care sint acestea - ramine a se stabili de catre moderatorul forumului in cauza, la fata locului.

23.La sectiunea "Toyota-masina mea" nu se accepta comentarii inutile de genul "Sa o stapanesti sanatos" , "sa-ti traiasca masina" , "multi kilometrii" etc.
Rugam sa va rezumati strict la intrebari si comentarii legate de masina

Concluzii

Nu trebuie sa consideri aceste reguli ca fiind îndreptate împotriva ta. Nu sunt decât niste masuri menite sa creeze un forum de calitate.Din pacate, experienta a demonstrat ca, daca se porneste de la premisa ca noul-venit sa aiba drepturi egale cu membrii vechi, forumul a suferit o scadere drastica de calitate, aceasta pe lânga necesitatea unei munci titanice din partea moderatorilor pentru a se mentine ordinea. De aceea am adoptat masurile de mai sus care presupun, pentru membrii de valoare, un mic efort în primele zile de la înscriere. Speram ca acest efort sa fie din plin meritat.

Se accepta sugestii de imbunatatire (si e chiar recomandat sa o faceti fiind in interesul vostru) atat in ceea ce priveste prezentul regulament cat si in ceea ce priveste forumul sau site-ul ca functionalitate sau continut.

Speram sa te simti bine în aceasta comunitate, sa facem schimb de experienta legata de marca Toyota.
See more
See less

cum se conduce vvt-i

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cum se conduce vvt-i

    va salut cu respect
    intamplator am gasit acest articol despre cum sa conduci economic un motor vvt si m-i s-a parut interesant;
    imi cer scuze ca-l postez in engleza (nu am vrut sa-i alterez continutul prin traducere) si va multumesc pt intelegere;

    "As my test has shown, by using VVT-i correctly, the driver could save up to 30% fuel compared to non VVT-i engine! However using VVT-i incorrectly could waste 30% of fuel compared to non VVT-i engine.
    First thing is you will need to study your engine's characteristic. Usually VVT-i engine will change its timing between low engine speed and high engine speed at around 3000 RPM. Try to find the difference between low speed timing and high speed timing. Usually you will feel that the car's acceleration goes faster at that RPM.
    You will then need to check the lowest RPM that your engine can work to move your car on straight and level road. Check it on each gear. Usually it will be near 2000 RPM. This is where VVT-i plays, it could deliver 90% of its torque from RPM as low as 2000.
    Then you will need to change your driving habit. To drive quickly you will need to press the throttle quickly but then shift up just under the engine's timing change RPM. So, if your engine's timing change RPM is at 3000, you will need to shift at 2950. Usually the engine and transmission is designed to work together so the RPM could drop to just above the lowest RPM to move the car comfortably (e.g. from 2950 to 1900).
    This will preserve the car's swiftness and safe some fuel. Contrary to popular believe to press the throttle softly to higher RPM (3500 - 4000 RPM), my theory says that we should press the throttle quickly to low RPM. This comes from of high school physic theory:
    E=P*T or Energy = Power * Time or watt (horse power) * second
    The higher the RPM the more horse power your engine deliver. The longer you stay at high RPM the more energy you waste.
    The quicker you press the throttle the quicker you reach desired RPM and this results in quicker you shift to the next gear. This will reduce the time required to reach the desired speed, so the 'T' variable will be small. Then by using lower RPM means lower average power output from the engine, therefore reducing the 'P' variable. With 'P' and 'T' small the 'E' will be small as well, while 'E' is the factor that directly related to fuel consumption."

    ce parere aveti ? a incercat cineva asta pana acum ? eu personal chiar sunt curios sa incerc; actualmente pe trafic urban in Timisoara am un consum de 9,5 - 10,5 l/100 km

    p.s. in conceptia mea economie inseamna sa nu faci risipa, respectiv sa reduci cat mai mult consumul inutil
    Last edited by lorentzo72; 01-28-2015, 08:02 AM.
    corolla 2008 1.6 dual vvt-i

  • #2
    interesant!
    o sa fac pana duminica seara niste teste si revin cu concluzii!

    Comment


    • #3
      si pt cineva care nu stie engleza?pe intelesul meu..va rog sa mi expicati?

      Comment


      • #4
        Cam asa arata tradus ,,,ca dracul .
        Originally posted by lorentzo72
        va salut cu respect
        intamplator am gasit ACEST articol despre cum sa conduci cu motor economic al ONU VVT si mi sa parut interesant,
        imi cer scuze ca-l postez în engleză (nu am VRUT sa-i alterez Continutul job prin traducere) si Va multumesc pt intelegere; "Așa cum mea de test a demonstrat, prin utilizarea VVT-i corect, șoferul ar putea economisi până la 30% combustibil comparativ cu motor non-VVT-i! Cu toate acestea, folosind VVT-i în mod incorect ar putea pierde 30% din combustibil comparativ cu motor non-VVT i . Primul lucru este, va trebui să studieze caracteristică motor tale. motor obicei VVT-i va schimba calendarul său între viteză redusă a motorului și viteza mare a motorului la aproximativ 3000 rpm. Încercați să găsiți diferența dintre calendarul viteză mică și sincronizare de mare viteză. De obicei, veți simți că accelerare masinii merge mai repede la acea RPM. Apoi va trebui să verificați cel mai mic RPM care motorul dvs. poate lucra pentru a muta masina pe drum drept și la nivel. Verificați-l pe fiecare treaptă de viteză. De obicei, acesta va fi aproape de 2000 RPM . Acest lucru este în cazul în care VVT-i joaca, aceasta ar putea oferi 90% din cuplul de turație la nivelul 2000. Apoi, va trebui să schimbați obicei de conducere. Pentru a conduce rapid, va trebui să apăsați pedala de accelerație repede, dar apoi trece în sus doar în schimbare sincronizare RPM motorului. Deci, dacă schimbarea calendarul RPM motorului este la 3000, va trebui să treacă la 2950, ​​de obicei motorul și transmisia este proiectat să funcționeze împreună, astfel RPM ar putea scadea la doar peste cel mai mic RPM pentru a muta masina confortabil (de exemplu, de la 2950 1900). Aceasta va păstra rapiditate masinii si sigur ceva combustibil. Contrar populare creadă sa apasati acceleratia încet la RPM mai mare (3500 - 4000 RPM), teoria mea spune că noi trebuie să apese pedala de accelerație rapid la RPM mic. Acest lucru vine de la teoria fizic liceu: E = P * T sau de energie = putere * Ora sau watt (cai putere) * al doilea mare RPM mai cai putere motorul dumneavoastră livra. Cu cât stai la mare RPM mai multă energie se pierde. Mai repede apăsați accelerația mai repede când ajunge dorit RPM și acest lucru duce la mai repede vă deplasa la uneltele următor. Acest lucru va reduce timpul necesar pentru a ajunge la viteza dorită, așa variabila "T" vor fi mici. Apoi, prin utilizarea RPM inferior înseamnă inferior ieșire medie putere de la motor, reducând astfel variabila "P". Cu "P" și "T" mică "E" vor fi mici, de asemenea, în timp ce "E" este factorul care direct legate de consumul de carburant. " Ce parere aveti? o incercat cineva asta pana acum? eu lumea din care am personal Sunt curios sa INCERC; actualmente pe trafic urban în Timișoara am consum ne de 9,5 - 10,5 l / 100 km ps în conceptia mea economie inseamna sa faci risipa Nu, respectiv sa reduci cat mai mult consumul inutil
        Valabil pentru incepatori (incepatoare ) ..daca ai o conduita .non agresiva in trafic vei scoate consumuri acceptabile

        Comment


        • #5
          Mai bine intelegi in engleza,chiar si incepator .

          Comment


          • #6
            Eu asa conduc masina cam de cand a ajuns la mine. M-am prins destul de repede ca nu ai ce face, in mod uzual, peste 3000 rpm. In concluzie, schimb la 2600rpm. Dupa schimbare pic sub 2000rpm in treptele 2 (~1600rpm) si 3(~1900) si la fix 2000 rpm in treaptele 4 si 5. De la turatiile astea masina nu are nici o dificultate in a accelera in mod decent. De asemenea, din ce am observat, la apasari mai vioaie ale acceleratiei in treptele 3 si 4, la turatii in jur de 2000 rpm, motorul raspunde destul de vioi.
            Ma duc peste 3000rpm daca:
            - ma apuca cheful sa-i dezmortesc putin pistoanele;
            - am de facut depasiri rapide si atunci plec in depasire de pe la 2800rpm, de obicei in treapta 3 (sau 2 daca drumul este virajat si se merge mai incet).
            - viteza de croziera peste 120km/h.
            Asta coroborat cu frana de motor + anticipare trafic => in bucuresti, iarna, nu sar de 10l/100km iar vara consumul se invarte undeva la un 8.5.
            Sunt 2 smecherii la motorul meu, din cate am vazut:
            - cat de liniar trage de la 2000 pana la 6000rpm. Pentru cei care s-au obisnuit sa simta o "explozie" de putere la o anumita turatie poate fi nasol insa mie imi place liniaritatea motorului. S-au chinuit ceva sa faca curba aia de cuplu plata.
            - cum se comporta la turatii mici, gen 1600-2600rpm.

            Motor: 1.8 vvt-i.

            P.S: pe bulevarde mari in Bucuresti dau a 5-a de la 70km/h (~1900rpm) fara sa simt vreo "reclamatie" din partea motorului.
            Last edited by closchkutza; 01-31-2015, 00:16 AM.

            Comment


            • #7
              condus vvt-i

              Originally posted by closchkutza View Post
              Eu asa conduc masina cam de cand a ajuns la mine. M-am prins destul de repede ca nu ai ce face, in mod uzual, peste 3000 rpm. In concluzie, schimb la 2600rpm. Dupa schimbare pic sub 2000rpm in treptele 2 (~1600rpm) si 3(~1900) si la fix 2000 rpm in treaptele 4 si 5. De la turatiile astea masina nu are nici o dificultate in a accelera in mod decent. De asemenea, din ce am observat, la apasari mai vioaie ale acceleratiei in treptele 3 si 4, la turatii in jur de 2000 rpm, motorul raspunde destul de vioi.
              Ma duc peste 3000rpm daca:
              - ma apuca cheful sa-i dezmortesc putin pistoanele;
              - am de facut depasiri rapide si atunci plec in depasire de pe la 2800rpm, de obicei in treapta 3 (sau 2 daca drumul este virajat si se merge mai incet).
              - viteza de croziera peste 120km/h.
              Asta coroborat cu frana de motor + anticipare trafic => in bucuresti, iarna, nu sar de 10l/100km iar vara consumul se invarte undeva la un 8.5.
              Sunt 2 smecherii la motorul meu, din cate am vazut:
              - cat de liniar trage de la 2000 pana la 6000rpm. Pentru cei care s-au obisnuit sa simta o "explozie" de putere la o anumita turatie poate fi nasol insa mie imi place liniaritatea motorului. S-au chinuit ceva sa faca curba aia de cuplu plata.
              - cum se comporta la turatii mici, gen 1600-2600rpm.

              Motor: 1.8 vvt-i.

              P.S: pe bulevarde mari in Bucuresti dau a 5-a de la 70km/h (~1900rpm) fara sa simt vreo "reclamatie" din partea motorului.
              Sal,
              asa cum am promis revin cu pareri despre postul pus de lorentzo72.
              Azi, dupa fix 186 Km facuti exact cum sugereaza postul lui lorentzo si al lui closchkutza pot spune ca la motorul meu de 1.4 vvt-i pus pe o Corolla HB lucrurile stau in felul urmator:
              - schimbat treptele la 2800 rpm (+/- 100 rpm) se revine la 1700 tr.2/1900 tr2/2100 tr3 (evident cu o marja de 100 rpm); rezerva de putere a motorului pare suficienta, dar mi se pare ca merge subturat (parerea mea) si, implicit, cam fara snaga!
              - consumul exagerat de mare la stilul acesta 7.7 l/100 Km pe CB cu o medie de 62 Km/h; ca o comparatie in "modul MC_Maurice" consumul este situat undeva la 7.2-7.4l/100 Km cu o medie de 68-72 Km/h. In acest "mod" schimb undeva la 3800-4200 rpm, iar uneori (se mai trezeste un loganist sa imi dea blituri si se aprinde beculetul rosu) mai schimb la 6000 -zona rosie Precizez ca drumul acesta il fac saptamanal cu masina incarcata cu 2 persoane + 2 scaune + 2 copii + bagaje (carut/bicicleta/trotineta), respectand cat de cat vitezele legale (maxim 70 Km/h localitati; 140 Km/h afara).
              - in 76 Km facuti in oras consumul pe CB era de 10.7 l/100 Km cu o medie de 21 Km/h. In mod obisnuit consumul in oras, in acelasi "mod MC" nu trece de 10.5l/100Km, iar media este 25-27 Km/h.
              Pe net se zice "This 1.4 liter engine generates 97 ps at 6000 rpm and its max torque value is 130 nm at 4400 rpm.". Coreland cu graficul atasat pot spune ca motorul "cere" 4000-5000 rpm.
              Concluzia personala: schimbati fratilor la 3500-5000 rpm ca e pacat de motorasele vvt-i!, lasati oamenii cu masini diesel populare din Germania sa se (pre)ocupe cu consumuri mici!!!
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Tu ai din start problema submotorizarii. Din acest motiv coroborat cu cuplu motor mic + cutie etajata suficient de lung = > motorul ala are intr-adevar nevoie de turatie ca sa poata face ceva.
                In alta ordine de idei, sunt sigur si asteptarile soferului au un rol important aici, marturie stand si consumul, destul de mare avand in vedere perfomantele).

                Comment


                • #9
                  va multumesc pt. atentia acordata acestui subiect;
                  la modul in care se circula in Timisoara, (mergi 4-5 sute de metri stai de 2-3 la semafor, intre timp mai trebuie sa opresti la cate o trecere de pietoni etc.) teoria asta nu prea are efect, eventual daca circuli noaptea, intre orele 22 - 6;
                  eu nu am reusit sa scot sub 9 l /100 km in conditiile in care schimbam la 2000 rpm;

                  am ajuns la concluzia ca in cazul meu consumul ideal este cel mentionat anterior 9,5 - 10,5 l / 100 km , cu schimbarea vitezelor undeva intre 2500 - 3500 rpm (adica dupa simturi, nu cu ochii pe turometru) si cand e necesar sau pentru "dezmortire" 5500 - 6000 rpm
                  corolla 2008 1.6 dual vvt-i

                  Comment

                  Working...
                  X
                  Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
                  Politica de Securitate Google