Announcement

Collapse
1 of 2 < >

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul ForumToyota.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Forumtoyota au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Forumtoyota nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul ForumToyota(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul ForumToyota(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
2 of 2 < >

>>>REGULAMENT<<<

Reguli privind utilizarea forumului www.forumtoyota.ro

1. Principii generale

În continuare, dorim sa lamurim un principiu care guverneaza orice comunitate, site de pe Internet. Din momentul în care ai tastat adresa site-ului, ai intrat pe proprietate privata, unde gazda are dreptul societati democrate, acela de a administra dupa cum crede de cuviinta. Nu trebuie ca aceste cuvinte sa te sperie, nu am creat forumul doar pentru noi însine ci dorim sa formam o comunitate bazata pe oameni care respecta regulile noastre. De aceea trebuie sa stii ca, daca doresti sa te integrezi în aceasta comunitate, trebuie sa te supui regulilor de mai jos, ce au fost create de niste oameni, pentru niste oameni. Daca un principiu enuntat nu coincide cu un principiu de-al tau la care nu poti renunta, esti invitat, sa renunti frecventarea forumului, eventual sa-l frecventezi doar citindu-l si fara a interveni.

Sa lamurim acum cine sunt gazdele acestei comunitati:

Administratorii

a) Administratorii sunt persoanele care detin acest forum si se ocupa atat cu partea tehnica a sa cat si cu partea administrativa.
b)Administratorii au dreptul de a gestiona orice mesaj de pe acest forum si nu raspund in fata celorlalti membri pentru actiunile lor.

Moderatorii

a) Moderatorii sunt persoane care au dreptul de a gestiona mesajele celorlalti utilizatori ai forumului.
b) Moderatori se supun, ca oricare alt utilizator, acestui regulament si au grija ca el sa fie respectat.
c) Gestionarea mesajelor se face respectand prezentul regulament, abaterile grave sau repetate de la aceasta regula soldandu-se cu retragerea dreptului de a modera.
d) Functia de moderator nu implica privilegii ci responsabilitati. Functia de moderator implica posibilitatea de a edita, muta, sterge sau bloca mesajele celorlalti utilizatori.
e) Functia de moderator este propusa si acordata doar de catre administratori si nimeni nu poate interveni in privinta aceasta.
f) Moderatorilor li se poate retrage dreptul de moderare doar de catre administratori fara explicatii.
g) Desi nu este necesar, moderatorii pot da explicatii pentru actiunile lor.

2. Reguli si recomandari

1. Forumul Forumtoyota.ro este deschis tuturor persoanelor, indiferent de nationalitate, sex, religie, clasa sociala etc. Totusi, cunoasterea foarte buna a limbii române scrise este obligatorie. Recomandam, cunoasterea limbii engleze la un nivel suficient pentru a întelege un text tehnic. Exprimarea scrisa este, prin definitie, mai complexa decât cea orala si, prin urmare, încearca sa te faci înteles prin ceea ce scrii. În unele contexte este indicata o exprimare cât mai apropiata de cea literara, în alte contexte mai relaxate se poate folosi si un limbaj familiar însa în ambele cazuri este foarte important sa fii înteles cât mai usor de catre ceilalti.

2. Pe lânga cunoasterea limbii, este necesara cunoasterea regulilor de baza ale limbajului scris, dupa cum urmeaza:
- scrierea cu înflorituri (k, sh, tz, y) este interzisa, cu exceptia cazurilor în care pot aparea confuzii;
- spatiu se lasa dupa si nu înainte de semnele de punctuatie; semne de punctuatie sunt inclusiv semnele de exclamare si întrebare;
- nu se lasa spatiu dupa prima paranteza, nici înaintea celei de-a doua; se lasa, în schimb, înaintea primei paranteze;
- un singur semn de exclamare sau de întrebare este de cele mai multe ori suficient, trei semne sunt considerate maximul admis.
- orice propozitie începe cu litera mare, orice nume propriu începe cu litera mare (acest punct este doar o recomandare);
- numarul punctelor de suspensie este trei si nici mai mult de trei;
- scrierea cu diacritice este optionala;
- scrierea nejustificata cu majuscule, litere îngrosate, italice, subliniate, cu culori sau alte artificii este interzisa.
În general, tineti cont de faptul ca un post trebuie sa poata fi citit rapid.
Orice abatere de la regulile de mai sus îngreuneaza parcurgerea textului si enerveaza inutil cititorul. Cine doreste cu orice pret sa iasa în evidenta, o poate face în alt mod, nu "chinuind" ceilalti membri ai comunitatii.

3. Fiecare utilizator este identificat printr-un singur nume de utilizator (user). Înregistrarea sub alt nume a aceleiasi persoane se numeste "clona";
clonele sunt interzise. Daca ai uitat parola, exista o functie pentru recuperarea ei pe care esti rugat sa o folosesti sau, în cel mai rau caz, poti apela la un administrator care te va ajuta.

4. Nu jigni, nu declansa scandaluri (asa-zisele "flame-uri"). Faptul ca esti nervos, chiar daca ai dreptate, nu îti scuza comportamentul. Nu vor fi tolerati cei care se ascund în spatele anonimatului pentru a aduce jigniri sau injurii altor utilizatori sau unor institutii. Chiar daca sunt folosite stelute, "beep"-uri în loc de cuvintele explicite, acest lucru nu ajuta cu nimic pentru ca aici intentia conteaza.
Nu sunt acceptate discutiile explicite privind promovarea oricarui tip de activitate ilegala sau imorala (warez, pornografie, xenofobie, rasism etc).

5. Posturile monosilabice, care nu aduc nimic bun discutiei ("cool", "de acord", "super", "rulz", "vreau si eu d-ala") sunt interzise. Nu suntem pe un canal de IRC ci pe un forum, daca nu va puteti abtine cautati alte comunitati în care aceste lucruri sunt permise.

6. Posturile trebuie sa fie bazate pe argumente, nu pe opinii subiective.
Trebuie acordata mare grija discutiilor contradictorii, gen benzina vs diesel, unde subiectivitatea tinde sa depaseasca anumite limite.

7. Nu se ofera nici un fel de premiu celui care posteaza cit mai multe mesaje. Nu se face nici o diferentiere intre cei care posteaza mai des si cei care posteaza mai rar. In afara de citeva titulaturi care sint doar cu numele si nu confera nici un fel de alte facilitati nu se face nici o distinctie intre cei cu posturi multe si cei cu posturi putine. In concluzie, scrieti numai daca aveti ceva de spus.

8. Ne rezervam dreptul ca, dupa un numar variabil de posturi (ce de regula nu va fi mai mare de 10-20) sa retragem dreptul de a posta pentru userii care nu corespund cerintelor noastre. Faptul ca ai câteva categorii unde poti posta liber, nu înseamna ca poti sa te complaci în postura de membru si sa "poluezi" astfel discutiile fara a respecta regulamentul.

9. Înainte de a deschide un thread nou, este recomandat sa urmezi etapele descrise în continuare:
- apeleaza la functia Search a forumului pentru ca e posibil ca subiectul sa mai fi fost discutat;
- daca ai posibilitatea si rabdarea necesara, citeste mai multe discutii legate (chiar si vag) de subiectul pe care intentionezi sa-l deschizi; s-ar putea sa gasesti raspunsul în alta discutie, cu subiect aparent diferit de ceea ce cauti si care nu apare la cautare.

10. Daca te-ai decis sa deschizi un thread nou, ai grija ca titlul sau sa fie scris citet si sa reflecte pe cât posibil subiectul abordat. Asadar, titlul "Problema cu ambreiajul" este de preferat fata de "Am o problema".

11. Daca thread-ul se refera la o problema, ofera cât mai multe detalii despre aceasta si nu astepta ca ceilalti utilizatori sa-ti ceara detaliile. Spre exemplu, enunta de la început anul de frabricatie, motorul, codul motorului etc, facând referire inclusiv la componentele care nu-ti par importante, e mai bine sa oferi detalii în plus decât în minus.

12. Citeste, daca se poate, tot ce s-a discutat într-un anumit thread. Este scuzabil repetarea unei întrebari la care s-a raspuns în ce-a de-a saptea pagina din cele 40 dar este inacceptabil pentru un thread de 2-3 pagini.

13. Pentru ca ideea postului sa fie mai clara, poti apela la smilies, însa nu abuza de ei. Ca si semnele de exclamare, folosirea lor repetata si în numar mare deranjeaza.

14. Butonul Quote ("citat") ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil.

15. Daca doresti sa editezi (modifici) un post, ai la dispozitie 5 minute( pentru aceasta. Totusi, daca dupa acel post exista interventii ale altor utilizatori, iar prin modificare sensul postului tau este schimbat total, acea succesiune de posturi nu va mai avea nici un înteles. Este, asadar, interzisa aceasta practica.

16. Remarcile "paternale" sunt acele remarci facute de catre utilizatorii obisnuiti care se erijeaza în "conducatorul absolut", fara a avea acest drept. Nu trebuie uitat faptul ca cei desemnati sa faca ordine sunt moderatorii. Cel mult, se va acorda acest drept membrilor de valoare si cu vechime.

17. Scandalurile pornite împotriva unor dealeri/service-uri sunt interzise.
Daca o firma te-a nemultumit si doresti sa pornesti o discutie pe aceasta tema, trebuie sa o faci civilizat, cu argumente solide (mergând pâna la prezentarea de documente doveditoare, în caz ca ti se cere acest lucru). Chiar si faptul ca firma respectiva are o atitudine reprobabila nu justifica un comportament jignitor la adresa ei.

18. Anunturile publicitare trebuie însotite de detalii complete, incluzând pretul, modalitatea de contact, eventual specificatiile complete ale produsului si/sau imaginea sa. Titlul thread-ului trebuie sa specifice explicit actiunea de cumparare/vânzare si produsul (produsele) în cauza. Sunt interzise comentariile pe marginea unui produs, nu iti convine pretul/starea lui, nu te obliga nimeni sa-l cumperi.
Nu se permite "UP" la mai putin de 24 de ore.

19. Semnatura este un text optional ce va fi atasat fiecarui post, la sfârsitul acestuia. Nu se accepta semnaturi lungi (maxim 3 linii). Introducerea unui link spre un alt site este permisa numai cu agrementul moderatorilor forumului. Se accepta imagini in semnatura la dimensiunea maxima de 150 x 15 pixel. Orice depasire a acestei dimensiuni poate fi sanctionata cu un warning. Moderatorii au dreptul de a edita semnatura fara o instiintare prealabila a userului.

20. Daca nu poti sau nu doresti sa respecti acest regulament, singura solutie consta în încetarea participarii la acest forum. În caz contrar, vom fi nevoiti sa luam toate masurile necesare pentru ca forumul Forumtoyota.ro sa-si desfasoare existenta în bune conditii, incluzând interzicerea dreptului de a mai posta (ban-area), temporara sau pe termen nelimitat. Încetarea activitatii pe forum se face "ca atare", fara a fi întreprinsa nici o actiune din partea nimanui. Asadar, nu cere sa-ti fie sters user-ul, nu-ti sterge propriile posturi, nu scrie posturi kilometrice pline de acuze la adresa administratiei, nici aici si nici pe alte forumuri. Cu alte cuvinte încearca sa parasesti decent comunitatea iar membrii acesteia sa-si aduca aminte cu placere de activitatea ta.

21. Administratorii si moderatorii forumului vor avea intotdeauna ultimul cuvint si nu sunt obligati sa dea explicatii. Este frumos din partea lor atunci cind se explica dar de cele mai multe ori, explicarea fiecarui gest in parte ar necesita mult prea mult timp - iar timpul este un material pretios, cel putin pentru noi. Daca cineva se simte cu totul si cu totul nedreptatit sau abuzat este rugat sa trimita un email administratorilor forumului si va fi tratat cu toata atentia cuvenita.

22. Ultima si cea mai importanta dar oarecum evaziva regula - se recomanda mentinerea discutiilor in cadrul obiectivului principal al acestui forum - MASINILE TOYOTA- vor fi descurajate in mare masura discutiile total pe dinafara. Se admit exceptii in cazul unor subiecte de interes pentru toata lumea - care sint acestea - ramine a se stabili de catre moderatorul forumului in cauza, la fata locului.

23.La sectiunea "Toyota-masina mea" nu se accepta comentarii inutile de genul "Sa o stapanesti sanatos" , "sa-ti traiasca masina" , "multi kilometrii" etc.
Rugam sa va rezumati strict la intrebari si comentarii legate de masina

Concluzii

Nu trebuie sa consideri aceste reguli ca fiind îndreptate împotriva ta. Nu sunt decât niste masuri menite sa creeze un forum de calitate.Din pacate, experienta a demonstrat ca, daca se porneste de la premisa ca noul-venit sa aiba drepturi egale cu membrii vechi, forumul a suferit o scadere drastica de calitate, aceasta pe lânga necesitatea unei munci titanice din partea moderatorilor pentru a se mentine ordinea. De aceea am adoptat masurile de mai sus care presupun, pentru membrii de valoare, un mic efort în primele zile de la înscriere. Speram ca acest efort sa fie din plin meritat.

Se accepta sugestii de imbunatatire (si e chiar recomandat sa o faceti fiind in interesul vostru) atat in ceea ce priveste prezentul regulament cat si in ceea ce priveste forumul sau site-ul ca functionalitate sau continut.

Speram sa te simti bine în aceasta comunitate, sa facem schimb de experienta legata de marca Toyota.
See more
See less

Despre "fiabilitatea" toyota si nesimtirea toyota romania

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Despre "fiabilitatea" toyota si nesimtirea toyota romania

    Dragilor,

    Cateva aspecte in decursul detinerii acestei masini m-au dezgustat - din nou - de traiul in Romania, tara in care strainii pot veni sa faca afaceri si sa-si bata joc de clienti, ca noi tot de la ei vom cumpara.

    Concret:

    Am cumparat masina de la Toyota Bucuresti Nord (TBN), am negociat sa aibe si alarma inclusa. In acea perioada locuiam in Constanta(temporar) si am venit la Bucuresti special ca sa iau masina de la ei. Evident, ca un entuziast am ajuns la 9 dimineata, dar masina nu era gata. Ma rog, pe la ora 11 tocmai terminasera s-o spele si era "gata". Prima constatare cand mi s-au inmanat cheile... nu primisem telecomenzile de la alarma, pentru ca nu montasera alarma. OK.
    Doar un detaliu: baietii care se ocupau de electrica veneau dupa ora 2. Anyway, pe inserat, pe la 5 (pt ca am luat-o in decembrie) era gata. Intre timp, m-am uitat si eu pe ce-am dat 14.000 eur si am constatat in dreptul manerului masinii o zgarietura adanca de ~5cm. Le-am sesizat asta si mi-au spus ca pot veni alta data sa imi rezolve problema iar eu le-am spus ca nu ridic masina in felul asta. OK, s-a putut rezolva si problema asta
    Fericit de noua masina si aproape uitand aceste incidente am plecat spre Constanta.

    Episodul 2: 7000km - pedala de ambreiaj scoate un scartait puternic la orice atingere. Am zis ca poate isi revine. Evident, nu s-a intamplat acest lucru. Am fost la TBN si mi-au explicat ca la prosti ca e normal sa scartaie, ca e prea noua. Mi-au gresat pedala si pana am iesit de pe poarta lor n-a mai scartait. Dupa inca 500m a inceput din nou. Am revenit din nou la ei si le-am cerut sa faca ceva ca-mi ies din minti la fiecare apasare a pedalei. Mi-au comandat pe garantie o alta pedala si asta a fost rezolvarea. Da' au incercat si cu prosteala ca poate tinea.

    Episodul 3. pe la 20.000 km aud un zgomot/scartait puternic in spate de fiecare data cand parchez pe o bordura, sau trec peste o denivelare. Sunetul devine din ce in ce mai acut si ma hotarasc sa merg la TBN si sa le sesizez acest aspect. Ce credeti? DIN NOU e normal acest zgomot, este de la componentele de cauciuc don zona amortizoarelor, bucsi, etc... (nu ma pricep)... care s-au umplut cu praf si d'aia fac asa.
    Eu le-am explicat ca nu ma intereseaza, vreau sa nu mai scartaie, ca e in garantie. Au ridicat-o pe rampa si dupa o jumatate de ora vine baiatul din service si-mi spune ca e gata. Costa 60 lei. L-am intrebat daca glumeste, intrucat masina e in garantie. Mi-a spus ca n-am garantie la scartaituri ci doar la defecte de fabricatie. Dupa intense discutii cu directorul de service l-am convins ca nu am o problema in a plati 60 lei ci am o problema cu masina in garantie si ca nu e normal sa ma coste. Intr-un final a inteles si a ramas asa.

    Episodul 4. Micul Yaris implinea 3 anisori pe 12 decembrie. Pe 7 decembrie pornesc motorul plec si dupa 50m imi reapare martorul de la ABS. Ma gandesc in gluma ca mai are cateva zile si iese din garantie si trebuie sa inceapa sa pice chestii de pe ea.
    Pe tot drumul martorul a luminat si ABS-ul si nici un alt sistem electronic de franare nu au functionat. Uitasem cum e sa pui frana pe zapada/mazga fara abs. Eram hotarat sa merg la TBN sa-mi repare problema pana ies din garantie. DAR la urmatoarea pornire n-a mai luminat martorul si totul functiona corect. M-am gandit ca se mai intampla si erori.
    Evident, dupa 12-13 decembrie a inceput sa apara din nou din ce in ce mai des, pana cand a ramas aprins tot timpul. Cool. Am fost la TBN si mi-au spus ca e senzorul spate dreapta care nici macar nu e asa scump: 850 lei + cablajul, cam 1000 lei fara manopera, care, am inteles (sper ca au glumit) e de 4-5 ore pentru ca e foarte complicat acces-ul la abs-ul din spate. va reamintesc, o ora de manopera e 125 lei.
    Evident, am decis sa caut pe net si am gasit un senzor de la un yaris identic cu al meu cu dauna totala pe fata, m-a costat 100 lei cu cablaj cu tot si mi l-am instalat eu singur! ASA DE GREU SE AJUNGE LA ABS-ul din spate. Habarnist cum sunt, am reusit in 2 ore sa-l instalez. Mentionez ca pentru instalarea cablajului trebuie demontat si portbagajul. 2 ore fratilor! Toyota o facea in 30 min fara probleme.
    OK, problema rezolvata.

    Inca 2000 km si mi se aprinde din nou martorul. M-au cuprins remuscarile ca mai bine cumparam un senzor nou de la TBN si rezolvam problema. Dar SURPRIZA, luasem decizia cea buna, pentru ca defect nu era senzorul pe care il inlocuisem ci celalalt senzor de pe spate, deci ii luam la rand. L-am gasit din nou pe baiatul care mi l-a vandut prima oara, MINUNE, avea si celalat senzor si l-am instalat tot eu, ca acum deja stiam cum se fac lucrurile.
    Problema rezolvata. Inca vreo 100-150 lei (nu mai stiu exact).

    Ok, de aici a urmat o perioada de vreo 4-5 luni in care n-am mai miscat masina din loc pentru ca am avut masina de serviciu.
    Chiar mi se facuse dor de yaris si am zis sa fac un drum de Austria cu ea sa vad cum se comporta. (octombrie 2011, 50.000 km)
    Totul bine si frumos, masina spalata, curata, verificari facute la roti (presiune), ulei, totul ok, a pornit din prima, super.
    Intrucat discurile erau ruginite de atata stat, am pus cateva frane usoare si in cativa km erau curate, totul ok.
    Bun, la drum. Autostrada Buc-Pitesti, viteza legala 130km/h, consum bun, totul ok. CAND de-odata a inceput sa scoata un zgomot puternic de la motor ca niste fluieraturi puternice. MI-am zis: TURBINA!!!
    Am oprit direct la Toyota Pitesti si am intalnit cei mai habarnisti mecanici din cati am vazut pana acum: unul ca e alternatorul, ca turbina nu are cum sa fie, aia nu se strica , altul ca nu e turbina da' e un furtun de vacum de la turbina care a iesit dar nu a reusit sa-l gaseasca, altul ca e de la cureaua alternatorului, WHATEVER.

    Am ajuns in Austria si am fost direct la Toyota Viena Nord (Keush), si acolo am intalnit un roman sef de service, un profesionist desavarsit si un OM, ceea ce n-am intalnit in Romania.

    Mi-a adus la cunostinta ca:
    - turbina trebuie inlocuita si ca operatiunea costa 2400 eur (2000 turbina, 400 manopera)
    - m-a intrebat daca am facut vreodata revizia la reprezentanta din Romania, intrucat computerul masinii si cel al turbinei are parametrii din fabrica iar ei trebuiau updatati la fiecare revizie.
    - borna plus de la baterie era foarte oxidata si acest lucru trebuia rezolvat la reviziile periodice (curatare si gresare) insa pe baietii din Bucuresti i-a interesat doar sa ia banii gramada la revizie, nu sa faca si treaba de calitate.

    I-am comunicat ca sunt cu reviziile la zi la reprezentanta din Bucuresti, ca nu am cum sa dau 2400 eur pe turbina, iar el mi-a spus sa astept putin ca va vorbi despre acest caz cu Toyota Austria. S-a intors omul si mi-a spus asa:
    Reparatia costa tot 2400 eur, insa Toyota Austria suporta diferenta pana la 880 eur cu taxe incluse. Adica eu aveam doar sa platesc 880 eur. SI atunci i-am sunat pe cei de la TBN sa le explic situatia si eventual sa suporte ei cei 880 eur pe goodwill asa cum austriecii suportau o mare parte din reparatie fara sa le fi platit vreodata nimic (nici comision la cumpararea masinii, nici revizii, etc). DIn Bucuresti mi-au spus (dupa zeci de minute de roaming) ca ei nu cred ca e turbina defecta, ca nu se poate sa se fi stricat la 50,000 km, si ca nu sunt de acord cu schimbarea turbinei, desi colegii lor austrieci au dat acest verdict.
    In fine, n-am acceptat oferta de 880 eur pt turbina originala + manopera, si mare greseala am facut, si am revenit in Romania DIRECT la TBN. Am dorit sa vorbesc cu directorul general si mi s-a spus ca nu se poate dar ca pot vorbi cu o dra. de la PR.
    De aici a inceput balciul, ca suntem in Romania, si asa cum spuneam la inceput, e normal sa-si bata joc de noi.
    Domnisoara Raluca, de la PR mi-a spus ca trebuie sa ma programeze la o constatare, ca sa constate ei daca e turbina si apoi mai discutam. I-am spus ca nu e nevoie de nici o constatare intrucat Toyota Viena a constatat ca e turbina si ca am incredere in ei. Evident, a spus ca asta e procedura la noi, in Romania, si am agreat sa mai pierd inca o zi in care sa vin si sa constate defectul. Am adus masina si dupa o ora primesc cateva hartii pe care scria ca un injector are o valoare marita, ca rulmentul spate are un zgomot, ca placutele de frana prezinta uzura, ca etc etc etc.... NIMIC legat de turbina.
    I-am intrebat daca isi bat joc de mine si dra. Raluca m-a intrebat daca vreau sa scrie pe hatrie ceva legat si de turbina. Am crezut ca sunt la camera ascunsa.
    Ma rog, au scris pe ultimul rand "recomandam inlocuire turbina". Adica nu turbina era problema ci placutele de frana si un injector. Dar daca "nebunu" de client vrea el sa scrie de turbina, ii scriem, na!
    Dupa completarea hartiei respective dra Raluca m-a condus la casierie unde urma sa platesc 124 lei, pentru constatare. I-am spus ca nu am de ce sa platesc aceasta suma pentru ca nu eu am solicitat constatarea si ca nici nu ma intereseaza ce scrie pe acele hartii, eu am solicitatat inlocuirea turbinei.
    NU am reusit sa ma inteleg cu dra Raluca, tratandu-ma ca pe un infractor caruia i s-au prestat servicii si nu vrea sa le plateasca. Evident, am platit suma de 124 lei de care m-am simtit jefuit si dra. Raluca mi-a promis ca voi primi un raspuns scris la solicitarile mele.

    Rapsunsul scris a ajuns dupa 3 saptamani in care, tot in batjocura imi ofertau reparatia: schimbare injector, placute frana, rulment SI TURBINA cu 20.000 lei (adica 4600 eur) vs. 880 eur in Austria.
    Le-am trimis raspuns ca ma simt jignit de oferta lor si ca astept sa mi se rezolve problema cu TURBINA nu ma intereseaza placute, si alte lucruri pe care nu le-am cerut.

    Raspunsul, tot dupa 3 saptamani a venit ca la oferta de 20,000 lei am o reducere.

    Rusine Toyota Romania!!!

    TOYOTA MEA ESTE DOAR TOYOTA MEA.

  • #2
    Pana la 3 ani (perioada de garantie) a fost absolut normal sa-ti ceri drepturile... dar ce ai facut dupa aceea pare sa fie cersetorie! Daca aveai garantie nelimitata era alta discutie Nu degeaba francezii rad de noi: S'il vous plait, monsieur!
    Bineinteles ca in Viena ai gasit un roman, altfel nu reuseai sa negociezi nimic! Occidentalii nu negociaza! Aici ca sa-ti castigi locul de munca trebuie sa uiti de obiceiurile de a cersi sau negocia!

    Comment


    • #3
      Stai ca m-ai pierdut, sunt nesimtiti pentru ca nu-ti schimba gratuit turbina in afara garantiei ? Nici nu ar fi fost normal sa o faca.

      In rest ai avut o pedala care scartaia si pe care ti-au schimbat-o in garantie si doi senzori ABS defecti cu care te-ai prezentat in afara perioadei de garantie.

      Stiu si eu foarte bine ce inseamna service-urile Toyota din Bucuresti. M-am lovit de nenumarate ori de serviciile lor de doi lei la diferite reparatii sau lucrari executate la ei, insa din povestirea ta nu prea reiese deloc asta.

      In rest, taxa de constatare se plateste in cam orice service de pe lumea asta atunci cand masina nu este in garantie, iar palaria ti-ai furat-o singur pentru ca nu ai profitat de ocazia ivita in Austria de a schimba turbina la 35% din pret si ai incercat sa o scoti gratis la noi.
      BMW 3 GT / 2.0d / AT Sport / Luxury Line / 2016
      Mazda CX5 / 2.0i AWD / MT / Attraction / 2012
      Toyota Aygo / 1.0 VVTI / AT / Luna / 2008

      Comment


      • #4
        Stai linistit ca nu-i faceau austriecii nici o reducere! Este o lege a persuasiunii numita legea contrastului... i-au oferit pretul turbinei + manopera iar apoi i-au oferit pretul unei turbine remanufacturata sau a uneia adusa din afara retelei. Preturile sunt asemanatoare iar turbinele sunt toate originale:unele cu adaosul toyota europe, altele fara adaos. Legea contrastului se foloseste f des in marketing dar parca din ce in ce mai des in politica...
        ex: ni se spune ca se vor mari unele preturi cu 50% apoi printr-o "minune" le maresc "doar" cu 5%. Noi ne bucuram ca am "scapat" de acea marire, ei se bucura si mai mult ca au marit cu cat vroiau fara ca noi sa ne suparam!

        Comment


        • #5
          Mda ...vorba lui Ovidiu...nu ai avut nimic foarte grav....cu masina....plus de asta....de ce nu ai facut masina in afara....logic ca in tara sa nu iti dea acelasi raspuns....eu unul m-as duce la Viena...si as vorbi cu omul sa imi faca reparatie ...care e foarte ieftina....si nu as sta sa imi bat capul....si apropo...cred ca mergi subturat cu masina...altfel nu imi explic de ce te-a lasat..
          Titi Aur: "daca esti pilot de raliuri si nu atingi limitele masinii in cadrul unei curse, esti un pilot prost; dar daca conduci pe drumuri publice si atingi limitele masinii, atunci esti un sofer prost".

          Comment


          • #6
            Si ce ar fi insemnat grav dupa voi? Pentru un brand care se vrea extrem de fiabil ca Toyota este extrem de grav ce a patit Beni. Si eu am probleme mari cu o Toyota benzina 1.3VVT-i cumparata de noua in 2007, care are acum doar 31k km - sa va enumar cateva: vopsea bari, exfoliere lac capota, ambreiaj cu probleme la 5000km schimbat la 28k, pierdere de antigel la 1300km, senzor pedala acceleratie (inca de actualitate), intinzator curea.
            Si am si un Opel Corsa luat tot nou in 2004, care are 60k si care a vazut multe drumuri grele cat mi-am construit casa si care a carat tone de materiale, si cu care am renuntat de mult sa mai vizitez reprezentanta, doar schimburi de ulei, filtre si placute la termen. Si Corsa era doar o masina la care credeam ca voi fi obligat sa renunt dupa maxim 5-6 ani datorita costurilor de intretinere. Dar se vede ca nu e asa! Corsa mea cel putin e produsa in Germania, altfel nu o luam de la reprezentanta, iar Toyota este produsa in Franta, si conform celor de la Top Gear, in aceeasi fabrica in care se fabrica ori Yaris ori Peugeot 206, ori, Citroen C2, functie de cerinte, day Aygo, 106 sau C1.
            Sper ca nu am deranjat pe nimeni - dar sa consideri caderea turbinei la 50k un mizilic la o Toyota, nu e corect deloc.

            Comment


            • #7
              beni este unul dintre putinii clienti Toyota cu probleme, tu esti unui dintre putinii clienti Opel fara probleme.
              Poate ca sunt rau, dar mai trebuie din cand in cand!
              http://img204.imageshack.us/img204/4009/tucashow3np.gif

              Comment


              • #8
                Si ca sa inchei, sunt surprins placut sa vad ca la sesizarea mea privind pedala de acceleratie care se blocheaza in mers la 4000 de ture, cei de la Toyota Romania mi-au spus ca pot veni oricand pentru inlocuirea gratuita a elementului defect.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by adydinu View Post
                  Sper ca nu am deranjat pe nimeni - dar sa consideri caderea turbinei la 50k un mizilic la o Toyota, nu e corect deloc.
                  Nu ai deranjat cu absolut nimic, insa beni a exagerat in mod evident in descrierea lui (ma refer la asteptarile fata de service).

                  Referitor la turbina, sunt destule variabile la mijloc. Starea turbinei depinde foarte mult de stilul de condus in primul rand. Apoi probleme pot aparea la orice model. Faptul ca Toyota are o fiabilitate peste media pietei nu inseamna ca face masini indestructibile. Tendinta de scadere a costurilor de productie se vede peste tot, inclusiv si la japonezi.
                  BMW 3 GT / 2.0d / AT Sport / Luxury Line / 2016
                  Mazda CX5 / 2.0i AWD / MT / Attraction / 2012
                  Toyota Aygo / 1.0 VVTI / AT / Luna / 2008

                  Comment


                  • #10
                    fara suparare, dar trebuie sa fi cel putin naiv sa crezi ca dupa iesirea din garantie iti schimba cineva ceva la masina, mai ales turbina
                    Ave 1.8 Luna '08

                    Comment


                    • #11
                      Garantia a trecut- a trecut, n-ai ce-i face, DAR:
                      Sa inteleg ca vi se pare ok ca omu sa vina la 9 sa-si ia masina si sa plece la 17; sa nu ii fie montata alarma, sa i se zica ca e normal sa scartaie nu stiu ce ca-i prea noua masina; sa i se dea un termen de manopera exagerat de lung pentru schimbarea senzorului, reparatia turbinei + alte chestii sa fie dublu ca pret fata de Austria; sa astepti 3 saptamani pana iti raspund la sesizare...inteleg ca acestea vi se par lucruri normale.
                      Sa ai o zgarietura pe masina NOUA??? Din punctul meu de vedere, dupa prima zgarietura, dupa prima iesire cu masina: e second si gata. Daca vreau zgarieturi pe masina imi iau una second. Daca o iau noua, vreau sa fie noua, absolut impecabila! Daca iau o masina noua vreau sa fiu tratat nepreferential, dar cu respect! Acord si pretind acelasi respect! Nu repect pana platesti masina si picioare in dos apoi.
                      Cat priveste analogia cu francezii. In occident totul se negociaza. Si o paine de pe raft o pot negocia.
                      Apropo, in SUA iti poti comanda o masina, o platesti, iti vine, te plimbi cu ea pana in 72 de ore si, daca nu-ti convine, o predai si iti dau banii inapoi.
                      Fara discutii, injuraturi si nervi; totul cu zambetul pe buze!

                      Comment


                      • #12
                        Ce s-a spus aici si ce-ai inteles tu. Arunca o privire si la parerile celorlalti de pe forum despre serviciile Toyota Romania si o sa te lamuresti. Suntem destui patiti cu ei, nu este un caz unicat, sunt zeci si zeci de mesaje in care se sesizeaza asta. Si eu si altii am facut multiple reclamatii pentru pataniile avute cu ei.

                        Totusi, asta nu inseamna ca trebuie sa te astepti sa-ti schimbi o turbina gratuit in afara garantiei.

                        PS: Referitor la negociatul in occident, depinde ce intelegi prin occident si unde ai negociat paini la raft. Negociezi la greci, la turci, insa francezul sau germanul nu sta la povesti... niciodata.
                        BMW 3 GT / 2.0d / AT Sport / Luxury Line / 2016
                        Mazda CX5 / 2.0i AWD / MT / Attraction / 2012
                        Toyota Aygo / 1.0 VVTI / AT / Luna / 2008

                        Comment


                        • #13
                          ... starea turbinei ține de stilul de condus ... tu ai schimbat la 50.000 km ... eu am schimbat la un vw Touareg la 25.000 km, după ce auto a mers 90% în oraș, pe distanțe f. scurte - sub 2km.

                          ... cât despre service, și toyota are scoruri mari, dar la VW , spre exemplu, schimbul bateriei a costat 1.300 lei!!!!

                          Comment


                          • #14
                            toate reprezentantele sunt la fel de scumpe
                            deunazi am schimbat ulei si 3 filtre la o DAcie diesel de servici si a costa 550 lei

                            problema este ca o turbina in mod normal nu pica la km lui decat daca are o problema din fabricatie indiferent cum mergi cu masina
                            Ave 1.8 Luna '08

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Tudor Catalin View Post

                              problema este ca o turbina in mod normal nu pica la km lui decat daca are o problema din fabricatie indiferent cum mergi cu masina
                              Gresit!
                              Daca dupa un drum cu mers alert ajungi in parcare si opresti motorul imediat nu e ok. Daca mergi la 1500rpm si apesi brusc la podea acceleratia iar nu e ok. Iar daca asta e la ordinea zilei nu va rezista nicio turbina din lume unui asemenea tratament.
                              http://img204.imageshack.us/img204/4009/tucashow3np.gif

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google