Announcement

Collapse
1 of 2 < >

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul ForumToyota.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Forumtoyota au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Forumtoyota nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul ForumToyota(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul ForumToyota(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
2 of 2 < >

>>>REGULAMENT<<<

Reguli privind utilizarea forumului www.forumtoyota.ro

1. Principii generale

În continuare, dorim sa lamurim un principiu care guverneaza orice comunitate, site de pe Internet. Din momentul în care ai tastat adresa site-ului, ai intrat pe proprietate privata, unde gazda are dreptul societati democrate, acela de a administra dupa cum crede de cuviinta. Nu trebuie ca aceste cuvinte sa te sperie, nu am creat forumul doar pentru noi însine ci dorim sa formam o comunitate bazata pe oameni care respecta regulile noastre. De aceea trebuie sa stii ca, daca doresti sa te integrezi în aceasta comunitate, trebuie sa te supui regulilor de mai jos, ce au fost create de niste oameni, pentru niste oameni. Daca un principiu enuntat nu coincide cu un principiu de-al tau la care nu poti renunta, esti invitat, sa renunti frecventarea forumului, eventual sa-l frecventezi doar citindu-l si fara a interveni.

Sa lamurim acum cine sunt gazdele acestei comunitati:

Administratorii

a) Administratorii sunt persoanele care detin acest forum si se ocupa atat cu partea tehnica a sa cat si cu partea administrativa.
b)Administratorii au dreptul de a gestiona orice mesaj de pe acest forum si nu raspund in fata celorlalti membri pentru actiunile lor.

Moderatorii

a) Moderatorii sunt persoane care au dreptul de a gestiona mesajele celorlalti utilizatori ai forumului.
b) Moderatori se supun, ca oricare alt utilizator, acestui regulament si au grija ca el sa fie respectat.
c) Gestionarea mesajelor se face respectand prezentul regulament, abaterile grave sau repetate de la aceasta regula soldandu-se cu retragerea dreptului de a modera.
d) Functia de moderator nu implica privilegii ci responsabilitati. Functia de moderator implica posibilitatea de a edita, muta, sterge sau bloca mesajele celorlalti utilizatori.
e) Functia de moderator este propusa si acordata doar de catre administratori si nimeni nu poate interveni in privinta aceasta.
f) Moderatorilor li se poate retrage dreptul de moderare doar de catre administratori fara explicatii.
g) Desi nu este necesar, moderatorii pot da explicatii pentru actiunile lor.

2. Reguli si recomandari

1. Forumul Forumtoyota.ro este deschis tuturor persoanelor, indiferent de nationalitate, sex, religie, clasa sociala etc. Totusi, cunoasterea foarte buna a limbii române scrise este obligatorie. Recomandam, cunoasterea limbii engleze la un nivel suficient pentru a întelege un text tehnic. Exprimarea scrisa este, prin definitie, mai complexa decât cea orala si, prin urmare, încearca sa te faci înteles prin ceea ce scrii. În unele contexte este indicata o exprimare cât mai apropiata de cea literara, în alte contexte mai relaxate se poate folosi si un limbaj familiar însa în ambele cazuri este foarte important sa fii înteles cât mai usor de catre ceilalti.

2. Pe lânga cunoasterea limbii, este necesara cunoasterea regulilor de baza ale limbajului scris, dupa cum urmeaza:
- scrierea cu înflorituri (k, sh, tz, y) este interzisa, cu exceptia cazurilor în care pot aparea confuzii;
- spatiu se lasa dupa si nu înainte de semnele de punctuatie; semne de punctuatie sunt inclusiv semnele de exclamare si întrebare;
- nu se lasa spatiu dupa prima paranteza, nici înaintea celei de-a doua; se lasa, în schimb, înaintea primei paranteze;
- un singur semn de exclamare sau de întrebare este de cele mai multe ori suficient, trei semne sunt considerate maximul admis.
- orice propozitie începe cu litera mare, orice nume propriu începe cu litera mare (acest punct este doar o recomandare);
- numarul punctelor de suspensie este trei si nici mai mult de trei;
- scrierea cu diacritice este optionala;
- scrierea nejustificata cu majuscule, litere îngrosate, italice, subliniate, cu culori sau alte artificii este interzisa.
În general, tineti cont de faptul ca un post trebuie sa poata fi citit rapid.
Orice abatere de la regulile de mai sus îngreuneaza parcurgerea textului si enerveaza inutil cititorul. Cine doreste cu orice pret sa iasa în evidenta, o poate face în alt mod, nu "chinuind" ceilalti membri ai comunitatii.

3. Fiecare utilizator este identificat printr-un singur nume de utilizator (user). Înregistrarea sub alt nume a aceleiasi persoane se numeste "clona";
clonele sunt interzise. Daca ai uitat parola, exista o functie pentru recuperarea ei pe care esti rugat sa o folosesti sau, în cel mai rau caz, poti apela la un administrator care te va ajuta.

4. Nu jigni, nu declansa scandaluri (asa-zisele "flame-uri"). Faptul ca esti nervos, chiar daca ai dreptate, nu îti scuza comportamentul. Nu vor fi tolerati cei care se ascund în spatele anonimatului pentru a aduce jigniri sau injurii altor utilizatori sau unor institutii. Chiar daca sunt folosite stelute, "beep"-uri în loc de cuvintele explicite, acest lucru nu ajuta cu nimic pentru ca aici intentia conteaza.
Nu sunt acceptate discutiile explicite privind promovarea oricarui tip de activitate ilegala sau imorala (warez, pornografie, xenofobie, rasism etc).

5. Posturile monosilabice, care nu aduc nimic bun discutiei ("cool", "de acord", "super", "rulz", "vreau si eu d-ala") sunt interzise. Nu suntem pe un canal de IRC ci pe un forum, daca nu va puteti abtine cautati alte comunitati în care aceste lucruri sunt permise.

6. Posturile trebuie sa fie bazate pe argumente, nu pe opinii subiective.
Trebuie acordata mare grija discutiilor contradictorii, gen benzina vs diesel, unde subiectivitatea tinde sa depaseasca anumite limite.

7. Nu se ofera nici un fel de premiu celui care posteaza cit mai multe mesaje. Nu se face nici o diferentiere intre cei care posteaza mai des si cei care posteaza mai rar. In afara de citeva titulaturi care sint doar cu numele si nu confera nici un fel de alte facilitati nu se face nici o distinctie intre cei cu posturi multe si cei cu posturi putine. In concluzie, scrieti numai daca aveti ceva de spus.

8. Ne rezervam dreptul ca, dupa un numar variabil de posturi (ce de regula nu va fi mai mare de 10-20) sa retragem dreptul de a posta pentru userii care nu corespund cerintelor noastre. Faptul ca ai câteva categorii unde poti posta liber, nu înseamna ca poti sa te complaci în postura de membru si sa "poluezi" astfel discutiile fara a respecta regulamentul.

9. Înainte de a deschide un thread nou, este recomandat sa urmezi etapele descrise în continuare:
- apeleaza la functia Search a forumului pentru ca e posibil ca subiectul sa mai fi fost discutat;
- daca ai posibilitatea si rabdarea necesara, citeste mai multe discutii legate (chiar si vag) de subiectul pe care intentionezi sa-l deschizi; s-ar putea sa gasesti raspunsul în alta discutie, cu subiect aparent diferit de ceea ce cauti si care nu apare la cautare.

10. Daca te-ai decis sa deschizi un thread nou, ai grija ca titlul sau sa fie scris citet si sa reflecte pe cât posibil subiectul abordat. Asadar, titlul "Problema cu ambreiajul" este de preferat fata de "Am o problema".

11. Daca thread-ul se refera la o problema, ofera cât mai multe detalii despre aceasta si nu astepta ca ceilalti utilizatori sa-ti ceara detaliile. Spre exemplu, enunta de la început anul de frabricatie, motorul, codul motorului etc, facând referire inclusiv la componentele care nu-ti par importante, e mai bine sa oferi detalii în plus decât în minus.

12. Citeste, daca se poate, tot ce s-a discutat într-un anumit thread. Este scuzabil repetarea unei întrebari la care s-a raspuns în ce-a de-a saptea pagina din cele 40 dar este inacceptabil pentru un thread de 2-3 pagini.

13. Pentru ca ideea postului sa fie mai clara, poti apela la smilies, însa nu abuza de ei. Ca si semnele de exclamare, folosirea lor repetata si în numar mare deranjeaza.

14. Butonul Quote ("citat") ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil.

15. Daca doresti sa editezi (modifici) un post, ai la dispozitie 5 minute( pentru aceasta. Totusi, daca dupa acel post exista interventii ale altor utilizatori, iar prin modificare sensul postului tau este schimbat total, acea succesiune de posturi nu va mai avea nici un înteles. Este, asadar, interzisa aceasta practica.

16. Remarcile "paternale" sunt acele remarci facute de catre utilizatorii obisnuiti care se erijeaza în "conducatorul absolut", fara a avea acest drept. Nu trebuie uitat faptul ca cei desemnati sa faca ordine sunt moderatorii. Cel mult, se va acorda acest drept membrilor de valoare si cu vechime.

17. Scandalurile pornite împotriva unor dealeri/service-uri sunt interzise.
Daca o firma te-a nemultumit si doresti sa pornesti o discutie pe aceasta tema, trebuie sa o faci civilizat, cu argumente solide (mergând pâna la prezentarea de documente doveditoare, în caz ca ti se cere acest lucru). Chiar si faptul ca firma respectiva are o atitudine reprobabila nu justifica un comportament jignitor la adresa ei.

18. Anunturile publicitare trebuie însotite de detalii complete, incluzând pretul, modalitatea de contact, eventual specificatiile complete ale produsului si/sau imaginea sa. Titlul thread-ului trebuie sa specifice explicit actiunea de cumparare/vânzare si produsul (produsele) în cauza. Sunt interzise comentariile pe marginea unui produs, nu iti convine pretul/starea lui, nu te obliga nimeni sa-l cumperi.
Nu se permite "UP" la mai putin de 24 de ore.

19. Semnatura este un text optional ce va fi atasat fiecarui post, la sfârsitul acestuia. Nu se accepta semnaturi lungi (maxim 3 linii). Introducerea unui link spre un alt site este permisa numai cu agrementul moderatorilor forumului. Se accepta imagini in semnatura la dimensiunea maxima de 150 x 15 pixel. Orice depasire a acestei dimensiuni poate fi sanctionata cu un warning. Moderatorii au dreptul de a edita semnatura fara o instiintare prealabila a userului.

20. Daca nu poti sau nu doresti sa respecti acest regulament, singura solutie consta în încetarea participarii la acest forum. În caz contrar, vom fi nevoiti sa luam toate masurile necesare pentru ca forumul Forumtoyota.ro sa-si desfasoare existenta în bune conditii, incluzând interzicerea dreptului de a mai posta (ban-area), temporara sau pe termen nelimitat. Încetarea activitatii pe forum se face "ca atare", fara a fi întreprinsa nici o actiune din partea nimanui. Asadar, nu cere sa-ti fie sters user-ul, nu-ti sterge propriile posturi, nu scrie posturi kilometrice pline de acuze la adresa administratiei, nici aici si nici pe alte forumuri. Cu alte cuvinte încearca sa parasesti decent comunitatea iar membrii acesteia sa-si aduca aminte cu placere de activitatea ta.

21. Administratorii si moderatorii forumului vor avea intotdeauna ultimul cuvint si nu sunt obligati sa dea explicatii. Este frumos din partea lor atunci cind se explica dar de cele mai multe ori, explicarea fiecarui gest in parte ar necesita mult prea mult timp - iar timpul este un material pretios, cel putin pentru noi. Daca cineva se simte cu totul si cu totul nedreptatit sau abuzat este rugat sa trimita un email administratorilor forumului si va fi tratat cu toata atentia cuvenita.

22. Ultima si cea mai importanta dar oarecum evaziva regula - se recomanda mentinerea discutiilor in cadrul obiectivului principal al acestui forum - MASINILE TOYOTA- vor fi descurajate in mare masura discutiile total pe dinafara. Se admit exceptii in cazul unor subiecte de interes pentru toata lumea - care sint acestea - ramine a se stabili de catre moderatorul forumului in cauza, la fata locului.

23.La sectiunea "Toyota-masina mea" nu se accepta comentarii inutile de genul "Sa o stapanesti sanatos" , "sa-ti traiasca masina" , "multi kilometrii" etc.
Rugam sa va rezumati strict la intrebari si comentarii legate de masina

Concluzii

Nu trebuie sa consideri aceste reguli ca fiind îndreptate împotriva ta. Nu sunt decât niste masuri menite sa creeze un forum de calitate.Din pacate, experienta a demonstrat ca, daca se porneste de la premisa ca noul-venit sa aiba drepturi egale cu membrii vechi, forumul a suferit o scadere drastica de calitate, aceasta pe lânga necesitatea unei munci titanice din partea moderatorilor pentru a se mentine ordinea. De aceea am adoptat masurile de mai sus care presupun, pentru membrii de valoare, un mic efort în primele zile de la înscriere. Speram ca acest efort sa fie din plin meritat.

Se accepta sugestii de imbunatatire (si e chiar recomandat sa o faceti fiind in interesul vostru) atat in ceea ce priveste prezentul regulament cat si in ceea ce priveste forumul sau site-ul ca functionalitate sau continut.

Speram sa te simti bine în aceasta comunitate, sa facem schimb de experienta legata de marca Toyota.
See more
See less

Rav4 vs Forester vs CR-V

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rav4 vs Forester vs CR-V

    La inceputul anului urmator am in plan sa migrez spre un SUV de familie. In primul rand am nevoie de 4x4 si o garda la sol mai mare decat la Auris. Mi-am facut o casuta de vacanta in apropiere de Horezu (Valcea), la 45 de minute de Transalpina, iar drumurile nu sunt prea grozave si iarna se strange zapada serioasa, mai ales ca mai am de urcat si cateva coclauri.

    In rest, prioritatile ar fi:
    - am nevoie de spatiu. Foarte probabil la anul o sa am si un bebe in masina, asa ca o sa-mi trebuiasca mult mai mult spatiu cand sunt pe drumuri.
    - confort si o tinuta de drum buna
    - mari planuri de off-road nu am, cel mult un drum forestier din an in Paste.
    - sa am drumuri cat mai rare la service.

    Cand am inceput sa ma uit pe la modele am avut o lista ceva mai lunga, insa usor usor s-a subtiat. Freelander 2 mi-a placut mult ca aspect, tinuta de drum foarte buna, sistem de tractiune excelent, insa pretul e mare, fiabilitatea e indoielnica, iar spatiul interior e mic, mai ales in portbagaj. In Tiguan doar m-am suit. Nu mi-a placut nici la exterior, nici la interior. Am mai cascat gura pe Nissan si Mitsubishi, insa nu mi-a facut nimic cu ochiul.

    Asa ca am ramas cu RAV4, Forester si CR-V. Pana acum am reusit sa fac test drive doar cu primele doua, in CR-V avand doar ocazia sa ma sui. Imrpesiile sunt urmatoarele:

    Forester
    + pana acum e in varful listei datorita tinutei de drum foarte bune si a experientei la volan
    + sistemul SAWD mi se pare unul dintre cele mai avansate ce pot fi gasite pe un SUV la ora actuala; nu se lasa in curbe si ofera un sentiment de siguranta deosebit
    + singura masina din cele 3 "finaliste" care are un sistem 4x4 veritabil cu tractiune integrala permanenta pe cele 4 roti
    + motorul boxer diesel ce are cuplul si puterea unui diesel, insa sunetul si linearitatea unui benzinar
    + spatiu interior suficient, portbagaj mare
    + garda la sol de 215 mm
    - au fost destul de multe cazuri in care ambreiajul a cedat prematur; e posibil ca la facelift sa mai fi rezolvat problema
    - aspectul interior e mult imbunatatit fata de generatia anterioara, insa la aproape 36.000 EUR ma asteptam totusi la ceva mai mult

    RAV4
    + imi place aspectul exterior
    + tinuta de drum decenta, placuta, insa sub cea din Forester, mai ales pe viraje
    + spatiu interior acceptabil, insa portbagajul este mai mic cu aproape 10% fata de Forester si CR-V
    + confortabila, placuta de condus
    - nu are un sistem 4x4 veritabil, comuta puterea pe rotile spate in functie de nevoi, nu poate fi comparat sub nicio forma cu cel de pe Land Cruiser
    - ca si la Forester, pentru suma platita puteau sa puna niste materiale mai rasarite la interior
    - tot aici as pune experienta negativa cu service-ul Toyota de 6 ani de cand sunt proprietarul unor masini ale acestei marci

    CR-V
    + arata cel mai bine la interior dintre cele trei
    + spatioasa, portbagaj incapator, bine compartimentat
    + are cel mai bogat pachet de dotari dintre cele trei
    - ca si RAV4, sistemul 4X4 este de fapt unul 4x2 care devine 4x4 in functie de nevoie; in conditii normale de utilizare nu este ceva rau, insa pe timp de iarna prefer un sistem proactiv decat unul reactiv
    - garda la sol de 180 mm
    - pare mai mult orientata spre o masina de oras

    Despre tinuta de drum si experienta la volan cu CR-V-ul o sa revin dupa ce o conduc.

    Mi-ar fi de folos parerile celor ce au avut ocazia sa conduca una din aceste masini sau care au vreo experienta cu ele.

    Multumesc.
    BMW 3 GT / 2.0d / AT Sport / Luxury Line / 2016
    Mazda CX5 / 2.0i AWD / MT / Attraction / 2012
    Toyota Aygo / 1.0 VVTI / AT / Luna / 2008


  • #2
    sincer sa fiu de cate ori am fost iarna pe acolo zona transalpina fara lantzuri am vazut ca mergeau doar animale dinastea gen LC ,Patrol sau ceva pregatit in rest fara lanturi se chinuiau, mashinile astea de zici tu au sistem 4x4 dar e mai mult axat pe mersul pe shosea nu de offroad.cel mai oki e Forestul din ele.

    Comment


    • #3
      Ovidiu , eu mi-as lua un LC second hand si as rezolva problema . Gasesti masina ok in jurul a 20000 euro cu putin peste 100000 km .

      Comment


      • #4
        E prea mare LC pentru ce vreau eu (urmeaza sa mai folosesc masina si in oras), iar o masina cu 100.000 km nu ma prea incanta.
        BMW 3 GT / 2.0d / AT Sport / Luxury Line / 2016
        Mazda CX5 / 2.0i AWD / MT / Attraction / 2012
        Toyota Aygo / 1.0 VVTI / AT / Luna / 2008

        Comment


        • #5
          Impartasesc aceleasi pareri comparative.Eu am un rav si o impreza ambele diesel.Pot spune ca tractiunea ,motorul diesel de 2 l de la subaru si stabilitatea in viraje sunt impresionante,cutia e usor imprecisa.Nu sunt atat de incantat de fiabilitate,puntea fata mi se pare cam sensibila la gropi la nici 30000km am schimbat bucsele fata.La rav la 70000 km a trebuit sa inlocuiesc doar placutele frana fata si am mers offroad dificil.Am iesit cu ravul din namol pana la praguri dupa ce am cuplat butonul 4x4.RAV e foarte manevrabila in oras si cred ca e destul de robusta.Serviceurile in Romania sunt cam toate la fel fiindca e vorba de oameni si mentalitati depasite.Am mers cu CRV si e spatioasa,confortabila, are motorul diesel foarte bun si tinuta de drum foarte buna dar in offroad cred ca e cea mai proasta alegere.

          Comment


          • #6
            Impartasesc aceleasi pareri comparative.Eu am un rav si o impreza ambele diesel.Pot spune ca tractiunea ,motorul diesel de 2 l de la subaru si stabilitatea in viraje sunt impresionante,cutia e usor imprecisa.Nu sunt atat de incantat de fiabilitate,puntea fata mi se pare cam sensibila la gropi la nici 30000km am schimbat bucsele fata.La rav la 70000 km a trebuit sa inlocuiesc doar placutele frana fata si am mers offroad dificil.Am iesit cu ravul din namol pana la praguri dupa ce am cuplat butonul 4x4.RAV e foarte manevrabila in oras si cred ca e destul de robusta.Serviceurile in Romania sunt cam toate la fel fiindca e vorba de oameni si mentalitati depasite.Am mers cu CRV si e spatioasa,confortabila, are motorul diesel foarte bun si tinuta de drum foarte buna dar in offroad cred ca e cea mai proasta alegere.

            Comment


            • #7
              Se pare ca versusul s-a mai marit putin.

              In cautarea unui SUV, am dat intamplator pe site-ul celor de la Mazda de noul model CX5. E vorba de un SUV compact (4550 mm lungime) proaspat lansat in afara, iar undeva in mai va fi lansat oficial si la noi.



              Masina este bazata pe un nou design denumit Kodo (sufletul miscarii), mult mai agresiv fata de ce ne-a obisnuit Mazda, si are ca baza tehnologia Skyactiv, o combinatie de motoare cu cel mai ridicat raport de compresie din lume (14:1) si constructie extrem de robusta din otel usor (masina are doar 1530 kg).

              Placut impresionat din ce-am citit pe net, am zis ca nu ar strica un test drive, asa ca in urma cu 2 zile m-am prezentat la Mazda BDT. Cum nu aveau in stoc nicio manuala (ce ma interesa pe mine), am testat modelul 2.0i AWD AT, cu nivel de echipare Revolution.

              Cateva detalii despre motor: 1997 cmc, 160 CP, cuplu maxim 208 Nm/4000 rpm, 0-100 km/h in 9,6 sec, consum urban 8,1 / extra 5,8 / mixt 6,6.

              Ce mi-a placut:
              - aspectul exterior
              - calitatea materialelor de la interior, frumos finisate si imbinate
              - tinuta de drum buna si cutia de viteza extrem de placuta, masina e chiar distractiva de condus
              - foarte agila si stabila pentru o masina cu o garda la sol de 210 mm
              - suspensiile orientate spre confort, insa nu intr-atat incat sa lase impresia de "barca"
              - portbagajul foarte incapator (~ 510 l), bine compartimentat
              - modul inteligent de rabatare a banchetei spate - 40:20:40
              - ergonomia scaunelor fata si spatiul pentru pasagerii din spate
              - sistemul de asistenta la parcare ce impreuna cu oglinzile foarte mari fac parcarea extrem de usoara (senzori fata/spate + camera video marsarier)
              - display color cu touchscreen de 5,8
              - sistem de navigatie incorporat realizat de in colaborare cu TomTom
              - izolare fonica foarte buna

              Ce nu mi-a placut:
              - parbrizul oarecum ciudat si vizibilitatea nu prea grozava din cauza montantului stanga
              - spatiile de depozitare cam reduse
              - calitatea plasticului din jurul displayului central

              Despre pret, in varianta care ma intereseaza pe mine, 2.0i AWD MT, echipare Attraction costa aproximativ 28.000 euro DDP (bi-xenon cu sistem adaptiv, cruise control, AC dual, senzor ploaie, lumina, jante aliaj 17, senzori de parcare fata/spate, display TFT 5,8", navigatie TomTom, scaune incalzite, bluetooth, pornire push&start din buton samd.). Dupa negociere sper sa ajung pe la 26.

              Merita mentionate si cateva din excelentele sisteme de pe masina asta. Pe langa clasicele ABS, EBD, ESP, TSC, Hill Hold, mai are:
              - i-Stop - in cazul stationarii intrerupe alimentarea, iar aceasta este repornita cand masina este bagata in viteza (dureaza 0,3 sec)
              - RVM - monitorizeaza spatele vehiculului, cand mergi cu peste 30 km/h si semnalizezi, in cazul in care o alta masina vine din spate, te avertizeaza vizual si sonor
              - SCBS - asistent de franare inteligent pentru oras; are rolul de a evita tamponarile la viteze mici, un sistem laser monitorizeaza masina din fata la viteze de pana la 30 km/h, iar in cazul in care ciocnirea este iminenta, franeaza automat
              - HBCS - control automat pentru faza lunga, comuta automat de la faza lunga la faza scurta cand depisteaza trafic, iar cand drumul este din nou liber comuta iarasi la faza lunga

              Una peste alta am ramas placut impresionat de masina si comportamentul acesteia. Mi se pare o alternativa foarte practica pentru o familie tanara in cautarea unui SUV polivalent, iar nivelul de echipare e mult peste concurenta. Ca urmare, a ajuns pe lista scurta alaturi de Forester, RAV4 si CRV. Sa vedem ce oferte vor mai fi pana la vara.

              Poze puteti vedea aici.
              BMW 3 GT / 2.0d / AT Sport / Luxury Line / 2016
              Mazda CX5 / 2.0i AWD / MT / Attraction / 2012
              Toyota Aygo / 1.0 VVTI / AT / Luna / 2008

              Comment


              • #8
                Am dat azi comanda si am platit avansul pentru CX5.
                Termen de livrare, undeva la sfarsitul lui septembrie.

                Am ramas la Zeal Red, precum in imaginea de mai sus.

                Nivelul de echipare este Attraction, ultimul dinainte de varianta full (n-am vrut piele, iar jantele de 19" nu erau prea practice).

                Cateva dintre dotari:
                Bi-Xenon cu sistem adaptiv AFS
                Senzori parcare fata-spate cu afisaj pe displayul central
                Scaune incalzite fata
                Cruise control
                Aer conditionat pe doua zone si cu guri de aerisire in spate
                Senzori ploaie si lumina
                Sistem de navigatie Tom Tom NB1 incorporat cu harta Europei de Est (Romania este pe la 55% in momentul asta, insa harta este updatabila)
                Display TFT color cu ecran tactil de 5,8 inchi
                Jante aliaj 17"
                Bluetooth hands free
                Push Engine start button
                Volan, schimbator, frana de mana imbracate in piele
                Geamuri fumurii spate
                Scaune spate Karakuri - rabatabile 40/20/40 cu rabatare rapida
                Oglinda interioara electrocroma cu efect antiorbire
                Radio-cd mp3 Bose cu 6 boxe, AUX + USB
                i-Stop
                Scaune fata cu suport lombar

                Plus elementele de siguranta:
                LDW - avertizare schimbare banda
                HBC - control automat faza lunga
                RVM - monitorizarea zonei spate la schimbarea benzii si a unghiului mort
                SCBS - franare inteligenta oras
                TPMS - sistem monitorizare presiune pneuri
                ABS, EDB, DSC, TCS, ESS, EBA
                Hill Hold Assist
                Airbaguri frontale, laterale, cortina

                Plus alte briz brizuri...

                Motorizarea este 2.0i, 4x4, 160 CP (208 Nm/4000 rpm), 0-100 - 9,6 sec

                Pretul de lista e 28.900 euro, insa am obtinut un discount bun si niste cadouri la negociere.
                BMW 3 GT / 2.0d / AT Sport / Luxury Line / 2016
                Mazda CX5 / 2.0i AWD / MT / Attraction / 2012
                Toyota Aygo / 1.0 VVTI / AT / Luna / 2008

                Comment


                • #9
                  Dupa aproape 5 luni de asteptare, saptamana trecuta mi-a sosit si mie intr-un final jucaria, o Mazda CX5 proaspat coapta in Japonia, ajunsa via Anvers pe plaiurile mioritice.



                  Dupa ce am luat masina de la dealer, dupa cateva scurte plimbari de acomodare, am trecut la pregatirea exterioara si interioara, intrucat am insistat ca masina sa nu fie pregatita inainte de livrare, deci implicit mai putine potentiale batai de cap ulterioare.

                  Ca la orice masina noua, pe langa inevitabilele urme de jeg si praf de pe timpul transportului am mai avut de indepartat si urmele de adeziv de la foliile de protectie de pe caroserie.

                  Am inceput printr-o spalare cu o combinatie de Magifoam, Maxi Suds si apa fierbinte...

















                  A urmat 2BM cu Dodo Juice Born to Be Mild si o masusa de blana Elite...



                  Dupa uscarea cu 2 prosoape Elite Ultra Plush am trecut la curatarea pragurilor cu Quick Detailer pe baza de ONR si o laveta de microfibra...



                  Urmele de adeziv inca mai erau vizibile si dupa spalare, asa ca am aplicat Acrysol pe zonele cu probleme pentru a elimina in siguranta lipiciul...





                  Geamurile au fost curatate la interior si exterior cu Meguiar’s Glass Cleaner si o laveta waffle weave Eurow...



                  Inainte...



                  Si dupa...



                  Iar dupa aceea am aplicat un strat de Duragloss #751 Rain Repel pentru a asigura un strat hidrofob pe toate suprafetele de sticla, inclusiv oglinzile retrovizoare...





                  Usoarele urme de mizerie de la interior au fost curatate cu Einszett Cockpit Premium...





                  Motorul a primit 2 straturi de Finish Kare 108AS, iar suprafetele vopsite au fost tratate cu Optimum Opti-Seal...




                  La exterior am folosit Prima Amigo pe post de cleaner/glaze...





                  Lucrat cu orbitala cu presiune usoara pe un pad negru Sonus a oferit un luciu foarte placut, amplificand efectul optic al pigmentului din vopsea...



                  Toate plasticele exterioare au fost tratate cu Finish Kare 108AS...



                  La fel si anvelopele, iar jantele au fost tratate cu Finish Kare 1000P...



                  Iar pe caroserie am aplicat pe post de protectie 2 straturi de Meguiar’s #26 Hi-Tech Yellow Wax, cu orbitala, impreuna cu un pad negru Meguiar’s.

                  Dupa cateva ore de bibilit, cam asa arata masina la exterior si interior...






































                  Dupa pregatire, i-am facut drumul de inaugurare, un Bucuresti-Constanta si retur, iar dupa vreo 550 km parcursi, dintre care vreo 50 bara la bara prin oras am de facut urmatoarele remarci;

                  Ce mi-a placut:
                  - Tinuta de drum foarte buna, nu-ti lasa niciun moment impresia de instabilitate, chiar si in curbe luate la viteze mai mari, tendinta subviratoare prezenta de obicei la SUV-uri este infima, per total CX5 mi-a parut mai stabil pe drumuri virajate decat Aurisul
                  - Cutia de viteze precisa, bine partajata, iar schimbatorul are o cursa scurta, cum gasim de obicei la masinile sport
                  - Suspensiile filtreaza bine denivelarile drumului, sunt orientate spre confort, insa fara sa lase impresia de „barca”
                  - Antifonarea este excelenta, la viteze de 140-150 km/h in habitaclu nu se aude aproape niciun fel de zgomot, grija pentru acest aspect poate fi observata atat ridicand capota, cat si privind carenajele rotilor
                  - Spatiul interior foarte mare, atat pentru sofer, cat si pentru pasageri
                  - Ca aspect exterior, desi subiectiv, mie mi se pare unul dintre cele mai reusite modele din clasa, partea frontala este agresiva, iar lateralele sunt caracterizate de linii fluide, in general am remarcat atat prin oras, cat si pe autostrada ca intoarce multe capete
                  - Scaunele ergonomice bine proportionate , confortabile la drum lung, iar suportul lombar ajustabil face toti banii
                  - Urca rapid si lin in ture, motorul toarce frumos, iar puterea este suficienta pentru gabaritul masinii, turata cum trebuie are zvac, iar la viteze de croaziera de 140 km/h are cam 3000 rpm pe turometru
                  - Portbagajul este mare si bine compartimentat, are un fel de lada mascata in care am reusit sa-mi bag toate sculele si accesoriile masinii (stingator, triunghi, trusa medicala, kit de reparatie anvelope, compresor auto, surubelnite, lavete, chei, carlige de tractare samd), lasand astfel restul portbagajului practic gol, dupa cum se vede si in pozele de mai sus, iar prin rabatarea banchetelor se ajunge de la un volum de 510 litri la un impresionant 1620 l
                  - Materialele interioare de buna calitate, frumos finisate si imbinate, o combinatie de plastice moi, suprafete lacuite si zone vopsite in tenta de aluminiu, ce ofera un aer de zona premium, plus ca inspira rezistenta in timp la zgarieturi si greieri
                  - Pachetul de dotari extrem de dotat; convectivitatea cu telefonul este joaca de copil, iar sistemul multimedia ofera o multime de optiuni, fiind usor de manevrat cu ajutorul joystickului de langa schimbator
                  - Sistemul de parcare cu afisaj pe bord face parcarea masinii mult mai usoara, chiar si in spatii inguste
                  - Sistemele de asistenta ce usureaza viata la volan, indeosebi RVM, iar i-Stopul incepe sa-mi placa, are un timp de raspuns extrem de rapid, aerul conditionat functioneaza decent si cand motorul este in stand-by, iar repornirea se face imediat la apasarea ambreiajului, sa vad in timp ce economie obtin cu ajutorul lui
                  - Navigatia TomTom poate fi updatata gratuit timp de 60 de zile, astfel am reusit sa trec de la cea din August 2011 ce era pe card la cea din August 2012 (pentru curiosi acoperirea pentru Romania este de 53%)
                  - Garda la sol de 21 cm ce-mi va fi de mare folos pentru drumurile ce o sa le am de facut mai ales iarna

                  Ce nu mi-a placut:
                  - Nu am reusit inca sa ma acomodez cu oglinzile retrovizoare ale masinii, desi mari ca dimensiuni imi par ca ofera o perspectiva mai redusa decat cele de pe Auris
                  - Desi extrem de silentioasa masina, dupa cum spuneam mai sus, la viteze de peste 120 km/h oglinzile exterioare scot un fel de suierat, este destul de subtil, insa se aude daca muzica este oprita, de asemenea, la viteze mari, oglinda are un usor joc in interiorul ramei, nu e deranjant, insa se observa
                  - Pozitionarea ceasului mi se pare total anapoda, era mult mai util si practic sa-l puna pe bord, pe langa indicatorul de combustibil
                  - Spatiile de depozitare sunt cam putine in partea din fata
                  - Tehnologia de vopsire mi se pare tot mai slaba de la o generatie la alta, efectul de coaja de portocala fiind tot mai prezent, insa deja este ceva comun la mai toate marcile
                  - Nu au pus un buton dedicat pentru spalatorul de faruri (se declanseaza automat la 3 actionari ale stergatoarelor)

                  In rest, dupa 550 km din care 90% i-am facut in afara, iar cei 10% aproape numai bara la bara in Bucuresti, am un consum mediu de 8,7%, multumitor tinand cont ca in afara am mers cu viteze de 140-150 km/h, insa cu sperante sa mai scada pe viitor dupa ce se mai lasa motorul.
                  BMW 3 GT / 2.0d / AT Sport / Luxury Line / 2016
                  Mazda CX5 / 2.0i AWD / MT / Attraction / 2012
                  Toyota Aygo / 1.0 VVTI / AT / Luna / 2008

                  Comment


                  • #10
                    foarte frumoasa...sa o conduci sanatos...si sa nu ai parte de evenimente neplacute!
                    Toyota Auris.D4D-2.0.

                    Comment


                    • #11
                      Super arata masina, dl ovidiu felicitari pt noua achizitie....

                      Comment


                      • #12
                        Fiind un fost posesor al unor masini ford....ma gandesc sa facem si o comparatie intre un Kuga si Rav4 vs Forester vs CR-V vs Mazda-CX-5..
                        Utilizand un site des folosit pot sa reproduc de acolo : Kuga 14/20, Mazda CX-7 15/20 ,RAV4 10/20....
                        Intrebarea mea este....cine isi mai doreste toyota?

                        Last edited by tiby; 10-13-2012, 21:02 PM.

                        Comment


                        • #13
                          Kuga l-am lasat deoparte rapid. Motorizarile disponibile n-au fost pe gustul meu. Singurul motor pe benzina e 2.5T ce are o cilindree mare si un consum urban ce duce spre 16-17% (pana si varianta diesel de 2.0 are un consum mai mare decat CX5 pe benzina). Apoi spatiul interior e mic, portbagajul are cu vreo 150 de litri mai putin, masina este mai grea cu 250 kg. Pachetul de dotari este mai slab, garantia mai mica, materialele interioare de calitate mai slaba, iar pretul este mai mare.

                          Sincer nu-l vad un rival pentru CX5 decat dpdv al tinutei de drum.

                          PS: Sa nu uitam ca modelul actual de RAV4 este de conceptie veche, in pofida faceliftului. In 2013 ar trebui sa apara noul model. Vom vedea ce va aduce nou.
                          BMW 3 GT / 2.0d / AT Sport / Luxury Line / 2016
                          Mazda CX5 / 2.0i AWD / MT / Attraction / 2012
                          Toyota Aygo / 1.0 VVTI / AT / Luna / 2008

                          Comment


                          • #14
                            Frumoasa masina Ovidiu , sa o stapanesti cu sanatate si bucurie !
                            Am o intrebare - cum de aparatul de spalat cu presiune pe care il ai arunca spuma asa de bine ? I-ai umblat cumva la sita vasului cu spuma ? Eu am un Bosch Aquatrak 100 si arunca spuma ca pe un ceai .... crezi ca necesita schimbarea aparatului sau o pot rezolva cu o altfel de duza ?

                            Comment


                            • #15
                              Diferenta o face lancea de spumare, dar si produsul folosit, Vali, nu sita. E cumparata separat si costa in jur de 50 de lire. Ceva de genul asta folosesc eu, iar solutia de spalare este asta.

                              Cu bidonasele alea de vin cu mai toate spalatoarele nu poti face nimic, doar sa arunci samponul pe masina.
                              BMW 3 GT / 2.0d / AT Sport / Luxury Line / 2016
                              Mazda CX5 / 2.0i AWD / MT / Attraction / 2012
                              Toyota Aygo / 1.0 VVTI / AT / Luna / 2008

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google