Announcement

Collapse
1 of 2 < >

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul ForumToyota.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Forumtoyota au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Forumtoyota nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul ForumToyota(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul ForumToyota(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
2 of 2 < >

>>>REGULAMENT<<<

Reguli privind utilizarea forumului www.forumtoyota.ro

1. Principii generale

În continuare, dorim sa lamurim un principiu care guverneaza orice comunitate, site de pe Internet. Din momentul în care ai tastat adresa site-ului, ai intrat pe proprietate privata, unde gazda are dreptul societati democrate, acela de a administra dupa cum crede de cuviinta. Nu trebuie ca aceste cuvinte sa te sperie, nu am creat forumul doar pentru noi însine ci dorim sa formam o comunitate bazata pe oameni care respecta regulile noastre. De aceea trebuie sa stii ca, daca doresti sa te integrezi în aceasta comunitate, trebuie sa te supui regulilor de mai jos, ce au fost create de niste oameni, pentru niste oameni. Daca un principiu enuntat nu coincide cu un principiu de-al tau la care nu poti renunta, esti invitat, sa renunti frecventarea forumului, eventual sa-l frecventezi doar citindu-l si fara a interveni.

Sa lamurim acum cine sunt gazdele acestei comunitati:

Administratorii

a) Administratorii sunt persoanele care detin acest forum si se ocupa atat cu partea tehnica a sa cat si cu partea administrativa.
b)Administratorii au dreptul de a gestiona orice mesaj de pe acest forum si nu raspund in fata celorlalti membri pentru actiunile lor.

Moderatorii

a) Moderatorii sunt persoane care au dreptul de a gestiona mesajele celorlalti utilizatori ai forumului.
b) Moderatori se supun, ca oricare alt utilizator, acestui regulament si au grija ca el sa fie respectat.
c) Gestionarea mesajelor se face respectand prezentul regulament, abaterile grave sau repetate de la aceasta regula soldandu-se cu retragerea dreptului de a modera.
d) Functia de moderator nu implica privilegii ci responsabilitati. Functia de moderator implica posibilitatea de a edita, muta, sterge sau bloca mesajele celorlalti utilizatori.
e) Functia de moderator este propusa si acordata doar de catre administratori si nimeni nu poate interveni in privinta aceasta.
f) Moderatorilor li se poate retrage dreptul de moderare doar de catre administratori fara explicatii.
g) Desi nu este necesar, moderatorii pot da explicatii pentru actiunile lor.

2. Reguli si recomandari

1. Forumul Forumtoyota.ro este deschis tuturor persoanelor, indiferent de nationalitate, sex, religie, clasa sociala etc. Totusi, cunoasterea foarte buna a limbii române scrise este obligatorie. Recomandam, cunoasterea limbii engleze la un nivel suficient pentru a întelege un text tehnic. Exprimarea scrisa este, prin definitie, mai complexa decât cea orala si, prin urmare, încearca sa te faci înteles prin ceea ce scrii. În unele contexte este indicata o exprimare cât mai apropiata de cea literara, în alte contexte mai relaxate se poate folosi si un limbaj familiar însa în ambele cazuri este foarte important sa fii înteles cât mai usor de catre ceilalti.

2. Pe lânga cunoasterea limbii, este necesara cunoasterea regulilor de baza ale limbajului scris, dupa cum urmeaza:
- scrierea cu înflorituri (k, sh, tz, y) este interzisa, cu exceptia cazurilor în care pot aparea confuzii;
- spatiu se lasa dupa si nu înainte de semnele de punctuatie; semne de punctuatie sunt inclusiv semnele de exclamare si întrebare;
- nu se lasa spatiu dupa prima paranteza, nici înaintea celei de-a doua; se lasa, în schimb, înaintea primei paranteze;
- un singur semn de exclamare sau de întrebare este de cele mai multe ori suficient, trei semne sunt considerate maximul admis.
- orice propozitie începe cu litera mare, orice nume propriu începe cu litera mare (acest punct este doar o recomandare);
- numarul punctelor de suspensie este trei si nici mai mult de trei;
- scrierea cu diacritice este optionala;
- scrierea nejustificata cu majuscule, litere îngrosate, italice, subliniate, cu culori sau alte artificii este interzisa.
În general, tineti cont de faptul ca un post trebuie sa poata fi citit rapid.
Orice abatere de la regulile de mai sus îngreuneaza parcurgerea textului si enerveaza inutil cititorul. Cine doreste cu orice pret sa iasa în evidenta, o poate face în alt mod, nu "chinuind" ceilalti membri ai comunitatii.

3. Fiecare utilizator este identificat printr-un singur nume de utilizator (user). Înregistrarea sub alt nume a aceleiasi persoane se numeste "clona";
clonele sunt interzise. Daca ai uitat parola, exista o functie pentru recuperarea ei pe care esti rugat sa o folosesti sau, în cel mai rau caz, poti apela la un administrator care te va ajuta.

4. Nu jigni, nu declansa scandaluri (asa-zisele "flame-uri"). Faptul ca esti nervos, chiar daca ai dreptate, nu îti scuza comportamentul. Nu vor fi tolerati cei care se ascund în spatele anonimatului pentru a aduce jigniri sau injurii altor utilizatori sau unor institutii. Chiar daca sunt folosite stelute, "beep"-uri în loc de cuvintele explicite, acest lucru nu ajuta cu nimic pentru ca aici intentia conteaza.
Nu sunt acceptate discutiile explicite privind promovarea oricarui tip de activitate ilegala sau imorala (warez, pornografie, xenofobie, rasism etc).

5. Posturile monosilabice, care nu aduc nimic bun discutiei ("cool", "de acord", "super", "rulz", "vreau si eu d-ala") sunt interzise. Nu suntem pe un canal de IRC ci pe un forum, daca nu va puteti abtine cautati alte comunitati în care aceste lucruri sunt permise.

6. Posturile trebuie sa fie bazate pe argumente, nu pe opinii subiective.
Trebuie acordata mare grija discutiilor contradictorii, gen benzina vs diesel, unde subiectivitatea tinde sa depaseasca anumite limite.

7. Nu se ofera nici un fel de premiu celui care posteaza cit mai multe mesaje. Nu se face nici o diferentiere intre cei care posteaza mai des si cei care posteaza mai rar. In afara de citeva titulaturi care sint doar cu numele si nu confera nici un fel de alte facilitati nu se face nici o distinctie intre cei cu posturi multe si cei cu posturi putine. In concluzie, scrieti numai daca aveti ceva de spus.

8. Ne rezervam dreptul ca, dupa un numar variabil de posturi (ce de regula nu va fi mai mare de 10-20) sa retragem dreptul de a posta pentru userii care nu corespund cerintelor noastre. Faptul ca ai câteva categorii unde poti posta liber, nu înseamna ca poti sa te complaci în postura de membru si sa "poluezi" astfel discutiile fara a respecta regulamentul.

9. Înainte de a deschide un thread nou, este recomandat sa urmezi etapele descrise în continuare:
- apeleaza la functia Search a forumului pentru ca e posibil ca subiectul sa mai fi fost discutat;
- daca ai posibilitatea si rabdarea necesara, citeste mai multe discutii legate (chiar si vag) de subiectul pe care intentionezi sa-l deschizi; s-ar putea sa gasesti raspunsul în alta discutie, cu subiect aparent diferit de ceea ce cauti si care nu apare la cautare.

10. Daca te-ai decis sa deschizi un thread nou, ai grija ca titlul sau sa fie scris citet si sa reflecte pe cât posibil subiectul abordat. Asadar, titlul "Problema cu ambreiajul" este de preferat fata de "Am o problema".

11. Daca thread-ul se refera la o problema, ofera cât mai multe detalii despre aceasta si nu astepta ca ceilalti utilizatori sa-ti ceara detaliile. Spre exemplu, enunta de la început anul de frabricatie, motorul, codul motorului etc, facând referire inclusiv la componentele care nu-ti par importante, e mai bine sa oferi detalii în plus decât în minus.

12. Citeste, daca se poate, tot ce s-a discutat într-un anumit thread. Este scuzabil repetarea unei întrebari la care s-a raspuns în ce-a de-a saptea pagina din cele 40 dar este inacceptabil pentru un thread de 2-3 pagini.

13. Pentru ca ideea postului sa fie mai clara, poti apela la smilies, însa nu abuza de ei. Ca si semnele de exclamare, folosirea lor repetata si în numar mare deranjeaza.

14. Butonul Quote ("citat") ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil.

15. Daca doresti sa editezi (modifici) un post, ai la dispozitie 5 minute( pentru aceasta. Totusi, daca dupa acel post exista interventii ale altor utilizatori, iar prin modificare sensul postului tau este schimbat total, acea succesiune de posturi nu va mai avea nici un înteles. Este, asadar, interzisa aceasta practica.

16. Remarcile "paternale" sunt acele remarci facute de catre utilizatorii obisnuiti care se erijeaza în "conducatorul absolut", fara a avea acest drept. Nu trebuie uitat faptul ca cei desemnati sa faca ordine sunt moderatorii. Cel mult, se va acorda acest drept membrilor de valoare si cu vechime.

17. Scandalurile pornite împotriva unor dealeri/service-uri sunt interzise.
Daca o firma te-a nemultumit si doresti sa pornesti o discutie pe aceasta tema, trebuie sa o faci civilizat, cu argumente solide (mergând pâna la prezentarea de documente doveditoare, în caz ca ti se cere acest lucru). Chiar si faptul ca firma respectiva are o atitudine reprobabila nu justifica un comportament jignitor la adresa ei.

18. Anunturile publicitare trebuie însotite de detalii complete, incluzând pretul, modalitatea de contact, eventual specificatiile complete ale produsului si/sau imaginea sa. Titlul thread-ului trebuie sa specifice explicit actiunea de cumparare/vânzare si produsul (produsele) în cauza. Sunt interzise comentariile pe marginea unui produs, nu iti convine pretul/starea lui, nu te obliga nimeni sa-l cumperi.
Nu se permite "UP" la mai putin de 24 de ore.

19. Semnatura este un text optional ce va fi atasat fiecarui post, la sfârsitul acestuia. Nu se accepta semnaturi lungi (maxim 3 linii). Introducerea unui link spre un alt site este permisa numai cu agrementul moderatorilor forumului. Se accepta imagini in semnatura la dimensiunea maxima de 150 x 15 pixel. Orice depasire a acestei dimensiuni poate fi sanctionata cu un warning. Moderatorii au dreptul de a edita semnatura fara o instiintare prealabila a userului.

20. Daca nu poti sau nu doresti sa respecti acest regulament, singura solutie consta în încetarea participarii la acest forum. În caz contrar, vom fi nevoiti sa luam toate masurile necesare pentru ca forumul Forumtoyota.ro sa-si desfasoare existenta în bune conditii, incluzând interzicerea dreptului de a mai posta (ban-area), temporara sau pe termen nelimitat. Încetarea activitatii pe forum se face "ca atare", fara a fi întreprinsa nici o actiune din partea nimanui. Asadar, nu cere sa-ti fie sters user-ul, nu-ti sterge propriile posturi, nu scrie posturi kilometrice pline de acuze la adresa administratiei, nici aici si nici pe alte forumuri. Cu alte cuvinte încearca sa parasesti decent comunitatea iar membrii acesteia sa-si aduca aminte cu placere de activitatea ta.

21. Administratorii si moderatorii forumului vor avea intotdeauna ultimul cuvint si nu sunt obligati sa dea explicatii. Este frumos din partea lor atunci cind se explica dar de cele mai multe ori, explicarea fiecarui gest in parte ar necesita mult prea mult timp - iar timpul este un material pretios, cel putin pentru noi. Daca cineva se simte cu totul si cu totul nedreptatit sau abuzat este rugat sa trimita un email administratorilor forumului si va fi tratat cu toata atentia cuvenita.

22. Ultima si cea mai importanta dar oarecum evaziva regula - se recomanda mentinerea discutiilor in cadrul obiectivului principal al acestui forum - MASINILE TOYOTA- vor fi descurajate in mare masura discutiile total pe dinafara. Se admit exceptii in cazul unor subiecte de interes pentru toata lumea - care sint acestea - ramine a se stabili de catre moderatorul forumului in cauza, la fata locului.

23.La sectiunea "Toyota-masina mea" nu se accepta comentarii inutile de genul "Sa o stapanesti sanatos" , "sa-ti traiasca masina" , "multi kilometrii" etc.
Rugam sa va rezumati strict la intrebari si comentarii legate de masina

Concluzii

Nu trebuie sa consideri aceste reguli ca fiind îndreptate împotriva ta. Nu sunt decât niste masuri menite sa creeze un forum de calitate.Din pacate, experienta a demonstrat ca, daca se porneste de la premisa ca noul-venit sa aiba drepturi egale cu membrii vechi, forumul a suferit o scadere drastica de calitate, aceasta pe lânga necesitatea unei munci titanice din partea moderatorilor pentru a se mentine ordinea. De aceea am adoptat masurile de mai sus care presupun, pentru membrii de valoare, un mic efort în primele zile de la înscriere. Speram ca acest efort sa fie din plin meritat.

Se accepta sugestii de imbunatatire (si e chiar recomandat sa o faceti fiind in interesul vostru) atat in ceea ce priveste prezentul regulament cat si in ceea ce priveste forumul sau site-ul ca functionalitate sau continut.

Speram sa te simti bine în aceasta comunitate, sa facem schimb de experienta legata de marca Toyota.
See more
See less

Toyota Avensis prima masina

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Toyota Avensis prima masina

    Salutare. As dori sa achizitionez o Toyota Avensis din 2007, motor 2.0 diesel si as avea 2 intrebari: 1.Este potrivita aceasta masina pentru un incepator? 2.De la ce pret pot sa gasesc aceasta masina in stare buna? Precizez ca fac scoala la momentul actual deci experienta pe condus nu am. La scoala conduc o Skoda Octavia din 2013, motor 1.2 benzina. Multumesc

  • #2
    Originally posted by onicavasi View Post
    Salutare. As dori sa achizitionez o Toyota Avensis din 2007, motor 2.0 diesel si as avea 2 intrebari: 1.Este potrivita aceasta masina pentru un incepator? 2.De la ce pret pot sa gasesc aceasta masina in stare buna? Precizez ca fac scoala la momentul actual deci experienta pe condus nu am. La scoala conduc o Skoda Octavia din 2013, motor 1.2 benzina. Multumesc
    Salut,
    Trebuie sa iti raspunzi in primul rand la anumite intrebari inainte sa iei o decizie asupra modelului si motorizarii, si anume:
    - Cati km vei face zilnic?
    - Cati dintre acestia vor fi facuti in oras si cati in exterior?

    Cu o motorizare pe benzina nu prea vei avea probleme, pe cand la diesel riscurile sunt mai mari (aici depinde de cat de bine a fost intretinuta masina de fostul proprietar) si pentru incepator eu zic ca o motorizare pe benzina va rezista mai mult la 'tavaleala' decat un diesel (si aici vorbim de ambreiaj in mod expres, unde la diesel ai dublu ambreiaj si volanta vs incepator nu prea da bine )

    Inca un aspect: dat fiind ca vei fi incepator, gandeste-te si la costurile cu asigurarea si impozitul...2.0 te va "rupe" la portofel in calitate de incepator..ti-as recomanda sa te orientezi spre un hatchback de 1.3-1.6..asta acum depinde si de tine..ca nu ai precizat..ai familie? cati pasageri vor fi mai mereu in masina? doar tu? 2 persoane? ai nevoie de spatiu pt carucior copii? sau esti 'haiduc" si atunci un hatchback gen Yaris sau Auris ti-ar fi de ajuns in calitate de incepator!

    In concluzie, totul se reduce la nevoile si cerintele tale de condus si posibilitatea ta financiara de a intretine acea masina fara sa fii nevoit sa faci rabat de la piese de calitate sau amanari de revizii din lipsa banilor!
    Ia in calcul ca in momentul de fata, pe piata auto de SH din Romania, mai mult de 70% din masini sunt tepe sau au probleme ascunse, asa ca trebuie sa fii foarte atent in alegerea facuta!
    Toyota Yaris 1.3 VVT-i SOL (SCP90) / 11.2005 / 2SZ-FE / 5 Doors hatchback SilverGrey

    Comment


    • #3
      In primul rand multumesc pt raspuns. Foarte exact nu stiu cati km o sa fac dar ca idee asa ar fi pana la munca si inapoi (din Titan pana in centru) si poate o iesire in afara orasului o data pe luna. Nu am nevoie neaparat de o masina mare dar nici nu as vrea un Opel Corsa, cumva vreau o masina care sa se conduca bine si la drumuri mai lungi. Avensisul mi se parea o alegere potrivita din punctul acesta de vedere dar nu ma incapatanez. Cel mai probabil in oras o sa fiu doar eu in masina si la drumuri lungi, un prieten doi. Ma gandeam sa apelez la serviciile celor de la Masina potrivita, asta ca sa evit eventualele tepe. Bugetul ar fi de 5000 + 1000 de euro pt eventuale reparatii. Imi cer scuze daca vorbesc poate in necunostinta de cauza despre unele lucruri dar chiar nu ma pricep si sunt novice in toata treaba asta. Multumesc

      Comment


      • #4
        Mai bine iti iei Avensis cu motor de 1.6, sau mai bine de 1.8 si ai scapat. Ai si ceva putere, iar in bucuresti consumul e comparabil cu 2.0 diesel.

        Comment


        • #5
          Originally posted by onicavasi View Post
          In primul rand multumesc pt raspuns. Foarte exact nu stiu cati km o sa fac dar ca idee asa ar fi pana la munca si inapoi (din Titan pana in centru) si poate o iesire in afara orasului o data pe luna. Nu am nevoie neaparat de o masina mare dar nici nu as vrea un Opel Corsa, cumva vreau o masina care sa se conduca bine si la drumuri mai lungi. Avensisul mi se parea o alegere potrivita din punctul acesta de vedere dar nu ma incapatanez. Cel mai probabil in oras o sa fiu doar eu in masina si la drumuri lungi, un prieten doi. Ma gandeam sa apelez la serviciile celor de la Masina potrivita, asta ca sa evit eventualele tepe. Bugetul ar fi de 5000 + 1000 de euro pt eventuale reparatii. Imi cer scuze daca vorbesc poate in necunostinta de cauza despre unele lucruri dar chiar nu ma pricep si sunt novice in toata treaba asta. Multumesc
          Salut din nou!
          Si eu practic acelasi stil de condus..90% urban si 10% extraurban cu iesiri pe distante mai mari de 150km/sens de mers si dupa 2 ani de posesie a unui Yaris 1.33 VVT-i nu am cuvinte de repros la adresa lui sau sa simt vreun disconfort/lipsa la drumuri lungi..nu se compara cu Corsa in primul rand (este mult mai inalt, mai spatios, mai sigur, vizibilitate mai buna si muuult mai rapid- si cand spun rapid ma raportez la o situatie recenta: 4 adulti in masina (~340kg)+bagaje am atins 140km/h cu lejeritate si inca mai aveam pedala sa-i dau spre un 160km/h probabil si nu am simtit deloc cum ca masina nu ar mai avea vlaga..cam atat de voinic e motorul asta de 1.33 de la Toyota si Yaris in general)..asa ca ai putea arunca un ochi si la Yaris sau daca vrei spatiu mai mult, fratiorul mai mare: Auris, motorizare pe benzina 1.6

          Legat de consum, nu ma pot pronunta pt Bucuresti, dar in Constanta cu Yaris mai mult de 7.4% nu scot / 8.2% cu clima vara / 9.4% iarna dat fiind distanta scurta parcursa de acasa la servici ..comparativ, la vechiul Opel Astra 1.6i 8v ma rupea in oras: 10-11% vara / 14% iarna..de asta zic ca 2.0 in Buc o sa te rupa rau la buzunar, exceptand costurile cu asigurarea (acolo o sa plangi literalmente in primii 3-4 ani pana cand cresti in clasa BM)..

          Legat de buget, de aia 1000 eur pt eventuale reparatii mai bine ii pui la pretul de cumparare si iti iei ceva fara probleme (eu de ex mi-am cumparat-o din Bucuresti si la 4550eur cat a costat, gasisesm variante mai ieftine la mine in judet, dar am preferat sa cumpar ceva mai scump de pe piata decat sa ma zgarcesc la bani si apoi sa stau cu ea prin service-uri..nici pana in ziua de azi nu am avut vreo problema cu ea..calitatea si fiabilitatea Toyota e la ea acasa!)..cu atat mai mult daca intentionezi sa apelezi la serviciile lui Dan sansele sa iti iei vreo teapa tind spre 0

          Numai bine!
          Toyota Yaris 1.3 VVT-i SOL (SCP90) / 11.2005 / 2SZ-FE / 5 Doors hatchback SilverGrey

          Comment


          • #6
            Originally posted by geographu View Post
            Salut din nou!
            Si eu practic acelasi stil de condus..90% urban si 10% extraurban cu iesiri pe distante mai mari de 150km/sens de mers si dupa 2 ani de posesie a unui Yaris 1.33 VVT-i nu am cuvinte de repros la adresa lui sau sa simt vreun disconfort/lipsa la drumuri lungi..nu se compara cu Corsa in primul rand (este mult mai inalt, mai spatios, mai sigur, vizibilitate mai buna si muuult mai rapid- si cand spun rapid ma raportez la o situatie recenta: 4 adulti in masina (~340kg)+bagaje am atins 140km/h cu lejeritate si inca mai aveam pedala sa-i dau spre un 160km/h probabil si nu am simtit deloc cum ca masina nu ar mai avea vlaga..cam atat de voinic e motorul asta de 1.33 de la Toyota si Yaris in general)..asa ca ai putea arunca un ochi si la Yaris sau daca vrei spatiu mai mult, fratiorul mai mare: Auris, motorizare pe benzina 1.6

            Legat de consum, nu ma pot pronunta pt Bucuresti, dar in Constanta cu Yaris mai mult de 7.4% nu scot / 8.2% cu clima vara / 9.4% iarna dat fiind distanta scurta parcursa de acasa la servici ..comparativ, la vechiul Opel Astra 1.6i 8v ma rupea in oras: 10-11% vara / 14% iarna..de asta zic ca 2.0 in Buc o sa te rupa rau la buzunar, exceptand costurile cu asigurarea (acolo o sa plangi literalmente in primii 3-4 ani pana cand cresti in clasa BM)..

            Legat de buget, de aia 1000 eur pt eventuale reparatii mai bine ii pui la pretul de cumparare si iti iei ceva fara probleme (eu de ex mi-am cumparat-o din Bucuresti si la 4550eur cat a costat, gasisesm variante mai ieftine la mine in judet, dar am preferat sa cumpar ceva mai scump de pe piata decat sa ma zgarcesc la bani si apoi sa stau cu ea prin service-uri..nici pana in ziua de azi nu am avut vreo problema cu ea..calitatea si fiabilitatea Toyota e la ea acasa!)..cu atat mai mult daca intentionezi sa apelezi la serviciile lui Dan sansele sa iti iei vreo teapa tind spre 0

            Numai bine!
            Din ce an este masina ta? Daca e sa ma orientez spre Yaris, cati km ar trebui sa aiba aproximatix ca sa o gasesc in stare buna si din ce an asa orientativ?

            Comment


            • #7
              Originally posted by onicavasi View Post
              Din ce an este masina ta? Daca e sa ma orientez spre Yaris, cati km ar trebui sa aiba aproximatix ca sa o gasesc in stare buna si din ce an asa orientativ?
              a mea este din 2005 (noiembrie 2005), a doua generatie de Yaris, ultimul an inainte de facelift..eu am avut noroc cu ea in sensul ca am cumparat-o la 55000km in ciuda anilor (ar fi trebuit sa fie dublu la km conform varstei si motorizarii, dar nu prea s-a mers cu ea asa des)..in general, ar trebui sa cumperi o masina undeva pe la 150 000km maxim daca intentionezi sa o pastrezi cativa ani..poate sa fie si 170 000km-200 000 km maxim pt motorizarile diesel, dar numai daca au fost schimbate consumabilele la timp, de calitate si utilizata bine masina (schimbat corect vitezele, menajat turbina etc.)..sub 100 000km reali sunt mai scumpe de obicei, dar vei avea o mai buna siguranta in privinta starii masinii achizitionate!

              Yaris si Toyota in general sunt masini bune, fiabile, adaptate bine la drumurile noastre proaste (au suspensie mai rigida care rezista mai bine la gropi si denivelari) ..atat prima generatie (1999-2005) cat si a doua generatie (2005-2013) au fost masini ok, fara probleme, cu dotari pe siguranta mult peste cele din clasa lor (a mea e echipare SOL(cea de top) si am 7 airbag-uri, inclusiv airbag genunchi sofer la o masina din 2005!!)..Nici a treia generatie (2011-present) nu e lipsita de fiabilitate, doar ca nu stiu ce au fost in capul lor de au renuntat la toate buzunarelele si locasurile de depozitat in habitaclu, au renuntat inclusiv la bancheta culisabila prin care maresti spatiul pt pasagerii din spate sau in portbagaj, dupa caz! (dupa ce a vazut masina mea, un coleg de munca si-a luat si el tot Yaris, modelul nou (2017 la vremea achizitiei), si la el am sesizat lipsurile astea care erau utile si nu am inteles decizia Toyota de renuntare la ele?!)

              Legat de motorizari, motorul pe bezina de la Toyota e nemuritor! Iti trebuie un efort urias sa strici un motor pe benzina de la Toyota! Sa vezi relatari pe forumul Toyota din USA cu Yaris-uri ce au mers mii de km peste data de servisare cu uleiul neschimbat sau cu doar cativa ml in baie si nu aveau nici pe dracu!

              Singurele bube ce sunt la Yaris (si la mai multe modele Toyota) sunt legate de senzorul ABS..iarna pe zapada, amestecata cu sarea si nisipul de la materialul antiderapant face ca sa oxideze senzorul de ABS sau sa intre mizerie in locasul lui si se aprinde martorul ABS in bord si nu mai functioneaza..este o eroare de constructie prin care zona respectiva nu este suficient protejata anticoroziv si de alte depuneri si de asta se ajunge la astfel de cazuri..in rest nu ai treaba cu rugina pe dedesubt, tabla de la Toyota Yaris este garantata 12 ani impotriva ruginii din interior spre exterior..sunt galvanizate bine..nu se compara cu tabla de la Renault de ex!..am vazut Yaris-uri din prima generatie (deci peste 15 ani vechime) care arata bine de tot..crede-ma ca pana sa ma decid la Yaris am studiat zeci de modele in privinta alegerii schimbarii masinii vechi cu una mai noua..si initial m-am oprit la Suzuki Swift..apoi am trecut la Mazda 2 (are probleme cu rugina pe la praguri cele din a doua generatie si plastice urate la interior) , ca in final sa ma decid pe Yaris, intrunind toate cerintele mele: masina ok pt oras, consum decent (am scos 5.0% consum pe DN1 la coborare pana la intrare pe autostrada in Ploiesti), fiabilitate crescuta si siguranta la volan!

              Numai bine!
              Toyota Yaris 1.3 VVT-i SOL (SCP90) / 11.2005 / 2SZ-FE / 5 Doors hatchback SilverGrey

              Comment


              • #8
                Originally posted by geographu View Post
                a mea este din 2005 (noiembrie 2005), a doua generatie de Yaris, ultimul an inainte de facelift..eu am avut noroc cu ea in sensul ca am cumparat-o la 55000km in ciuda anilor (ar fi trebuit sa fie dublu la km conform varstei si motorizarii, dar nu prea s-a mers cu ea asa des)..in general, ar trebui sa cumperi o masina undeva pe la 150 000km maxim daca intentionezi sa o pastrezi cativa ani..poate sa fie si 170 000km-200 000 km maxim pt motorizarile diesel, dar numai daca au fost schimbate consumabilele la timp, de calitate si utilizata bine masina (schimbat corect vitezele, menajat turbina etc.)..sub 100 000km reali sunt mai scumpe de obicei, dar vei avea o mai buna siguranta in privinta starii masinii achizitionate!

                Yaris si Toyota in general sunt masini bune, fiabile, adaptate bine la drumurile noastre proaste (au suspensie mai rigida care rezista mai bine la gropi si denivelari) ..atat prima generatie (1999-2005) cat si a doua generatie (2005-2013) au fost masini ok, fara probleme, cu dotari pe siguranta mult peste cele din clasa lor (a mea e echipare SOL(cea de top) si am 7 airbag-uri, inclusiv airbag genunchi sofer la o masina din 2005!!)..Nici a treia generatie (2011-present) nu e lipsita de fiabilitate, doar ca nu stiu ce au fost in capul lor de au renuntat la toate buzunarelele si locasurile de depozitat in habitaclu, au renuntat inclusiv la bancheta culisabila prin care maresti spatiul pt pasagerii din spate sau in portbagaj, dupa caz! (dupa ce a vazut masina mea, un coleg de munca si-a luat si el tot Yaris, modelul nou (2017 la vremea achizitiei), si la el am sesizat lipsurile astea care erau utile si nu am inteles decizia Toyota de renuntare la ele?!)

                Legat de motorizari, motorul pe bezina de la Toyota e nemuritor! Iti trebuie un efort urias sa strici un motor pe benzina de la Toyota! Sa vezi relatari pe forumul Toyota din USA cu Yaris-uri ce au mers mii de km peste data de servisare cu uleiul neschimbat sau cu doar cativa ml in baie si nu aveau nici pe dracu!

                Singurele bube ce sunt la Yaris (si la mai multe modele Toyota) sunt legate de senzorul ABS..iarna pe zapada, amestecata cu sarea si nisipul de la materialul antiderapant face ca sa oxideze senzorul de ABS sau sa intre mizerie in locasul lui si se aprinde martorul ABS in bord si nu mai functioneaza..este o eroare de constructie prin care zona respectiva nu este suficient protejata anticoroziv si de alte depuneri si de asta se ajunge la astfel de cazuri..in rest nu ai treaba cu rugina pe dedesubt, tabla de la Toyota Yaris este garantata 12 ani impotriva ruginii din interior spre exterior..sunt galvanizate bine..nu se compara cu tabla de la Renault de ex!..am vazut Yaris-uri din prima generatie (deci peste 15 ani vechime) care arata bine de tot..crede-ma ca pana sa ma decid la Yaris am studiat zeci de modele in privinta alegerii schimbarii masinii vechi cu una mai noua..si initial m-am oprit la Suzuki Swift..apoi am trecut la Mazda 2 (are probleme cu rugina pe la praguri cele din a doua generatie si plastice urate la interior) , ca in final sa ma decid pe Yaris, intrunind toate cerintele mele: masina ok pt oras, consum decent (am scos 5.0% consum pe DN1 la coborare pana la intrare pe autostrada in Ploiesti), fiabilitate crescuta si siguranta la volan!

                Numai bine!
                Salut. Mersi pentru informatii. Sa stii ca am inceput sa iau in calcul posibilitatea de a mi lua aceasta masina. Deci tu spui sa ma orientez spre Yaris uri pana in 2011 si cu kilometri putini? Pentru ca am gasit una din 2012 cu 94 000 motor 1.3 benzina la 5400 de euro. Oare e mult e putin? Oare mai are cele mici "dotari" de care mi spui tu? Multumesc

                Comment


                • #9
                  Originally posted by onicavasi View Post
                  Salut. Mersi pentru informatii. Sa stii ca am inceput sa iau in calcul posibilitatea de a mi lua aceasta masina. Deci tu spui sa ma orientez spre Yaris uri pana in 2011 si cu kilometri putini? Pentru ca am gasit una din 2012 cu 94 000 motor 1.3 benzina la 5400 de euro. Oare e mult e putin? Oare mai are cele mici "dotari" de care mi spui tu? Multumesc
                  Salut din nou!
                  Cred ca am gasit anuntul de care spui tu (cel cu Yaris-ul alb intr-o curte) si mi se pare o idee suspect pretul pentru ca la 6000 eur sunt de abia cele din 2012 cu motorizare 1.0L si cu peste 100 000km ..in partea stanga spate, bara pare din poze infundata si cea din fata diferita la nuanta fata de restul caroseriei (se poate sa ma insele unghiul din care e facuta poza si sa nu fie asa!?) ..masina din anunt si implicit, Yaris-urile din 2012 nu mai au acele sertarase si locasuri de depozitare si nici bancheta nu mai e culisabila pe sina..ultimele Yaris-uri asemanatoare cu al meu sunt cele din generatia a II-a cu facelift, adica modele facute pana in 2011, dupa acest an lansandu-se in Europa cea de a treia generatie de Yaris (in Japonia este lansata in decembrie 2010)..Mai mult, generatia a treia vine doar cu un singur stergator gigant in loc de clasicele 2 stergatoare si noi motoare (Dual VVT-i in loc de VVT-i) si isi pierde sistemul de START-STOP de pe generatia a doua (Toyota considerand probabil ca e scump de implementat si a decis sa renunte la el pe generatia a treia)

                  Legat de pret, ca sa-ti faci o idee, acum 2 ani pe a mea, un Yaris din 2005 (2006) am dat 4550 euro versiunea full de la Toyota Yaris..orice anunt aproape de suma asta, dar cu un an de fabricatie de genul 2011-2012 ar trebui sa iti trezeasca suspiciuni! Numa' zic!

                  Numai bine!
                  Toyota Yaris 1.3 VVT-i SOL (SCP90) / 11.2005 / 2SZ-FE / 5 Doors hatchback SilverGrey

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by geographu View Post
                    Salut din nou!
                    Cred ca am gasit anuntul de care spui tu (cel cu Yaris-ul alb intr-o curte) si mi se pare o idee suspect pretul pentru ca la 6000 eur sunt de abia cele din 2012 cu motorizare 1.0L si cu peste 100 000km ..in partea stanga spate, bara pare din poze infundata si cea din fata diferita la nuanta fata de restul caroseriei (se poate sa ma insele unghiul din care e facuta poza si sa nu fie asa!?) ..masina din anunt si implicit, Yaris-urile din 2012 nu mai au acele sertarase si locasuri de depozitare si nici bancheta nu mai e culisabila pe sina..ultimele Yaris-uri asemanatoare cu al meu sunt cele din generatia a II-a cu facelift, adica modele facute pana in 2011, dupa acest an lansandu-se in

                    Legat de pret, ca sa-ti faci o idee, acum 2 ani pe a mea, un Yaris din 2005 (2006) am dat 4550 euro versiunea full de la Toyota Yaris..orice anunt aproape de suma asta, dar cu un an de fabricatie de genul 2011-2012 ar trebui sa iti trezeasca suspiciuni! Numa' zic!

                    Numai bine!
                    Da, este vorba de acel anunt. Si mie mi s a parut suspect pretul. Oricum nu vreau ceva foarte nou dar nici foarte vechi. O sa ma orientez spre a doua generatie de Yaris uri atunci cu kilometraj pana in 100k. Am vazut ca sunt trei modele: Terra, Luna si Sol. Sunt diferente mari intre ele?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by onicavasi View Post
                      Da, este vorba de acel anunt. Si mie mi s a parut suspect pretul. Oricum nu vreau ceva foarte nou dar nici foarte vechi. O sa ma orientez spre a doua generatie de Yaris uri atunci cu kilometraj pana in 100k. Am vazut ca sunt trei modele: Terra, Luna si Sol. Sunt diferente mari intre ele?
                      Sal..ai PM..ca nu cred ca e voie cu link-uri spre alte pagini ce pot fi interpretate ca reclama!
                      Toyota Yaris 1.3 VVT-i SOL (SCP90) / 11.2005 / 2SZ-FE / 5 Doors hatchback SilverGrey

                      Comment

                      Working...
                      X
                      Logan | Dacia Logan |Anulare DPF
                      Politica de Securitate Google